• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Op tijd afgehandelde klachten in periode X

Status
Niet open voor verdere reacties.

wendybeginner

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2010
Met jullie hulp heb ik een lijst kunnen maken van het aantal afgehandelde klachten in een bepaalde week.
Nu zou ik over deze totaal afgehandelde klachten ook graag aangeven of deze optijd (dwz binnen 15 werkdagen) zijn afgehandeld.
In mijn reguliere bestand heb ik achter elke klacht een kolom toegevoegd waarin ik het verschil tussen deadline en afhandeldatum laat berekenen. De kolom daarnaast heb ik de volgende formule meegegeven =ALS(F4<0;"Op tijd";"Niet op tijd")

2 vragen:
1. Eigenlijk is waarde 0 ook op tijd, je ook een 'isgelijk of kleiner dan 0 functie weergeven of kan dat alleen maar door 'kleiner dan 1?
2. hoe krijg ik een totaal van alle klachten, ontvangstdatum tussen datum X en Y, en 'op tijd afgehandeld'?

zie voor een stukje verduidelijking een kopie van mijn werkbestand.
ik hoop dat jullie mij wederom kunnen helpen!!:confused:

Alvast bedankt!!

ps ik krijg het niet voor elkaar om het bestand te uploaden.:( geen idee wat ik verkeerd doe. misschien kunnen jullie mij ook adhv mijn uitleg helpen...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Wendy,

Via Beheer Bijlage, onder de vraag, of reactie, kun je een bestandje uploaden.

Voor de 1e vraag.

Code:
=ALS(F4<=0;"Op tijd";"Niet op tijd")

Voor je 2e vraag kun je een van de opties gebruiken van het voorbeeld.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
't lukt nog niet!

:(

Ik heb nu wel het bestandje bijgevoegd, misschien maakt dat iets duidelijker wat ik bedoel? (blijkbaar was mijn bestand te groot, was vergeten dat het max 100kb mocht zijn)

Ik zoek dus een formule die de kolommen 'aantal op tijd' en percentage op tijd gedurende een bepaalde periode (week, maand en jaar) weergeeft.....

Hoop dat jullie me kunnen helpen!:o

Anders moet je het bestandje zippen of rarren. Denk wel aan de privacy van derden.

bestand

ik heb in m'n eerste berichtje toegevoegd.....

kun je daar wat mee?? ik heb niet het hele bestand toegevoegd (omdat dat te groot was)

Bijlagen

Kijk eens of je hier iets mee kan.
Heb ook je somproduct formule aangepast zodat je hiet niet meer zelf de datum hoeft in te vullen. Let ook op de veranderde celopmaak in kolom A.

Succes,

Bijlagen

Hoi Wendy,

Kijk maar eens naar het voorbeeldje wat je van me terug krijgt.

Bijlagen

Help!!

Op de een of andere manier lukt alles.....behalve de 'op tijd' kolom.
Omdat ik met verschillende pagina's werk is dit mijn formule

Code:
=SOMPRODUCT(('1 - KLA PME Afgehandeld'!$X$3:$X$255>=DATUM(2010;1;1+7*$E31-WEEKDAG(DATUM(2010;1;1);2)+1))*('1 - KLA PME Afgehandeld'!$X$3:$X$255<=DATUM(2010;1;1+7*$E31-WEEKDAG(DATUM(2010;1;1);2)+7))*SOM('1 - KLA PME Afgehandeld'!$AB$3:$AB$808=H19))

Echter krijg ik dan een #N/B foutmelding.

zien jullie wat er fout gaat?
ik heb het ook op deze manier geprobeerd

Code:
=SOMPRODUCT(('1 - KLA PME Afgehandeld'!$X$3:$X$255>=DATUM(2010;1;1+7*$E26-WEEKDAG(DATUM(2010;1;1);2)+1))*('1 - KLA PME Afgehandeld'!$X$3:$X$255<=DATUM(2010;1;1+7*$E26-WEEKDAG(DATUM(2010;1;1);2)+7)))*('1 - KLA PME Afgehandeld'!$AB$3:$AB$808=G19
echter is de uitkomst van deze formule gelijk aan de 'totaal' kolom. Dan worden blijkbaar neit naar de waardes 'optijd' en nietoptijd' niet naar gekeken.

Zien jullie wat er fout gaat?
Snap dat het moeilijk is om dat zo te beantwoorden....maar omdat het niet mogelijk is een dergelijk groot bestand te uploaden zie ik geen andere manier....

Laatst bewerkt door een moderator:
Wendy,

Bij SOMPRODUCT moeten de bereiken even lang zijn.
Ik zie staan:X3:X255 en AB3:AB808

Gosh

Jeempie.....THANX!!!!

Dat was wel heel eenvoudig.....(en beetje dom van me):o
Jullie hadden me er nog op gewezen, maar gewoon over het hoofd gezien!!!

Bedankt mannen voor jullie hulp!
Ik ga weer nieuwe dingen bedenken die ik graag naar voren wil laten komen in mijn sheets.....(daar zal ik jullie hulp ongetwijfeld weer bij nodig hebben...)

Thanx nogmaals!:)

(vraag is opgelost!)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan