Opnieuw installeren gaat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je een C en een D hebt en je C schijf crasht softwarematig (Windows overstuur, herinstallatie nodig zoals nú dus!) dan zou dat nut hebben. Immers, als je al je eigen bestanden nu op D zou hebben gehad waren die niet verdwenen door de nieuwe Windowsinstalllatie die je nu aan het uitvoeren bent.
Als je harddisk fysiek kaduuk gaat heeft het geen enkel nut, want ook die D partitie maakt onderdeel uit van die kapotte schijf en dús zou je niets meer aan de D hebben.

Afhankelijk van de totale grootte van de schijf (hoe groot is die eigenlijk?) zou ik ja of nee adviseren, het heeft namelijk andere voordelen zoals bijv. overzichtelijkheid.

Een veel beter advies is om voor een paar tientjes een externe harddisk te kopen en daar regelmatig je eigen bestanden op te backuppen.

Laatst bewerkt:
De schijf van de pc is 120gb.
Voor ons ruim voldoende want er staat in totaal meestal hooguit 70 gb op.

Dan zou ik geen partities maken, maar voor een luttel tientje een externe harddisk kopen of misschien goedkoper -afhankelijk van het aantal gigaatjes dat je moet backuppen- , een paar usb sticks van een goed merk.

DVD als backup medium raad ik af, gebrande DVD's hebben naar mijn smaak nét even té vaak vage storingen zodat wanneer je dénkt je bestanden veilig op DVD te hebben als backup, deze bij nood (een herinstallatie) opeens niet te benaderen zijn omdat die DVD vervelend doet / het branden verkeerd is gegaan.

Er staan regelmatig harde schijven bij de Aldi te koop dus ik zal eens kijken.
Ik kan dan natuurlijk de schijf gebruiken om een back up van de laptop en ook de pc te maken. Daar zijn ook programmaatjes voor neem ik aan om die back up te maken?
Het staat nu op 79% formateren dus het gata goed komen, gelukkig

Ik ben nu service pack 3 aan het installeren en daarna sluit ik hem aan op internet.
Ik hoop dat dit ook weer gewoon werkt en dan zou alles opgelost moeten zijn.
Jammer dat ik er geen geheugen bij kon zetten want op 2x512 en dan daar nog 512 bij zou toch ook nog wel verschil maken.
Maar goed nu zal hij ook weer wel sneller zijn na herinstallatie.
Het uiteindelijke resultaat volgt als alles klaar is maar dan ben je nu al op de hoogte.

De moederborddrivers?

Enne, als je Windows update hebt gedaan, herhaal dit net zop lang totdat update geen nieuwe drivers meer vindt. Ik schgat in dat je update ongeveer 7 keer opnieuw moet starten voordat álle updates en updates over updates, binnen zijn.
Denk dus niet na 1x update bezoeken, dat was het. Laat telkens weer opnieuw zoken naar uipdates én schakel vooraf de optie in dat update ook drivers voor soft- en / of hardware van 'derden' mag zoeken.

Enne, als je een draadloos netwerkje hebt thuis dan kun je idd. gewoon via de verkenner over en weer van de laptop en de pc backups maken van voor jou belangrijke bestanden.
Heb je geen draadloos werk maar een bedraad, dan geldt hetzelfde.

Heb je helemaal geen netwerk dan zou je bijv. via een seriële kabel (ik ga uit van een wat oudere pc en laptop en die hebben nog een seriële poort) kunnen backuppen.

Nog een andere optie is een usb stick van 8 giga waarmee je over een weer backupped.
Mogelijkheden genoeg dus, maar doe jezelf in ieder geval 1 plezier en BACKUP !!!

Hij is nu 62 downloads aan het installeren dus dat komt wel goed.
Ik zoek alleen nog een downloadje van mijn vroegere dell touch.
Ik had eerst een dell pc maar nu een andere alleen het toetsenbord is nog van dell.
Daar zitten 3 voorkeurtoetsel op maar ik kan de download niet vinden om die te kunnen gebruiken. Heb jij enig idee waar ik dat downloadje kan vinden? Het heette touch pad.
De 2 linkse knopjes zijn internet pagina's en de rechtste is e-mail.
Ik heb het mapje van Netropa wel op een dvd gezet maar weet niet hoe het te installeren.

Geef svp het exacte modelnummer van de Dell, dan zoek ik mee.

Bijvoorbeeld Inspiron 1500 (als dat al een bestaand nummer is, maar het gaat even om het voorbeeld)

Inspiron dat is mijn laptop maar dit is alleen het toetsenbord van mijn pc.

Dat is DP/N 02H514.
Ik heb al veel gezocht en ook op helpmij staat er van alles van.
Velen vragen of het spyware is.
Netropa hot key
Maar op internet vind ik er alleen vragen over maar niet het downloadje

Dat wordt lastiger, het enige dat zo kon vinden was dit maar ik heb er geen flauw idee van wat het doet en of het voor jou specifieke situatie de juiste is.
Misschien een belletje naar Dell Amsterdam?

Hallo gast0225.
Het is gebeurd en alles werk goed, veel sneller.
Ook de Hot Key's werken, ik heb het uiteindelijk gevonden op Dell en zal het bestandje bewaren.

Ik mis alleen nog 1 dingetje en wat ik ook probeer dat krijg ik er niet in.
Ik had op de taakbalk een klein Googletje, een quick search box en als je dan ctrl en spatiebalk klikte dan had je een snelzoek schermpje van google.
Dat zou aut. met de googletoolbar mee moeten komen alleen niet op mijn pc.
Op mijn laptop staat het erbij maar ik krijg het op de pc niet voor elkaar. Het staat ook niet zoals op de laptop in de opties.
Als je niet weet wat ik bedoel kijk hier.
Heb jij misschien nog een idee?

Helaas, meer dan Google in de link beschrijft kan ik ook niet verzinnen.

gast0225 alles werkt prima, hartstikke bedankt voor je tijd en hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan