• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Open een HTML-file vanuit een Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superzeeuw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 feb 2006
Hallo,

Ik loop tegen een probleem aan waar ik momenteel geen antwoord op kan vinden maar misschien is er iemand die het wel weet.

Ik programmeer veel met macro's in VBA en probeer nu middels zo'n macro een HTML-file te openen.

De bedoeling is als volgt:
Activeer een macro => open een i-net explorer (IE, Netscape, Firefox. o.i.d) => open een HTML-file.

Wie kan mij helpen.

1: ik heb geen ervaring met macro's

Toch heb ik ff proberen te kijken in de help van visual basic en kwam daar een "shell functie" tegen. Mijn tip naar jou toe is om daar een te kijken of je daar iets mee kan. Volgens mijn help kan je daar namelijk een externe application openen. Het is een beginnetje laat ik maar zeggen.

Succes

Hallo,

Had dit al toegepast maar heeft 2 problemen je moet ecxact weten op een andere PC waar een executable staat om een i-net prog te kunnen open en daarna het betreffende HTML-file
Je moet ook weten welke i-net prog draait (IE, Netscape, Firefox).

Wat ik dus wil berijken is zoals je door de mappen structuur bladerd en dubblklikt op een file dat dan automatisch het HTML-file geopend wordt.

Toch vriendelijk bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan