Opnieuw light-Vista installeren op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Hoi,

Mijn laptop gaat morgen voor de zoveelste keer ter reparatie, en bij terugkomst zal alles wel weer in de fabrieksinstellingen staan.

Nu zat ik erover te denken om mijn eigen "Light" versie van Vista te installeren, maar wilde vooraf eerst weten wat mijn mogelijkheden hierin zijn.
Bijvoorbeeld de 'onzichtbare partitie' waar de fabrieksinstellingen op staan, blijft deze behouden en kan ik later evt. door op f10 te drukken tijdens het booten alles weer terugzetten?

De key: Als ik Windows opnieuw installeer, moet ik de key invoeren. Lijkt me dus logischerwijs de key aan de onderkant van mijn laptop. Gaat MS dan niet klagen dat de key al eerder is gebruikt??

En zijn er nog enige tips om Vista te strippen? Programma's, tutorials? Zo kwam ik VLite al eens tegen, is dit wat?

Ik zou eigenlijk al aannemen dat dit allemaal wel goed komt, maar toch voor de zekerheid deze vraag ;)

Niek

Laatst bewerkt:
Je zou het kunnen proberen maar ik heb nog niet veel vertrouwen in de geripte versie van vista. Maar ik zou zeggen Give it a try.

Oké, dankje voor je reactie! ;)

Iemand nog suggesties op de andere punten?
Het "Give It a Try"-concept is iets wat ik maar al te goed ken, maar wel zó, dat ik altijd weer terug kan :p Als mijn windows-code geblokkeerd wordt, of dat ik de herstelpartitie niet meer kan gebruiken, gaat me dat toch te ver ;)

Laatst bewerkt:
als je vista opnieuw installeert raak je de recovery partitie waarschijnlijk kwijt.:shocked:

Hoi !

@whisper380: waar haal je die wijsheid nu weer vandaan ?

Je kunt tijdens de Vista-installatie gewoon aangeven op welke partitie je Vista wilt zetten, en met de andere partitie's gebeurt echt niets !

@T.S.: Gewoon Vista installeren vanaf de recovery-partitie met de key die onder op je laptop staat.
Dit geeft geen problemen met de validatie, ook al heb je die al eerder gebruikt.

Vista strippen gaat prima met vLite, maar waarom zou je dat doen ?

Win 7 komt eraan, en naar verluidt kun je die als Vista-gebruiker met hoge korting aanschaffen.

Zo houd je alles legaal en hoef je geen trucs uit te halen om Vista te valideren !

Greetz,

Harry.

soory voor mijn wijsheid

had ik ergens gehoord maar ja kan er ook naast zitten he:o

Hallo

"Mijn laptop gaat morgen voor de zoveelste keer ter reparatie" ...

Op een herstelling heb je ook garantie .

Jammer genoeg vermeld je niet over welk defekt , merk p.c. het juist gaat .

Peter

@Harry Snor:
Juist omdat al die Acer troep er op staat, en nog meer onzin die ik niet gebruik, zou ik dat willen doen ;)

@VKD_P:
Zie hier, hier, hier, hier, hier én hier ;) :p

Ik heb juist vandaag de laptop weer teruggekregen, vandaar dat ik dit topic nog weer even onder de aandacht bracht.
Het probleem met het volumewieltje is opgelost (deed "raar"), het probleem met de scharnieren lijken (tot nog toe) opgelost, het probleem met de ventilator lijkt er niet minder op te worden :(. Dit wacht ik nog even af, mocht ik me er erg aan gaan storen, moet ik maar weer contact opnemen ;)

Laptop.

[edit]Ohja, waarschijnlijk hebben ze de recovery-partitie (perongeluk) voor mij zichtbaar gemaakt: Ik heb een extra X:-schijf in Deze Computer staan, met de naam PQSERVICE, en een grootte van +- 15 GB.[/edit]

Laatst bewerkt:
Hoi !

Tja, met een andere Vista-DVD krijg je dus wel degelijk aktivatie-problemen !

Greetz,

Harry.

Hmm.. Ok, dan maar handmatig alles weer deinstalleren ;).

Mensen, bedankt voor jullie hulp! :thumb:

in principe hoef je geen problemen te krijgen met een andere vista DVD, zolang je de juiste versie maar installeerd die bij je key hoort.

als ik mijn laptop herinstalleer maak ik tegenwoordig gebruik van een vista DVD met SP1 geintegreerd (die dvd heb ik ergens "gevonden") tijdens installatie netjes mijn eigen key, en windows activeerd zonder enig probleem.

in principe hoef je geen problemen te krijgen met een andere vista DVD, zolang je de juiste versie maar installeerd die bij je key hoort.

als ik mijn laptop herinstalleer maak ik tegenwoordig gebruik van een vista DVD met SP1 geintegreerd (die dvd heb ik ergens "gevonden") tijdens installatie netjes mijn eigen key, en windows activeerd zonder enig probleem.

Oké.. Dan kan ik dat nog wel eens proberen dan.. Geldt dit volgens jou dan ook als ik hem met VLite strip? Of is het dan niet meer de juiste versie?

VLite heb ik nooit getest. ik heb gewoon een standaard DVD met vista SP1 gebruikt zodat ik een installatie had zonder al die voorgeinstalleerde software die met de laptop kwam.

En zoals harry zei, je kan tijdens install gewoon kiezen op welke partitie je vista wil, dus je recover partitie wordt niet verwijderd (als je de juiste partitie selecteerd natuurlijk :rolleyes: )

Ok. De "Niet Verborgen-verborgen partitie" X: heet nu "Access Denied". Ik heb er verder zelf niks aan gedaan. Mooi laten staan dus..

Als ik het probeer, en de nieuwe windows slikt de code niet, heb ik dan ook een probleem als ik weer terug naar de fabrieksinstellingen ga?

En mag ik hier vragen of ik ergens de Officiële Windows Home Premium kan downloaden?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Officieel zou ik niet weten.......

Ik hen wel links voor untouched Vista-SP1, maar dat untouched moet je wel met een korreltje zout nemen.

Greetz,

Harry

Ok ;) En mag jij die links naar mij toe sturen? :rolleyes: Haha ik ben een beetje voorzichtig, omdat ik niet weet of die wel of niet onder warez valt ;)

Hoi !

Je kunt beter een exacte image van een originele Vista-DVD komen halen; die maak ik waar je bij staat wel even gratis.

Greetz,

Harry.

Hmm.. 161 Km.. :eek::D Ik zal dan trouwens wel even in de buurt vragen of iemand nog een originele heeft liggen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan