• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opdrachtknop werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

molfi

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2016
Berichten
62
Na enkele uren zoeken op het net en puzzelen heb ik mijn eerste formulier gemaakt in excel. Alleen werkt de opdrachtknop niet, waarschijnlijk een fout in de formule die ik aangepast heb naar mijn formulier.
De knop "gegevens invoeren" werkt maar de knop "gegevens opslaan" werkt niet.
Bij de eerste drie gegevens zou ik graag een uitrolmenu hebben. Dat kan ik plaatsen maar ik weet niet hoe ik de link moet leggen naar de gegevens. Is dat ook gewoon met gegevensvalidatie?
Bestand in bijlage.Bekijk bijlage excelform test.xlsm

Alvast bedankt
Filip
 
Je kan niet straffeloos code overnemen. Bekijk in de VB-editor even welke naam de elementen in het formulier hebben. Cmdbutton_Gegevens is echt wat anders dan Cmdbutton_add
 
Je kan niet straffeloos code overnemen. Bekijk in de VB-editor even welke naam de elementen in het formulier hebben. Cmdbutton_Gegevens is echt wat anders dan Cmdbutton_add

Vandaar mijn vraag. Heb al lang zitten zoeken maar vind het niet als basis kenner excel.
Groeten
Filip
 
In een goede bui de nodige aanpassingen gedaan wbd naamgeving van de verschillende Textboxen.

Bestudeer de code maar eens en vergelijk met de uwe.
 
Misschien helpt dit voorbeeld jou verder
 

Bijlagen

  • excelform.xlsm
    19,8 KB · Weergaven: 63
Misschien helpt dit voorbeeld jou verder
Allen bedankt voor de info. Ik heb de codes bestudeerd en weer wat bijgeleerd ivm formulieren en opdrachtknoppen.
Ik wil toch even meegeven dat ik pas na enkele uren zoeken mijn vraag op dit forum plaats en jullie hulp enorm apprecieër.

Bedankt!
Filip
 
en jullie hulp enorm apprecieër.
En wij helpen graag:d

Als je de labels ook gewoon doornummert, dan kan de hele code ingekort worden tot zoiets.
Code:
Private Sub Cmdbutton_Gegevens_Click()
  Dim i As Integer
  For i = 1 To 7
    If Me("Textbox" & i) = "" Then
      MsgBox Me("Label" & i) & " Invullen"
      Me("Textbox" & i).SetFocus
      Exit Sub
    End If
  Next i

  Blad1.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 7) = Array(TextBox1, TextBox2, TextBox3, TextBox4, TextBox5, CDbl(TextBox6), TextBox7)

  For i = 1 To 7
    Me("Textbox" & i) = ""
  Next i

  Me.TextBox1.SetFocus
End Sub
 

Bijlagen

  • excelform.xlsb
    20,7 KB · Weergaven: 45
En wij helpen graag:d

Als je de labels ook gewoon doornummert, dan kan de hele code ingekort worden tot zoiets.
Code:
Private Sub Cmdbutton_Gegevens_Click()
  Dim i As Integer
  For i = 1 To 7
    If Me("Textbox" & i) = "" Then
      MsgBox Me("Label" & i) & " Invullen"
      Me("Textbox" & i).SetFocus
      Exit Sub
    End If
  Next i

  Blad1.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 7) = Array(TextBox1, TextBox2, TextBox3, TextBox4, TextBox5, CDbl(TextBox6), TextBox7)

  For i = 1 To 7
    Me("Textbox" & i) = ""
  Next i

  Me.TextBox1.SetFocus
End Sub

Deze code is heel wat eenvoudiger(lees korter). Wat moet ik ingeven als code indien ik voor textbox 2 en 3 een combobox wil. Verander ik dit gewoon in combobox of werkt dit niet?
Ik kan een combobox toevoegen en de gegevens selecteren. Ik heb alleen problemen om dit op te slaan in het betreffende document.

Mvg
Filip
 
Laatst bewerkt:
Quoten is niet nodig. Een vraag stellen of iets wel of niet werkt lijkt mij na het uitproberen ook niet nodig.

Net als een Label en een Textbox is een Combobox ook een element die je in een formulier kan gebruiken.

Code:
Array(TextBox1, Combobox1, Combobox2, TextBox2, TextBox3, CDbl(TextBox4), TextBox5)

Waarbij de lus op de controle van de Textboxen en het leegmaken hiervan natuurlijk niet meer werkt.

Nb. Misschien is het handiger dat je eerst een plan opstelt met wat je wil bereiken.
 
THX,het werkt. Ik denk dat ik hiermee al een heel eind kom.
Bedankt!
 
Oeps toch nog een probleempje ontdekt

PHP:
Private Sub Cmdbutton_Gegevens_Click()
  Dim i As Integer
  For i = 1 To 7
 If Me("Textbox" & i) = "" Then
      MsgBox Me("Label" & i) & " Invullen"
      Me("Textbox" & i).SetFocus
      Exit Sub
    End If
  Next i

  Blad1.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 7) = Array(TextBox1, ComboBox1, TextBox3, TextBox4, TextBox5, CDbl(TextBox6), TextBox7)

  For i = 1 To 7
    Me("Textbox" & i) = ""
  Next i

  Me.TextBox1.SetFocus
End Sub


regel 4 bevat een fout bij het opslaan van gegevens wordt dit geel met een foutmelding
Iemand een oplossing?

Alvast bedankt!
 
Wat is de waarde van i ?
 
Bekijk bijlage excelform (1).xlsb

Ik heb het bestand bijgevoegd. De waarde van I gaat mijn kennis te boven. Ik heb via uren zoeken en dit forum mijn eerste VBA stapjes gezet met veel dank aan allen die mij hebben geholpen.
De eerste drie rijen in het formulier moeten comboboxen worden ipv textboxen.
Grtz
Filip
 
VenA had toch al aangegeven dat je niet zomaar dingen kunt vervangen en/of verwijderen-toevoegen als je niet weet wat je doet.

Zie maar of dit voor u voldoet.
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg de foutmelding compileerfout. Sub of function is niet gedefinieerd.
Alweer bedankt, na dit is mijn bestand gebruiksklaar.
Mvg
Filip
 
Heb het bestand aangepast in #14
 
Geen foutmelding meer maar de gegevens slaan niet op in het eerste tabblad.
Bij mij toch niet!
 
Bedankt voor het vele werk maar het slaat nog steeds geen gegevens op.
Grtz
Filip
 
Ik heb er een filmpje van gemaakt zo zie je tenminste dat het wel werkt.
Ik heb voor u naambereik namen dynamisch gemaakt zodat je gewoon namen kunt bijvoegen.

https://we.tl/GtmutsUvc9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan