Eerst en vooral: Sorry als dit als dubbelpost wordt aanzien maar anders zou mijn vorige bericht nog veel langer worden :S
Ok, nu werk ik dus met Windows 7 build 7260 en alles werkt tot zover echt perfect

Ik heb terug windows 7 geinstalleerd, alle updates er al van binnengehaald en tot zover mijn test voor het opslaan is alles al gelukt(ik zie zelfs dat er nu een gratis mogenlijkheid is om alles online --> 5Gb op te slaan :shocked

Wel leuk natuurlijk.
& Speciaal voor jou, bruintje1, anderen die er nog geïnteresseerd in waren en ikzelf die er natuurlijk ook nieuwsgierig naar was heb ik nog volgende test uitgevoerd vooraf:
-Vooraf de herinstallatie: Ik werkte nog met word 2003, alles ging vrijwel perfect met het opslaan zolang ik te lang bleef "twijfelen" waar ik min bestand ging opslaan

(Dit had ik echter al eens vermeld denk ik)
-Installatie vista home premium (acer OEM): Het eerste wat ik deed was Office 2007 testen.
Eerst ging ik de 30 dagen-trail verwijderen, daarna, na de installatie van office 2007 enterprise, verschillende documenten aangemaakt op verschillende wijzen, alles ging perfect (ik had dus nog geen updates binnengehaald van windows, niets gewoon)
Verder heb ik dit niet getest, ik kon natuurlijk testen of het nog steeds goed ging werken na de installatie van alle windows en office updates, maar daar had ik geen zin/tijd/ download limiet genoeg voor.
Vooral dat laatste stak dus tegen
Mijn conclusie hieruit is dus dat het ergens aan een update zal moeten liggen of dan toch aan die voorgeinstalleerde office 2007 30 dagen trial.
Sorry maar dat heb ik niet meer uitgetest.
- Windows vista home premium (Retail veronderstel ik): Dit was vista zonder Service packs vooraf mee geïntegreerd.
De installatie verliep vlot, er moest echter wel meer opnieuw opgestart worden tijden de installatie dan bij de oem installatie van acer.
Toen ik dacht dat de laatste keer werd heropgestart kreeg ik een GRUB4DOS-melding van NTDLR, wel bekend bij sommigen op dit forum denk ik
Ik moet jullie dan al niet zeggen dat het niet zo'n legale windows versie was, maar ik wou gewoon eens proberen of ik met de echte vista installatie ook vista kon activeren met mijn key die ik had meegekregen.
Jammer genoeg heb ik die kans dus niet gekregen omdat deze versie zowat ge-precracked was veronderstel ik door één of andere bios aanpassing.
Verder heb ik er dus geen tijd meer aan besteed omdat ik deze versie niet werkende moest krijgen
Ok, dit was het dan denk ik
Iedereen bedankt voor de medewerking/hulp/tips die ik gekregen heb voor het oplossen van mij probleem, dit moet toch wel zeker gezegd worden na een topic van 8 pagina's lang :shocked:
Dus allemaal, nogmaals heel erg bedankt, het was leuk om te weten dat jullie mij allemaal zo goed mogelijk hebben proberen te helpen :thumb:
- Verder had ik nog een kleine test uitgevoerd qua opstarttijden op mijn laptop (acer aspire 7720G) voor diegenen die hierin geïnteresseerd zouden zijn
-Vista SP1 vooraf: 1min; 5sec. (hierbij moeten jullie wel weten dat antivirus moest opgestart worden, objectdock, etc) De klok werd dus pas op stop gezet wanneer alles geladen was, antivirus etc. en de computer werkbaar was, er een internetverbinding was en dus niets meer moest laden.
Ik ben eigenlijk wel vrij fier over die score die ik bereikt had want voor mijn laptop is dat toch wel best een strakke tijd denk ik
- Vista Acer OEM: 1min; 43sec.
Nu zie je maar wat hoeveel "brol" acer standaard meelevert.
Dit is dus zonder SP1 enzo, nog niets gedownload of geinstalleerd.
-Vista Retail: Zoals dus eerder vermeld heb ik bij deze niet meer de moeite gedaan om het aan de praat te krijgen wanneer dat vista ineens ontdekte na de installatie dat deze versie precracked was ofzo.
- Windows 7: 49sec. Mooie tijd vind ik

Hier is dus ook weer gewacht totdat alles geladen werd maar hier stond dus ook nog geen antivirus op, het is dus gewoon de tijd van een clean install net zoals bij de vista van acer
Hierbij is men topic dan afgelopen hé
Bedankt :love: