• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opslaan factuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

sloekie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Berichten
221
dit is voor mij de eerste keer dat ik een vraag stel,:eek:

wie kan mij helpen om een factuur op te slaan zonder dat de originele bestand wordt overschreven en als het kan dat hij het factuurnummer gebruikt als bestandsnaam. ik heb al overal gekeken op de site maar niks kunnen vinden wat mij verder kan helpen. als het mogelijk is wanneer het bestand is opgeslagen, het originele bestand open blijft. en dat de macro's en knoppen niet worden mee opgeslagen.

b.v.d Sloekie
 
voorbeeld

anders plaats eens een voorbeeld ontdaan van gevoelige info.

misschien moeten we met een eenvoudige oplossing komen, die later kan worden uitgebreid.

met vriendelijke groeten,

Oeldere
 
voorbeeld

Sorry voor de late reactie.

er zit allen een macro in voor afdrukken ik heb nog eens geprobeerd om een macro voor opslaan er in te zetten maar dit werkte niet, dus heb ik deze er maar weer afgehaald.


Gr. Sloekie
 

Bijlagen

  • voorbeeld1.xlsx
    86,5 KB · Weergaven: 60
Code:
Sub WerkbladNaam()
Set NieuwBest = Workbooks.Add
    ThisWorkbook.Worksheets(1).Range("B9:J46").Copy
    NieuwBest.Worksheets(1).Range("A1").PasteSpecial Paste:=xlFormats
    NieuwBest.Worksheets(1).Range("A1").PasteSpecial Paste:=xlValues
    NieuwBest.SaveAs Filename[COLOR="Blue"]:="C:\Documents and Settings\Mijn documenten\Faktuur bewaren\Faktuur " & Range("J12").Value & ".xlsm"[/COLOR]
End Sub
Hallo,

Ik heb hier op het forum een code gevonden die een copy van je factuur maakt en deze in de map Faktuur bewaren opslaat. De bestandsnaam heet dan Faktuur + het nummer in cel J12. Controleer wel het pad waar het bestand opgeslagen dient te worden!
Hopelijk kun je hier iets mee.

Met vr gr
Jack
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Jack,

Ik zal dit even proberen als ik hier tijd voor heb.

Gr. Sloekie
 
factuur opslaan

Hallo Jack

ik heb die code van jou gekopieerd maar hij geeft een fout melding:(

Sub WerkbladNaam()
Set NieuwBest = Workbooks.Add
ThisWorkbook.Worksheets(1).Range("a1:k54").Copy
NieuwBest.Worksheets(1).Range("A1").PasteSpecial Paste:=xlFormats
NieuwBest.Worksheets(1).Range("A1").PasteSpecial Paste:=xlValues
NieuwBest.SaveAs Filename:="C:\Faktuur bewaren\Faktuur " & Range("J12").Value & ".xlsm"
End Sub

NieuwBest.Worksheets(1).Range("A1").PasteSpecial Paste:=xlValues dit is de foutmelding ,dit wordt geel weer gegeven
kun je kijken wat de fout is.
en hij neemt ook de koptekst niet mee zoals bedrijfs logo.

b.v.d. Sloekie:eek:
 
Hallo

Waarschijnlijk ligt dat aan een aantal cellen die zijn samengevoegd.
Je kunt deze code ook eens proberen
Code:
Sub tst()

  With Workbooks.Add
    ThisWorkbook.Sheets(1).Range("A1:K54").Copy .Sheets(1).Cells(1, 1)
    .SaveAs "C:\Faktuur bewaren\Faktuur " & Range("J12").Value & ".xls"
    .Close
  End With

End Sub

Met vr gr
Jack
 
Hallo

het gaat nog niet goed
geeft een foutmelding:(

.SaveAs "C:\Faktuur bewaren\Faktuur " & Range("J12").Value & ".xls"

zou het ook nog anders kunnen?

ik gebruik office 2007

en als er opgeslagen wordt dan staat het niet hetzelfde als de orginele alles staat door elkaar vooral de logo

bvd

Gr. Sloekie
 
Opslaan als factuurnummer

Met deze code kun je je document opslaan op de C schijf als de waarde in cel J12. Ik denk dat de rest van de code wel klopte, dus die toevoegen en je bent er. Wel opletten dat je de macro de juiste naam geeft, hier noemt die "opslaan".

Sub opslaan()
'
' opslaan2 Macro
'
' Sneltoets: CTRL+SHIFT+F
'
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
"C:\" & Range("J12").Value & ".xlsm", _
FileFormat:=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, CreateBackup:=False
End Sub
 
Hallo Wouter

Die Code die gekregen heb die werkt ook niet of ik doe wat fout, ik heb hem gekopieerd maar hij geeft deze foutmelding aan.:(

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
"C:\" & Range("J12").Value & ".xlsm", _
FileFormat:=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, CreateBackup:=False

dit geheel wordt geel.




Gr. Sloekie:eek:
 
Let eens wat beter op de puntjes...... (voor Range in dit geval)

Code:
Sub tst()
  With ThisWorkbook
    .SaveCopyAs "C:\Faktuur bewaren\Faktuur " & .sheets([COLOR="Blue"]"Blad1"[/COLOR]).Range("J12") & ".xls"
  End With
End Sub

Het werken met het indexnummer van een werkblad is riskant, omdat dat naar verschillende werkbladen kan verwijzen (nadat een werkblad is verwijderd/toegevoegd). Gebruik de naam van een werkblad om ervoor te zorgen dat je zeker weet om welke cel het gaat.

Als de map 'Faktuur bewaren' niet bestaat gaat het mis met deze code.

Ook jouw Excel heeft een F1 toets in de VBEditor.
 
Beste sloekie ;)

Heb over laatst ongeveer dezelfde vraag hier gesteld.
Misschien kan je hier iets mee.

Mocht je twijfelen of het pad juist is.
Ga dan naar de map "Factuur bewaren" klik met de rechtermuis op een bestandje en klik op eigenschappen.
Daar zie je het voledige pad staan en dit vul je in , in je cel zonder de nieuwe bestandsnaam.

Groetjes Danny :thumb:
 

Bijlagen

  • Map (danny147).xls
    73,5 KB · Weergaven: 78
Ik kom er niet meer uit van alles geprobeerd.


Want Trucker10 ik heb van Ron de Bruin een code (Copy_ActiveSheet_1) gebruikt maar deze zet het in documenten en ik zou het graag in een aparte bestand willen zetten ik kan niet vinden hoe dit moet en hij neemt het hele workbook dus ook de rest wat niet hoeft.
Ik zou het graag op factuurnr. (cel J12) willen opslaan.
Deze code wil ik verder gaan gebruiken want dit lijkt mij de goeie
Hij neemt trouwens ook de iconen mee die van printer en diskette mee en dat hoeft niet dus alleen de sheet en niet de hele werkblad

Wie kan/wil mij verder helpen

Alvast bedankt:thumb:

gr. Sloekie:eek:
 
Je hebt blijkbaar mijn bijdrage over het hoofd gezien.
 
Beste sloekie , op welke drive ga je opslaan onder welke directorie enz. bekijk de reeds aangeboden oplossingen en ook deze
 

Bijlagen

  • Copy of voorbeeld1(1).xls
    49,5 KB · Weergaven: 62
Hallo snd

deze heb ik ook geprobeerd maar deze kopieert ook alles zelfs de de andere bladen zie voorbeeld1

hij moet alleen het factuur opslaan en niet de rest. en als het kan zonder macro's

Gr. Sloekie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan