Open een link

• Onderwerp starter Onderwerp starter dRob
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dRob

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2001
Het openen van een link met als extensie .mp3 kan ik niet meer opslaan op mijn hdd maar speelt 'ie tegenwoordig direct af met QuickTime. Hoe krijg ik het weer zover dat ik de vraag krijg wat ik er mee wil doen?

(p.s. dezelfde vraag geldt een beetje voor Outlook Express waar ik een link niet meer mag en kan aanklikken.)

Iemand een oplossing? Alvast bedankt!

Open Deze Computer of gewoon je Verkenner en klik dan op menu Extra en kies vervolgens het Mapopties, kies daar het tabblad Bestandstypen en zoek daar naar de extensie MP3 en kies wat jer er mee wilt doen.

Helaas dat had ik al geprobeerd maar daar reageert het niet op. Extensie blijft geopend worden door QuickTime in Explorer.....en niet zoals aangegeven met Winamp of zelf maar met de vraag wat ik ermee wil doen. Opslaan als of openen.....??

Via Configuratiescherm --> Quicktime kan je bij Bestandstypen ook wat wijzigen, dus MP3 afvinken bijvoorbeeld.

dRob zei:
Het openen van een link met als extensie .mp3 kan ik niet meer opslaan op mijn hdd maar speelt 'ie tegenwoordig direct af met QuickTime. Hoe krijg ik het weer zover dat ik de vraag krijg wat ik er mee wil doen?

(p.s. dezelfde vraag geldt een beetje voor Outlook Express waar ik een link niet meer mag en kan aanklikken.)

Iemand een oplossing? Alvast bedankt!

Caspar's 1e tip gaf eigenlijk al het antwoord op je 1e probleem, daarna doe je het volgende: Klik vervolgens op de knop Geavanceerd om het venster 'Bestandstype bewerken' op te roepen. Hier vindt je de optie 'Openen na download bevestigen', die je van een vinkje moet voorzien.

Wat betreft Outlook Express, probeer dit eens: 'Controleren of Internet Explorer de standaardbrowser is.' (in Internet Explorer/Extra/Internet-opties, tabblad Programma's, of aldaar klikken op Webinstellingen herstellen), lukt het dan wel?

Via deze computer -> extra -> bestandstypen gegaan en mp3 extensie teruggezet waardoor ik de optie geavanceerd weer te zien kreeg.
MP3 openen met winamp is nu gekozen en bij geavanceerd staat in het vak
in rij zetten winamp
in winamp afspelen
open
voeg toe aan winamps favorietenlijst
en er staat het vinkje bij "openen na downloaden bevestigen"

Maar de link invullen in IE en nog steeds opent het bestand zich met QuickTime....

En wat betreft de link openen vanuit Outlook lukt ook niet. Opties stonden inderdaad allemaal aan en zijn nu teruggezet naar standaardwaarden.

Wat betreft OE. Mogelijk is dit aan de hand: Het is niet mogelijk om een nieuw Internet Explorer-venster te openen of er gebeurt niets na het klikken op een koppeling

Oplossing
Ga als volgt te werk om dit probleem op te lossen in Internet Explorer:

1. Sluit alle geopende programma's af.
2. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
3. Typ regsvr32 urlmon.dll en klik op OK.
4. Als het bericht 'DllRegisterServer van urlmon.dll geslaagd' wordt weergegeven, klikt u op OK. Meestal is dit al voldoende, anders verder gaan zoals hieronder beschreven.

Als het probleem nog niet is opgelost, herhaalt u stappen 2-4 voor de volgende bestanden (vervang in stap 3 Urlmon.dll steeds door de naam van een van de bestanden hieronder):

Shdocvw.dll
Msjava.dll
Actxprxy.dll
Oleaut32.dll
Mshtml.dll
Browseui.dll
Shell32.dll (alleen Windows XP en Windows 2000)

Heb je in QT wel alles UITgevinkt qua extensies en deze AANgevinkt in Winamp?

Laatst bewerkt:
Misschien dat de oplossing is als ik QuickTime gewoon helemaal verwijder?
Op dit moment kan (en kon ik ook) links openen in en vanuit Explorer alleen niet deze link met een mp3 extensie op het einde vanuit Outlook Express.

En ja in Winamp staat alles aangevinkt en in QuickTime op de standraard (video)uitgevinkt.

Blijft vreemd......

De link zet ik in mijn adresbalk van Internet Explorer en dan kan ik niks kiezen.
Vanuit Outlook Express kan ik niet klikken maar alleen selecteren kopiëren en alles selecteren.......

"Oplossing" ligt gedeeltelijk in het verwijderen van QuickTime waardoor de link in de adresbalk nu wel vraagt wat ik ermee wil doen.
Nu de link nog kunnen openen vanuit Outlook Express als ik deze per mail binnenkrijg....

Ok opgelost.

Quicktime verwijderen en voortaan heel beperkt installeren.......

Dank voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan