openwithlist fout en blue screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oswald1991

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2011
Berichten
8
Ik heb 2 probleempjes.

Als ik bij het startmenu bij recent geopende programma's op het pijltje ernaast blijft hangen met mijn muis of erop klik komt er niks meer tevoorschijn (bijv. de laatst geopende documenten bij Word).

Ik denk dat dit te maken heeft met de Openwithlist registratiefouten die AVG PC Tuneup steeds voor me vind, maar heb geen idee hoe ik dit probleem kan verhelpen.


Mijn volgende probleem is dat ik vaak een blue screen krijg bij het bladeren als ik bijvoorbeeld een plaatje wil uploaden/openen in paint/openen in MSN. Het blijft niet lang genoeg in beeld om over te schrijven, maar geeft na het opnieuw opstarten wel de volgende info:

Code:
Probleemhandtekening:
  Gebeurtenisnaam van probleem:	BlueScreen
  Versie van besturingssysteem:	6.1.7601.2.1.0.768.3
  Landinstelling-id:	1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
  BCCode:	3b
  BCP1:	00000000C0000005
  BCP2:	FFFFF88014DC5ABE
  BCP3:	FFFFF880150DB960
  BCP4:	0000000000000000
  OS Version:	6_1_7601
  Service Pack:	1_0
  Product:	768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
  C:\Windows\Minidump\080711-34055-01.dmp
  C:\Users\oswald\AppData\Local\Temp\WER-129948-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
  [url]http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0413[/url]

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
  C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

[b]net ook even WhoCrashed geinstalleerd en dat geeft de volgende analyze:[/b]

windows version: Windows 7 Service Pack 1, 6.1, build: 7601
windows dir: C:\Windows
CPU: GenuineIntel Pentium(R) Dual-Core CPU E5300 @ 2.60GHz Intel586, level: 6
2 logical processors, active mask: 3
RAM: 3184779264 total
VM: 2147352576, free: 1973547008



--------------------------------------------------------------------------------
Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.


On Sun 7-8-2011 15:07:11 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\080711-34055-01.dmp
This was probably caused by the following module: srvnet.sys (srvnet+0x15ABE) 
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF88014DC5ABE, 0xFFFFF880150DB960, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
file path: C:\Windows\system32\drivers\srvnet.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: Server Network driver
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code. 
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. 
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system which cannot be identified at this time. 


On Sun 7-8-2011 15:07:11 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: avgtdia.sys (avgtdia+0x6FCE) 
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF88014DC5ABE, 0xFFFFF880150DB960, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
file path: C:\Windows\system32\drivers\avgtdia.sys
product: AVG Internet Security
company: AVG Technologies CZ, s.r.o.
description: AVG Network connection watcher
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code. 
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. 
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: avgtdia.sys (AVG Network connection watcher, AVG Technologies CZ, s.r.o.). 
Google query: avgtdia.sys AVG Technologies CZ, s.r.o. SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION




On Sun 7-8-2011 14:59:56 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\080711-34257-01.dmp
This was probably caused by the following module: srvnet.sys (srvnet+0x15ABE) 
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF88015B7AABE, 0xFFFFF88014F14960, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
file path: C:\Windows\system32\drivers\srvnet.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: Server Network driver
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code. 
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. 
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system which cannot be identified at this time. 


On Sat 6-8-2011 3:16:30 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\080611-37487-01.dmp
This was probably caused by the following module: srvnet.sys (srvnet+0x15ABE) 
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF88000C2FABE, 0xFFFFF8801444C960, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
file path: C:\Windows\system32\drivers\srvnet.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: Server Network driver
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code. 
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. 
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system which cannot be identified at this time. 


On Sat 6-8-2011 2:48:43 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\080611-36863-01.dmp
This was probably caused by the following module: srvnet.sys (srvnet+0x15ABE) 
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF880152C3ABE, 0xFFFFF88014A9D960, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
file path: C:\Windows\system32\drivers\srvnet.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: Server Network driver
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code. 
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. 
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system which cannot be identified at this time. 


On Sat 6-8-2011 2:43:16 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\080611-36176-01.dmp
This was probably caused by the following module: srvnet.sys (srvnet+0x15ABE) 
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF88015ECBABE, 0xFFFFF880166ED960, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
file path: C:\Windows\system32\drivers\srvnet.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: Server Network driver
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code. 
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. 
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system which cannot be identified at this time.
Wat ik zelf al heb gedaan is:
- verouderde drivers updaten met Driver Genius Professional Edition
- scannen naar virussen e.d. met AVG, Avast en Malwarebytes' Anti-Malware
- registratiefouten verwijderen met AVG Pc Tuneup, Registry Repair Pro en Registry Mechanic

PS: heb dit probleem al een tijdje en heb volgens mij geen back-up van voor dit gebeurde.

Iemand die me met een van de problemen of allebei kan helpen?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
welkom op Helpmij
uit je .dmp file
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: avgtdia.sys (AVG Network connection watcher, AVG Technologies CZ, s.r.o.).
Google query: avgtdia.sys AVG Technologies CZ, s.r.o. SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
Ga naar de AVG website en kijk of daar je probleem bekend is (forum, faq, known problems o.i.d.)
http://www.avgforums.com/
Wat het eerste probleem betreft denk ik dat die AVG pc tune-up je recent geopende bestandenlijst steeds wist.
Met pc tune-up programma's moet je voorzichtig zijn en weten wat je verandert.
Update:
Normally, the avgtdia.sys file should be in the C:\Windows\System32 folder. If it is found anywhere else, then the avgtdia.sys could be a virus, Trojan, worm, or spyware.
Als ik het goed begrijp heb je de betaalde versie van Internet Security van AVG?
 
Laatst bewerkt:
Allereerst bedankt voor je antwoord.

Ik heb inderdaad de betaalde versie van AVG Internet Security. Kon in de FAQ en op het forum niets vinden erover, maar heb er wel een thread geopend dus hopelijk kunnen zij me verder helpen (hier de thread: http://www.avgforums.com/viewtopic.php?f=4&t=1535). Dan blijven wel nog de andere crashes over die niet door AVG komen.

Wat betreft mijn eerste probleem lijkt het er juist op dat hij die fouten vind doordat die 'pop-up' lijst niet goed werkt. Dit is een voorbeeld van wat hij dan vind:

1. HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.msc\OpenWithList\
2. HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.msc\OpenWithList\
3. HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.sys\OpenWithList\
4. HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.sys\OpenWithList\

Bij elk geeft ie als reden aan ''Lege, ongebruikte registratietoets''.

Kan jammer genoeg geen printscreen uploaden doordat hij dan crasht, maar als ik via regedit naar de sleutels ga dan vind ik dit:
1. en 2. Naam: (Standaard) Type: REG_SZ Gegevens: (geen waarde ingesteld)
Naam: MSCFile Type: REG_NONE Gegevens: (binaire waarde met lengte nul)
3 en 4. Naam: (Standaard) Type: REG_SZ Gegevens: (geen waarde ingesteld)
Naam: sysfile Type: REG_NONE Gegevens: (binaire waarde met lengte nul)

Met Registry Genius vind ik ook andere, zo bijvoorbeeld:
1. HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\*\OpenWithList
2. HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\.acrobatsecuritysettings\OpenWithList
3. HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\.adobebridge\OpenWithList
4. HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\.htm\OpenWithList
5. HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\.mht\OpenWithList
6. HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\.pdfxml\OpenWithList
7. HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\.swf\OpenWithList

Daar geeft ie redenen als ''OpenWithList'' points to ''Excel.exe'' identifier which is not registered; this value is useless, dus weet niet zeker of dit met het probleem te maken heeft.

Als ik daar naar de sleutels ga geeft ie het volgende:
1. OpenWithList is daar onderverdeeld in:
Excel.exe
IExplore.exe
MSPaint.exe
notepad.exe
Winword.exe
Wordpad.exe

Bij Excel.exe, IExplore.exe en Winword.exe is het:
Naam: (Standaard) Type: REG_SZ Gegevens: (geen waarde ingesteld)

En bij MSPaint.exe, notepad.exe en WordPad.exe is het:
Naam: (Standaard) Type: REG_SZ (gegevens zijn daar blanco)
ook zijn de binaire gegevens daar 0000 00 00 in plaats van 0000

2., 3., 4., 5., 6. en 7. Hier is hetzelfde geval als bij 1. Sommigen zijn onderverdeeld en sommigen niet en sommigen geven blanco gegevens en bij sommigen is het (geen waarde ingesteld).

Ik weet trouwens sowieso niet of ook maar een van deze registratie fouten met dit probleem te maken heeft, iemand die me dat kan vertellen? Overigens herinner ik me dat het probleem zich voor begon te doen nadat ik een paar IsShortCut sleutels heb verwijderd om het pijltje uit snelkoppelingen weg te halen. Kan het zijn dat ik toen per ongeluk ook een IsShortCut sleutel heb verwijderd die hiervoor dient? En zo ja, hoe los ik dat op?
 
Laatst bewerkt:
Bij de sfc/scannow geeft hij aan: Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden. En wat bedoel je precies met windows repareren met de optie op de Win dvd? Dat ik windows verwijder en opnieuw installeer?
 
Laatst bewerkt:
OpenWithList.jpg
Volgens mij ben je te veel met je register bezig, die standaardwaarden zijn normaal.
Je kan in het register meer kapot maken dan je lief is, wat kan leiden tot een volledige herinstall. Toen je met dat Tune-up programma begon heb je toch zeker de mogelijkheid gekregen om eerst een syseemherstelpunt te laten maken? Als ik jou was zou ik alle instellingen ongedaan laten maken door het programma. Registertweaks kun je soms beter handmatig uitvoeren, of 1 voor 1 door een programma en niet allemaal tegelijk.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van zulke programma's, het is niet altijd duidelijk wat ze precies veranderen. Zeker niet als je automatisch je register laat optimaliseren.
Een eenvoudig gratis programma, zoals Ccleaner b.v., is m.i. een meer verstandige keuze dan een tune-up programma waarvan je niet precies weet wat de uitwerking op jouw pc is.
 
Laatst bewerkt:
Dat die standaardwaarden normaal zijn dacht ik ook, alleen ik dacht/denk dat bij de onderkopjes Excel, mspaint etc er meer of andere waarden staan? Dat ik teveel aan mijn register heb gedaan zou kunnnen, heb wel altijd geprobeerd alleen de fouten te herstellen waarvan de programma's zeiden dat het veilig was, maar daar is het dan nu een beetje te laat voor. Ik bewaar mijn systeemherstelpunten niet zo lang (de laatste is volgens mij van 5-8 of 6-8). Ik heb dus eigenlijk alleen de optie ''herstellen naar fabrieksinstellingen''.
 
Dat is natuurlijk ook een optie, alhoewel dat zo ongeveer de laatste is. Maar dan ben je wss wel van alle problemen af.
Nog een goedbedoelde tip, pak een "oude" pc en leef je daar op uit qua tweaks e.d. dan weet je zo ongeveer wat je te wachten staat als je bepaalde tweaks uitvoert.
Handige link:
http://home.comcast.net/~SupportCD/XPMyths.html
Dit gaat wel over XP maar is meestal ook op andere versies van toepassing.
 
Ja, dat bewaar ik inderdaad ook liever als laatste optie. Voor mijn avg probleem heb ik in ieder geval een oplossing gevonden op hun forum. Ik kwam er ook achter dat het probleem van mijn startmenu niet met de Openwithlist fouten te maken heeft, blijkbaar is dat voor met welke applicaties je een bestand wilt openen. Heb dat probleem nu kunnen verhelpen met behulp van http://www.fanhow.com/knowhow:Fix_cannot_Pin_applications_to_Windows_7_Taskbar_51746013 (blijkbaar had ik toch een IsShortcut verwijderd die daarvoor bedoeld was).

Blijft eigenlijk alleen de andere crashes over veroorzaakt door srvnet.sys, maar met google vind ik veel topics van mensen die ook daar crashes mee hebben, dus hopelijk kom ik daar wel uit.

Dankjewel voor je hulp!
 
Hoi,
wat was de oplossing van het AVG probleem? Die tip v.d. taskbar heb ik opgeslagen zodat anderen evt. ermee geholpen kunnen worden.
Dat van dat srvnet.sys daar ga ik nog eens induiken. We laten de vraag nog even op onopgelost staan voor als we de oplossing gevonden hebben.
 
Mijn AVG versie was een beetje out-of-date en heb nu de nieuwe gedownload en een repareer-installatie gedaan. Ben sindsdien het probleem in ieder geval niet meer tegen gekomen. Dat van srvnet.sys (de server network driver) heb ik nog geen oplossing voor gevonden, van wat ik lees zou die update door windows update gevonden moeten worden, maar die van mij vind het niet.
 
Hoi,
ik zal me er vanavond eens mee bezig houden.
Update: Lees dit even (Eng) en deze (Eng) van een van de Microsoft Experts.
De srvnet.sys staat idd te boek als een driver die door MS-update wordt verzorgt, zie hier 3/4 v.d. site in rood aangegeven.
Die in rood aangegeven drivers worden allemaal verzorgd door WinUpdate.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik was er via die laatste link ook al achter gekomen dat die via windows update gaat, maar hij vind hem op de een of andere manier niet. Ik heb wel een service pack gedownload, misschien zat het daar bij. Heb in ieder geval de afgelopen dagen geen problemen meer gehad.
 
Mooi toch?
Als de vraag opgelost is wil je hem dan op opgelost zetten?
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan