Opnieuw xp instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jennifer15

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2004
Berichten
28
Ik heb een tijd xp gehad die perfect draaide nu heb ik weer fouten zoals opnieuw opstarten als ik hem aan zet of hij loopt helemaal vast nou wil ik xp opnieuw instaleren maar moet ik eerst de fout eruit halen en me software en hardware verwijderen maar ik weet niet wat ik wel en niet kan verwijderen kan iemand me uit leggen uitgebreid hoe en wat??
Dankjewel alvast
 
Hmm, ik mis even wat dit te maken heeft met "spyware", daarom: verplaatst naar " Home > Helpmij.nl Forum > Besturingssystemen > Windows XP > Installeren Windows XP"

Overigens, maak gebruik van punten en komma's, dat maakt je verhaal prettiger en makkelijker te lezen.

Wat gaat er exact fout? Geef eens de foutmelding aan die je te zien krijgt.
 
Jennifer15,
Voordat je aan een nieuwe installatie begint heb ik nog wel een paar vraagjes.
Loopt de pc altijd vast met het opstarten.
Welke windows xp versie heb jij de home of de pro
Heb je al eens gescand op virussen en spyware
Heb je het bovenstaande probleem al lang of is het van gisteren.

XP opnieuw installeren is (soms) niet nodig maar kan door een paar kunstgrepen wel weer hersteld worden.
 
Sorry, ik ben hier niet echt bekend mee met computers.
Mijn buurman dee dit vroeger altijd voor mij, maar die weet het nu ook niet meer. Vandaar dat ik hier advies vraag, en aangezien ik niet zo bekend ben met xp weet ik niet waaronder het viel maar bedankt zal dit zo even verplaatsen.

Ik krijg gelukkig nog geen errors.
Maar als ik mijn computer opstart dan start ie opnieuw op als die klaar is met laden.

Of ik loop helemaal vast en ken geen kant meer op me muis beweegt ook niet

Controll alt delete werkt dan ook niet.

Me buurman die zei mij dan zou je xp opnieuw moeten instaleren, maar als je dat nu doet dan kopier je een nieuwe xp over deze fouten in deze xp dus zou je eerst je hardware en software moeten verwijderen.
Maar hij wist niet welke die wel of niet moest verwijderen en ik ook niet en weet ook niet waar die fout zit.
 
Ik heb xp pro, deze cd is van me buurman dus hij staat onder 1 adres, maar twee gebruikers.
Ik weet niet of dit een prob is, ik heb dit sinds gister dit probleem. Ik heb een systeemherstel gedaan..omdat ik een fout een worm in me computer had zitten.
Dat probleem is gelukkig opgelost maar daardoor die liep wat traag vandaar een systeem herstel.
Ik heb op virussen gescand maar niks is geinfecteerd.
 
Home > Helpmij.nl Forum > Besturingssystemen > Windows XP > Installeren Windows XP


daar verhuis ik met deze vraag naartoe
 
Weet je de naam van die worm nog ?
Scan je wel eens op spyware ?
Lees en voer eens uit wat in dit bericht staat:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=161468

Doe voor de zekerheid nog een virusscan online:
http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp mocht housecall nog iets vinden noteer het even en meld het in dit bericht.

Als je dat allemaal gedaan hebt doen dan nog een windows herstel:
http://www.ptcc.nl/frame_bestanden/tips/xpherstellen.htm
(Windows controleert of er beschadigde bestanden zijn en vervangt deze indien nodig door de originele)
 
Ja ik heb al op spyware gescand en ook die online virusscan geeft niks aan die geeft aan dat er niks geinfecteerd is :S daarom snap ik het zelf ook niet
Ja ik zal dat onderste even doen.. bedankt
 
Jennifer15,
Heb je al een hijack log geplaatst zoals jozo aangaf.
De eerste link en dan heel goed lezen wat daar staat en dan ook daar het log plaatsen.
 
Geplaatst door Jennifer15
2.2 De virus scanner rapporteert het "Bloodhound" virus

Een virus genaamd "Bloodhound" bestaat niet. "Bloodhound" is de naam van de heuristieke machine van Norton Antivirus (gezien de melding gebruik je waarschijnlijk Norton Antivirus). De heuristieke machine is onderdeel van de virus scanner welke onbekende virussen tracht te ontdekken gebaseerd op waarschijnlijkheden. De Bloodhound waarschuwing geeft aan dat Norton mogelijk een onbekend virus heeft gevonden. Kijk in paragraaf 2.3.


Dus het is geen virus neem ik van deze tekst aan??
Maar toch krijg ik de melding van norton en die melding wil niet van me beeldscherm verwijderen.
Ik heb al een nieuwe liveupdate gedaan.
En Scan en het blijft op me beeld?
Ik vind nog iets raars bij de status van norton staat Oke.

Welk bestand is volgens Norton besmet, laat dat bestand eens scannen bij Kaspersky:
http://www.kaspersky.com/remoteviruschk.html

Je kan ergens (ik heb geen Norton) in de opties van Norton de heuristieke machine uitzetten.
 
Bloodhound-zoekinstellingen inschakelen
Heb ik uit gevinkt nu krijg ik het bericht niet meer ik scan nu nog een keer kijken of ik dan een virus krijg..
 
@jozo,
Je plaatst hier een quote van......
Dit stukje tekst kan ik in deze vraag nergens terug vinden. Is deze quote hier wel goed?
Ik kan er in ieder geval niks mee.
 
Dat is fijn.....twee topics in 1 keer behandelen.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit de bedoeling is

Ik laat dit topic dan ook verder aan jullie over.
Suc6.
 
Geplaatst door puppie
Dat is fijn.....twee topics in 1 keer behandelen.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit de bedoeling is

Ik laat dit topic dan ook verder aan jullie over.
Suc6.

Sorry hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan