Beste Allemaal.
ik sta voor een grote uitdaging, n.l:
momenteel ben ik bezig met een programma waarbij een stuk of 400 man het gaat gebruiken. Wat is het idee; ik wil graag een logfile maken (een txt bestand) waarin precies wordt aangegeven wanneer het persoon het bestand had geopend en gesloten.
Om dit te weergeven is geen probeleem:
open bestand as output etc
write # freefile, "OPEN" & Format(now(), "hhmmss")
Close # freefile
Maar hier zit het probleem eigenlijk.
Dit bestand , noem hem even log.txt, wordt tegelijkertijd geopend door 400 man.
Maar mijn ervarinig leert dat je een bestand niet meer dan 1 keer teglijkertijd kan openen want dan krijg je de foutmedling: Unable to open file. This file is already open.
mijn vraag aan jullie is hoe kan ik dit probleem omzeilen?
Een bestand (txt) ter beschikking stellen voor 400 man die tegelijk geopend wordt. Dit wil ik graag oplossen.
Weet iemand die?
Fred
ik sta voor een grote uitdaging, n.l:
momenteel ben ik bezig met een programma waarbij een stuk of 400 man het gaat gebruiken. Wat is het idee; ik wil graag een logfile maken (een txt bestand) waarin precies wordt aangegeven wanneer het persoon het bestand had geopend en gesloten.
Om dit te weergeven is geen probeleem:
open bestand as output etc
write # freefile, "OPEN" & Format(now(), "hhmmss")
Close # freefile
Maar hier zit het probleem eigenlijk.
Dit bestand , noem hem even log.txt, wordt tegelijkertijd geopend door 400 man.
Maar mijn ervarinig leert dat je een bestand niet meer dan 1 keer teglijkertijd kan openen want dan krijg je de foutmedling: Unable to open file. This file is already open.
mijn vraag aan jullie is hoe kan ik dit probleem omzeilen?
Een bestand (txt) ter beschikking stellen voor 400 man die tegelijk geopend wordt. Dit wil ik graag oplossen.
Weet iemand die?
Fred