Op het gevaar af: nog een keer ethernet controller.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,

Ik heb mijzelf (niet gehinderd door enige kennis) er maar eens aan gewaagd om zelf een pc in elkaar te zetten hetgeen wonder boven wonder ook nog gelukt is. Zelfs het installeren van windows 7 64-bits is gelukt. Bij apparaatbeheer kom ik echter nog 3 zaken tegen die niet goed zijn, en dat is ethernetcontroller, SM-buscontroller, en usb-controller. Op het gevaar af lastig te zijn stel ik deze vraag toch nog maar een keer want ik kom er gewoonweg niet uit. Het moederbord is Gigabyte GA-H77M-D3H. Op de bijgeleverde dvd weet ik absoluut niet naar wat ik moet zoeken, en op de site van Gigabyte kom ik er ook niet uit. Ik ben hier nu een paar uur mee bezig maar kan het gewoonweg niet vinden.

mvrgr. Kanyarat.

Ok, nou, je lef & autodidactische leergierigheid zijn bewonderingswaardig!.. ;)

Ga even hier naar Gigabyte Belgie:

http://be.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4388#dl

Kies daar voor downloads, driver is voorgeselecteerd, selecteer Windows 7 64bit daarbij, & download uit de lijst, & sla die op met een opvolgend nummer voor de bestandsnaam:

1st de Chipset, voor de zeketheid alhoewel Microsoft die meestal wel automatisch goed heeft: Intel Management Engine Interface

2de de Intel INF installation, daar zit volgens mij die SM-bus bij.

3de de Atheros LAN driver.

4de de Intel USB 3.0 Driver, als die al niet automatisch gevonden word na de Intel INF.

Als (een) Beheerder installeren, na iedere voltooide installatie herstarten.

How to Download and Install Drivers in the Correct Order Dell

Voor het geval dat je scherm of geluid nog niet optimaal is... Overigens zijn de drivers voor 7 voor zowel v1.0 als v1.1 van je moederbord hetzelfde.

OS:Windows XP 32bit,Windows XP 64bit,Windows 7 32bit,Windows 7 64bit,Windows 8 32bit,Windows 8 64bit

Bedankt:thumb: Alles werkt, en geen vraagtekentjes meer. Ik wist gewoonweg niet wat ik moest downloaden. Zal de ouderdom wel zijn :confused:
mvrgr. Kanyarat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan