opmaak gehele document verandert mee

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoppener

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2009
Als ik tekst selecteer in wordt en kies dan voor vetgedrukt of cursief, dan verandert niet alleen de opmaak van de selectie maar ook van de rest van de tekst in het bestand.
Als ik vervolgens ctrl-z doe wordt dit gedeeltelijk hersteld. De geselecteerde tekst blijft vet en de rest van de tekst wordt weer gewoon.

Hoe kan dit en wat kan ik hieraan doen?

Alvast bedankt!

Raar probleem zo op het eerste gezicht.
misschien een invoegtoepassing op de achtergrond?

Doet het probleem zich ook nog voor als je Word start in save mode
(windows toets + R en dan in het uitvoervak winword.exe /s typen)

mvg Leo

Heb het net even geprobeerd, in de safe mode doet het probleem zich nog steeds voor....
Hert probleem doet zich niet in alle bestanden voor ovefrigens. Misschien belangrijke info: ik gebruik inhoudsopgave en koppen voor hoofdstukken e.d.

Ikm heb al geprobeerd om de gehele tekst te kopieren en terug te plakken in een nieuw documend. Dan doet het probleem zich ook gewoon weer voor....
Nog andere suggesties leo, of iemand anders...?

is er een document waarbij het zich voordoet, zonder privacy gevoelige zaken, zodat je het hier kunt posten?

Ik vermoed dat de optie <Automatisch bijwerken> aanstaat op het profiel <Standaard>. Dat heeft dus niks met Windows instellingen of modi te maken, maar regel je in Word zelf.
Automatisch bijwerken zou je alleen moeten gebruiken bij ingestelde koppen, zoals Kop1 en Kop2, maar niet voor de kale tekst.
Je kunt het uitzetten via <Opmaak>, <Opmaakprofielen> en dan je standaard profiel wijzigen. Je vindt hier een optie <Automatisch bijwerken>, die vermoedelijk aanstaat.

opgelost!!

Inderdaad! het automatisch bijwerken stond aan in profiel "standaard" heb dit uitgevinkt en het is opgelost!

Geweldig bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan