• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Justes

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2004
Hallo,

Ik zoek een mannier die het onmogelijk een programma na een bepaald aantal dagen te openen.

Gr Justes

Hallo

Ik vermoed dat je op een Excel bestand doelt?

Probeer de volgende code:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Dim MyDate
    MyDate = DateValue("20 april 2006")
    If Now > MyDate Then
        ActiveWorkbook.Close SaveChanges:=False
    End If
End Sub

Je zet dit in ThisWorkbook. Het bestand wordt geopend, maar als we na 20 april zijn (verander indien gewenst), dan sluit het bestand automatisch af.

OPGELET! Ook voor jou! Dus na 12 april geen mogelijkheid meer om erin te geraken. Wel natuurlijk als je je systeemklok verzet.

Hallo Wigi,

Dank voor je snelle reactie, het is inderdaad voor een Excel bestand, ik ga het eerst uitproberen op een loos bestand.
Ik had gehoopt dat b.v. wel het eerste blad geopend kon worden maar de rest van de bladen niet.

Gr Justes

Dan kan je toch de rest van de bladen laten verbergen door een macro na een bepaalde datum?

Bijgaand voorbeeldje voortgeborduurd op oplossing van Wigi en opmerking van Ron321.
Met macros uitschakelen is het bestand overigens wel gewoon te openen als de datum voorbij is.

Bijlagen

Jan van Asseldonk zei:
Met macros uitschakelen is het bestand overigens wel gewoon te openen als de datum voorbij is.

Jan, is het dan niet mogelijk om het om te draaien? Dus standaard de bladen verbergen(desnoods beveiligen) en voor een bepaalde datum laten verschijnen?

Ron321,
dat kan ook. Kwestie van even spelen met true en false, afhankelijk van de datumvergelijking.
Eventueel nog een wachtwoord eraan hangen dat je in met een macro vraagt bij het openen van het bestand of bij de beveiliging van de bladen.
Meerdere opties mogelijk.
Weet niet wat Justes er precies mee wil doen.

Hallo een ieder die zich over mijn probleem gebogen heeft.

Ik maak voor iemand een programma en dat mag hij dus een maand en een paar dagen gebruiken.
De oplossing van Wigi is dus het meest bruikbare, ik heb het uitgeprobeerd en het werkt prefect.

Iedereen dank.

Gr Justes

Justes,

Maak het een tikje moeilijker door een wachtwoord te plaatsen in de VBEditor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan