• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ophalen uit...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmiesch

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
Voor de slimme mensen:

Is het mogelijk om in een excel sheet gegevens op te halen uit een ander programma?

Voor de slimme mensen:

Is het mogelijk om in een excel sheet gegevens op te halen uit een ander programma?

"een ander programma". Lekker vaag. Welk programma had je in gedachte, want dat zal het antwoord bepalen?

Elke andere office applicatie is via VBA aan te spreken (voor een klein voorbeeld, maar misschien niet het beste: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=336208. Hier spreken we dus mails van Outlook aan om die vanuit Excel te openen.)
In principe kan je ook uit elke database gegevens halen via de verbindingen die Excel toestaat.

Dus: over welk programma gaat het, dan pas kunnen we een concreet antwoord geven :)

Het gaat om Btis, een Dos geprogrammeerd programma, enig idee of dit mogelijk is?

Het gaat om Btis, een Dos geprogrammeerd programma, enig idee of dit mogelijk is?

dat programma ken ik helemaal niet, nog nooit van gehoord. Dus daar kan ik jammergenoeg geen uitspraak over doen.

Hmm oke jammer... weet jij wel of je via vba een code kan bouwen uit een dos geprogrammeerd bestand?

Hmm oke jammer... weet jij wel of je via vba een code kan bouwen uit een dos geprogrammeerd bestand?

ook nog nooit moeten doen (Dos is feitelijk préhistorie in computerland, zeker voor de thuisgebruiker). Maar dit zal gaan om een specifieke bedrijfsapplicatie. veel zal er vanaf hangen hoe dat programme intern met data omgaat. Als dat via een database is, maak je kans om ze uit te lezen in Excel, anders ...

Het gaat via een database, zal over de rest van internet nog eens het één en ander opzoeken. Misschien dat Wigi mij kan helpen...

Alvast bedankt voor je hulp!

p.s. zou jij mij de vba code kunnen geven voor het verversen van alle draaitabellen in excel?:$

Het gaat via een database, zal over de rest van internet nog eens het één en ander opzoeken.

Dan zou dat wel eens kunnen lukken. Probeer te achterhalen welke database en zoek een connector op het net die met die gegevens kan connecteren. Vervolgens kan je die connector binnen MS-Query ofzo aanroepen.

p.s. zou jij mij de vba code kunnen geven voor het verversen van alle draaitabellen in excel?:$

Om alle draaitabellen, maar eigenlijk alle gegevensverbindingen (dus ook externe data) in 1 keer te verversen kan je dit gebruiken, korter kan niet denk ik:

Code:
Sub Refresh_All()
    ThisWorkbook.RefreshAll
End Sub

hmm heb die code ingevoerd, eerste keer werkt die en daarna weer foutmelding 400!
Daarna gegevens veranderd, weer ingedrukt, geen foutmelding. Geen gegevens veranderd, weer foutmelding.

Kan het zijn dat als er niks veranderd is hij dan die code geeft?

hmm heb die code ingevoerd, eerste keer werkt die en daarna weer foutmelding 400!
Daarna gegevens veranderd, weer ingedrukt, geen foutmelding. Geen gegevens veranderd, weer foutmelding.

Kan het zijn dat als er niks veranderd is hij dan die code geeft?

Ik kan die tientallen keren na elkaar gebruiken, zonder foutmelding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan