wendybeginner
Gebruiker
- Lid geworden
- 26 feb 2010
Met jullie hulp heb ik een lijst kunnen maken van het aantal afgehandelde klachten in een bepaalde week.
Nu zou ik over deze totaal afgehandelde klachten ook graag aangeven of deze optijd (dwz binnen 15 werkdagen) zijn afgehandeld.
In mijn reguliere bestand heb ik achter elke klacht een kolom toegevoegd waarin ik het verschil tussen deadline en afhandeldatum laat berekenen. De kolom daarnaast heb ik de volgende formule meegegeven =ALS(F4<0;"Op tijd";"Niet op tijd")
2 vragen:
1. Eigenlijk is waarde 0 ook op tijd, je ook een 'isgelijk of kleiner dan 0 functie weergeven of kan dat alleen maar door 'kleiner dan 1?
2. hoe krijg ik een totaal van alle klachten, ontvangstdatum tussen datum X en Y, en 'op tijd afgehandeld'?
zie voor een stukje verduidelijking een kopie van mijn werkbestand.
ik hoop dat jullie mij wederom kunnen helpen!!
Alvast bedankt!!
ps ik krijg het niet voor elkaar om het bestand te uploaden.
geen idee wat ik verkeerd doe. misschien kunnen jullie mij ook adhv mijn uitleg helpen...
Nu zou ik over deze totaal afgehandelde klachten ook graag aangeven of deze optijd (dwz binnen 15 werkdagen) zijn afgehandeld.
In mijn reguliere bestand heb ik achter elke klacht een kolom toegevoegd waarin ik het verschil tussen deadline en afhandeldatum laat berekenen. De kolom daarnaast heb ik de volgende formule meegegeven =ALS(F4<0;"Op tijd";"Niet op tijd")
2 vragen:
1. Eigenlijk is waarde 0 ook op tijd, je ook een 'isgelijk of kleiner dan 0 functie weergeven of kan dat alleen maar door 'kleiner dan 1?
2. hoe krijg ik een totaal van alle klachten, ontvangstdatum tussen datum X en Y, en 'op tijd afgehandeld'?
zie voor een stukje verduidelijking een kopie van mijn werkbestand.
ik hoop dat jullie mij wederom kunnen helpen!!

Alvast bedankt!!
ps ik krijg het niet voor elkaar om het bestand te uploaden.

Bijlagen
Laatst bewerkt: