opdrachtprompt komt niet bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

donmarmec

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2011
Berichten
22
Goedemorgen (althans ik hoop dat dit forum mijn dag goed maakt ;))

Ik (en met mij nog vele anderen) heb een probleem met Vista Home Premium. Ik heb hier een Acer M3641 staan die niet meer opstart. Men denkt dat het probleem is ontstaan toen zoonlief een Harrie Potter film wilde kijken op de PC maar ik denk dat het weleens zou kunnen zijn ontstaan door een windows-update. Heb eigenlijk geen flauw idee. Op deze Acer staat Vista Home Premium voorgeïnstalleerd en er is geen CD. Als ik de pc opstart en F8 gebruik krijg ik de hele waslijst aan mogelijkheden die de PC kent maar op de ene of andere manier worden deze allen gesaboteerd maw geen van deze opties werkt ! (foutopsporing, laatst werkende configuratie, lage resolutie beeldscherm etc.) Ook als ik de PC opstart in veilige modus met opdrachtprompt krijg ik geen opdrachtprompt maar hij start door tot het inlogscherm voor gebruikers. Willekeurig welke gebruiker ik kies crasht de pc onmiddelijk dwz krijg een blauw scherm waar ergens melding wordt gemaakt van storport.sys problemen (stortport.sys-address FFFFFA6000A9A0ED base at FFFFFA6000A99000 datestamp 47919865) of de computer blijft eeuwig hangen bij het inlogscherm. Soms krijg ik bij F8 alleen opstarten in veilige modus, opstarten in veilige modus met netwerkmogelijkheden of met opdrachtprompt en soms de hele ridel met foutopsporingsmodus etc. In die paar dagen dat ik stug blijf proberen dat ding te herstarten kreeg ik 2 maal wel toegang tot opdrachtprompt. Een keer heb ik toegang gekregen tot systeemherstel en een herstelpunt gekozen. Toen de PC echter herstartte en wij de mail trachten te openen bij herstart (alles leek goed te gaan) klapte het ding weer. Eén keer heb ik getracht checkdisk te draaien toen klapte hij onmiddelijk. Ik heb niet heel veel verstand van computers maar misschien dat er hier een wiseguy or girl is die me kan helpen met dit euvel. Ik weet niet meer wat te doen. Alvast bedankt :thumb:

Fijne dag.
Donja.
 
Hallo Donja

meestal bij een voorafgeinstaleerde laptop krijg je een melding dat je een cd moet branden voor dit soort gevallen ;) tenzij de melding is uitgezet door de persoon die de laptop geinstaleerd heeft

het lijkt er inderdaad op dat je besturingssysteem kapot is

heb de storport.sys fout code opgezocht en dit is inderdaad op te lossen met de herstel cd van windows vista, maar zoals je al zij die heb je niet :( dit is jammer

je kan een kennis vragen als die ook vista heeft om zijn/haar cd te lenen voor het herstellen van je eigen windows

of je kan een iso downloaden van het internet af en branden op een cd in dat geval kan je het zelf doen ... moet je wel een computer tot je beschikking hebben natuurlijk
 
Kies tijdens het opstarten eens voor: Alt+F10, wat gebeurt er dan?
 
Hoi lccookie1992

Thanks voor je reply. Ik had al gekeken of ik iets kon downloaden, heb hier meerdere pc's staan maar ik weet dan nooit welke torrent ik moet kiezen. Ik lees bij veel van die bestanden dan dat ze niet bootable zijn en niet werken. Ik zal nog eens kijken of ik iets kan vinden en branden maar ik heb dat eerder ooit geprobeerd en dat was een drama (was toen echter xp hahaha) Vol goede moed ga ik dat even proberen :shocked: Nou ja .....even :confused:

Fijne dag nog !
 
kijk ook even wat er gebeurt als je Alt+F10 gebruikt ;) kan ook de oplossing zijn als je dit doet probeert de mbr zich zelf te herstellen

klik op de smilie voor een goede download iso :)

hier een tutorialtje voor het branden van een iso :) linkje

p.s link is verwijderd door Mik Zjegger of crash omdat die illigaal zou zijn... had juist 1 gezocht zonder crack mara ja...
 
Laatst bewerkt:
Wow, ik werd al helemaal blij dat ik een ander scherm zag.......ikke dus kiezen voor herstellen naar standaard maar nu wil hij een wachtwoord voor de Empowering Technology en........dat weet ik dus weer niet :eek:

Help (en bedankt weer)
Donja.
 
probeer 000000

*bron*

p.s er word ook gezecht je raakt al je bestanden kwijt ... maak eerst even een backup als het kan :(
 
Hmmm mrmusic en lccookie, nu maken jullie het mij wel moeilijk hoor !
Als ik een iso brand van VISTA dan heb ik meer kans op behoud van mijn bestanden dan wanneer ik die Acer Empowering Technology gebruik begrijp ik.
Is dat correct.
Ik ben zo blij dat jullie er verstand van hebben (althans meer dan ik)
Wat bedoel je lccookie met bijhangen in een andere pc, dat ik de harde schrijf verwijder en hem als slave eraan hang en zo probeer de bestanden veilig te stellen ofzo ?
Ik snap het niet zo goed.

Donja.
 
er is een verschil tussen herstellen en repareren namelijk
repareren blijft van je bestanden af
herstellen gooit alle bestanden weg

:) over dat bij hangen klopt

als je een backup heb kan je eerst Alt + F10 doen als dat niet lukt dan de iso downloaden en branden :)
 
Laatst bewerkt:
er is een verschil tussen herstellen en repareren namelijk
repareren blijft van je bestanden af
herstellen gooit alle bestanden weg

:) over dat bij hangen klopt

Dat klopt ook niet helemaal....

Repareren -> bestanden blijven behouden
Herstellen -> bestanden blijven behouden, alleen Windows updates niet
Her-installeren/Recovery -> alle bestanden weg
 
Dat klopt ook niet helemaal....

Repareren -> bestanden blijven behouden
Herstellen -> bestanden blijven behouden, alleen Windows updates niet
Her-installeren/Recovery -> alle bestanden weg

(a) ik ontken niet :) maar bevestig ook niet ;)
 
Oke mannen, fijn dat jullie me tot dusver hiermee geholpen hebben.
ga die harde schijf er even uithalen en aan een andere pc hangen en kijken wat ik nog kan redden.
bedankt alvast en als het lukt of niet lukt ik laat het jullie weten.
Heb nu in elk geval weer wat meer mogelijkheden, super
En ik weet het niet maar ik weet wel dat ik het risico op foetsie nog even uitstel.
Donja.
 
Hi,

Waarschijnlijk een hele domme blonde vraag maar bij dat iso programma moet ik kiezen uit multi bootable image file of bootable image file en ik heb geen idee ! Daarbij (lccookie) staat bij de instructie van die vista iso image dat je altijd moet kiezen voor een clean install, dan kan ik net zo goed eerst die F10 proberen toch ? Hoop dat jullie nog even tijd hebben voor mij !

Groetjes Donja.
 
als je de cd er in doet kan je kiezen wat je wil gaan doen herstellen / instaleren / nog een keer instaleren ;)
 
Hoi,

Ik heb die ISO gebrand waar jij mij een link over gestuurd hebt. Nu plaats ik dus die CD erin en boot ik vanaf de DVD en nu krijg ik dus Windows Vista, Language to install, Time and currency format, keyboard or input method en dan een next, ziet er nu uit alsof ik een clean install krijg of heb je na dit scherm de opties die je aangeeft ?

Thanks
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan