Opnieuw installeren, ik wil geen 2x xp erop

Status
Niet open voor verdere reacties.

rutje1

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2006
hallo,

Ik heb een 2e hands computer met xp. Nu wil ik xp opnieuw installeren. Ik heb de schijf in de drive gestopt en hij begon met laden. Nu heb ik de keuze gemaakt voor installeren. Maar omdat ik kies op schijf c (er is er maar 1) wil hij er 2 besturingssystemen op zetten. Ik wil alleen de xp een soort van overschrijven zodat alle gegevens van de vorige eigenaar weg zijn en ik opnieuw kan installeren. Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat hij er niet 2 keer erop zet?

Als je de Windows cd erin doet, en kies voor installeren krijg je de LicensieOvereenkomst, Zodra je die accepteerd kom je in het installtie venstertje.

In de onderste helft van je scherm zie je de Partities, dus de schijfen die geinstalleerd zijn. Als er maar eentje staat (C) dan selecteer je die en kies voor voor Verwijderen. (Volgens mij de D toets, maar dat weet ik niet zeker. Staat er bij ;) ) Vervolgens moet je dit bevestigen door op ENTER te klikken. Zodra je dit hebt gedaan staat er op het venstertje waar C stond nu Niet gepartioneerde ruimte. Zorg ervoor dat die plek geselecteerd is en ga dan door met het installeren. Op dat punt word er geformateerd. Je kunt dan kiezen voor Snel formateren of Gewoon formateren. (Dit maakt geen verschil in hoe goed ie formateerd, snel formateren is net zo goed is gewoon formateren)

Hjthelper ;)

Note: Je moet de Windows CD in je cd-rom drive doen en dan Windows herstarten, je kunt dan kiezen of je Windows vanaf de CD wilt zetten. DOE DAT!!! Vanaf daar moet je installeren. NIET VANUIT WINDOWS!

oke, het is me nu gelukt en hij is bezig met formateren, alvast bedankt. misschien stel ik strax nog een vraag als het niet lukt!

Is goed! Succes ermee ;) Als je nog hulp nodig hebt hoor ik het wel ;) Als ik dan online ben dan ga ik mijn best doen voor je!! (Tenzij ik bezig ben met mijn eigen pc probleem :P )

Xp is succesvol geinstalleerd, maar bij het activeren geeft hij aan dat de registratie code (product key, via het programma van hierboven) al te vaak gebruikt is, ik moet het afhandelen met iemand van Microsoft maar weet soms iemand hoe dit kan?

Als er al te vaak geactiveerd is krijg je dat bericht.
Heb je dat een aantal keren moeten doen omdat je hardware vernieuwd hebt kun je contact opnemen met Microsoft Nederland en het uitleggen.
Is het een (illrgale) copy-CD heb je pech. Kijk op internet, er zijn andere manieren, daar kan ik hier niets over zeggen.

Sterkte,

Harry.

Ik weet niet of het een illegale key is, hoe kan ik hier 8er komen?

Als je CD een copy is weet je toch genoeg ?
Heb je een originele CD + Licentie: Microsoft bellen.

Succes,

Harry.

Ja, ik heb de originele cd (met van die glimlogo's erop) en de licentie zat geen sticker op omdat hij van 98 naar xp is gegaan door de vorige eigenaar, maar via de keyfinder heb ik de product key (8erhaald van hun activatie) en opnieuw gedaan. Maar dit lukt nou niet echt lekker.

Ik dacht dat dit niet het goede onderwerp is maar ik heb nog een probleem. Opstarten lukt niet, Klik hier

Laatst bewerkt:
Dit is voor mij nu duidelijk maar ik heb nog steeds het opstart probleem, graag even lezen hier.
Alvast bedankt voor de uitleg hier! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan