opnieuw opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

rarevent

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2006
Berichten
396
soms dan zit ik bijv. gwoon te msnen en dan komt er ineens zo'n blauw scherm en dan staat er dat ik de computer opnieuw moet opstarten ofzo... en er staat iets van
driver_irql_not_less_or_equal wat kan ik eraan doen zodat ie niet meer opnieuw opstart want het is erg iritand!!
 
Lijkt erg veel op dat je een kapotte geheugen module hebt.
Zitten er twee in haal er 1 uit, geen problemen dan is dat degene die kapot is. Wel probleem dan omwisselen. Eventueel van een bekende of uit ander compie een goede moduultje gebruiken.
 
sorry hoor maar ik heb geen idee waar je het over hebt... ik ben nog maar 13... en deze computer heb ik (nou ja mijn broer) dit jaar nog gekocht dus hij is nog vrij nieuw
 
Draai eens een memtest, best is dat als je er niets van kent, de pc niet open te gooien.
http://www.memtest86.com/#download1
Op diskette zetten en booten en de hele nacht draaien. Vind je errors, dan is het je geheugen en kun je het (laten) vervangen of inderdaad 1 reepje uithalen. Vind je geen errors dan is de kans klein dat het je geheugen is.
 
IRQL wil zoveel zeggen, dat er een driver een ongeldig IRQ level probeert te benaderen van het geheugen.
Dus update / controleer alle drivers, mocht dat niet helpen moet ik het helaas met voorgaande sprekers eens zijn, dat het dan erg vaak kapot geheugen betreft.
 
vermits de pc nog maar enkele maanden oud is zou ik ermee terug naar de verkoper gaan.
 
zouden jullie misschien wat makkelijkere oplossingen kunnen geven want ja ik ben niet zo'n computer expert...:(
 
makkelijker zal bijna niet gaan ben ik bang. Dan zou ik het op de garantie proberen te gooien bij het bedrijf waar je de pc gekocht hebt.
 
ik heb us ff op google gezocht en toen vond ik ergens dit... maar werkt dit???
(tis misschien dom dat ik dit hier neer zet maar ja ik probeer maar wat)

The NDIS.SYS file needs replaced. You can do this by doing the following.

Open a command prompt (START>RUN>CMD) and type sfc /scanonce
then reboot. If the file is corrupted then this will fix it.
 
trouwens dit staat op dat blauwe scherm (kheb ut ff opgeschreven wat een heel werk wat)



Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Driver_IRQL_not_less_or_equal

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet moet u de computer opnieuw opstarten, als het scherm nogmaals wordt weergeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geinstalleerd. Is dit een nieuwe installatie vraag de leverancier dan of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel bios-geheugenopties zoal caching of het maken van schaduwkopieen uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Technische informatie (mogelijk in het Engels)
*** STOP: 0×000000D1 (0×F8E40FF8, 0×00000002, 0×00000000, 0×F80FC793)


*** cmaudio.sys -address F80FC793 base at F80E5000, datestamp 3bde96ac

Bezig met starten van de fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid
Neem contact op met de systeembeheerder of de afdeling technische ondersteuning op voor hulp.
 
Dat is dus de driver van je geluidskaart, kijk eens of je daar een nieuwere versie (of juist een oudere) van kunt installeren.
 
Ik denk dat je een 'onboard' geluidskaart hebt, om andere drivers te vinden kun je dan het beste zoeken op de site van de moederbordfabrikant.

Mocht je niet weten welk merk en type moederbord je hebt, kan je Everest home gebruiken om daar achter te komen.
Post dan hier het merk en type van je moederbord.
 
nou ja dat snap ik niet allemaal ik denk dat ik hem wel ff laat nakijken bij de man waar ik hem heb gekocht :D
 
als ik op tabblad drivers klik gebeurt er niks!!

en trouwens valt dit onder de garantie????:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan