opslaan in database

Status
Niet open voor verdere reacties.

steven84

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2008
Ik ben bezig met een programma voor stockbeheer en facturatie maar ik heb echter een probleem.
als ik mijn project run in visual studio werkt alles ok. Nu heb ik het project geïnstalleerd met een setup project en ik heb het volgende probleem.
als ik de data in een tabel (weergegeven in datagridview) aanpas en ik klik op opslaan krijg ik de volgende melding:
"de bewerking moet worden uitgevoerd op een query die kan worden bijgewerkt"
ik heb ook nog een detailform die 1 rij uit de data aanpast, als ik daar op opslaan klik krijg ik de melding:
"er is een onverwerkte uitzondering opgetreden in de toepassing. als u op doorgaan klikt...."
(in bijlage de details van de error)

iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Bijlagen

ok, ik heb het probleem gevonden.
De database staat in men programma directory (C:\program files\programmanaam) en in windows 7 heb ik daar blijkbaar geen schrijfrechten.
Als ik het programma als administrator uitvoer werkt alles wel naar behoren.

Weet iemand hiervoor een oplossing om niet telkens als administrator te moeten uitvoeren,
behalve programma op een andere plaats installeren, of de database op een andere locatie zetten?

Hey,

Al geprobeerd de applicatie als dezelfde gebruiker te installeren?
Het hangt er ook vanaf wat je applicatie precies voor informatie op je systeem raadpleegt en of je een juiste account gebruikt om een connectie mee te maken naar de database.

Gr. Wiizle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan