Ik heb een onafhankelijk formulier waarop zich een heel deel keuzelijsten, tekstvakken en checkboxen bevinden. Deze worden opgeslaan in verschillende tabellen.
Concreet kan de gebruiker op een bepaald deel van een formulier eigenschappen over een voorwerp invullen. Sommige (veelvoorkomende) eigenschappen, zijn al opgelijst. De gebruiker kan hier gewoon het vinkje aanduiden:
bijv:
Eigenschappen:
- Rood
- Groen
- Geel
- Blauw
- Paars
Die vinkjes worden opgeslaan door de volgende code:
Nu zou ik de gebruiker graag toelaten een laatste vinkje aan te duiden, met "andere", waarachter dan een leeg tekstvak staat, waar ze een vrije tekst in kunnen zetten. Dit maken op een formulier is geen probleem, alleen kan ik het opslaan van dit tekstvak precies niet zo goed in de code verwerken.
kan iemand me hierbij helpen
Bedankt!!
Concreet kan de gebruiker op een bepaald deel van een formulier eigenschappen over een voorwerp invullen. Sommige (veelvoorkomende) eigenschappen, zijn al opgelijst. De gebruiker kan hier gewoon het vinkje aanduiden:
bijv:
Eigenschappen:
- Rood
- Groen
- Geel
- Blauw
- Paars
Die vinkjes worden opgeslaan door de volgende code:
Code:
For Each ctl In Controls
With ctl
Select Case .ControlType
Case acCheckBox
If .Value = -1 Then
sEigenschap = Mid(.Name, 6, Len(.Name) - 5)
sTabel = .Tag
On Error Resume Next
With CurrentDb.OpenRecordset("GegevensEigenschappen")
.AddNew
![Unieke Code] = cmbUniekeCode
![Voorwerp] = cmbVoorwerp
![Eigenschap] = sEigenschap
.Update
.Close
End With
End If
End Select
End With
Next ctl
End If
Nu zou ik de gebruiker graag toelaten een laatste vinkje aan te duiden, met "andere", waarachter dan een leeg tekstvak staat, waar ze een vrije tekst in kunnen zetten. Dit maken op een formulier is geen probleem, alleen kan ik het opslaan van dit tekstvak precies niet zo goed in de code verwerken.
kan iemand me hierbij helpen
Bedankt!!