opslaan word2007 werkt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat kan omdat ik dit bericht verwijderd heb.
Het was een bericht wat niks met deze vraag te maken heeft.

ach ja, als het bericht dan alweer verwijderd is zal het achteraf bekeken toch niet zo interessant geweest zijn of er moet gewoon een foutje gebeurd zijn met berichten te sturen vanaf helpmij.

Heeft er eventueel nog een tip of idee hoe ik mijn probleem zou kunnen oplossen?
Ik heb me er namelijk vandaag weer erg aan geërgerd.

als het bestand al op zen plaats staat (bijvoorbeeld op bureaublad) ipv. een "temp-map" dan heb ik geen problemen mee om het bestand dan op te gaan slaan door gewoon "ctrl+s" te drukken, het bestand daarna met de gewenste naam te benoemen en in de juiste map te slepen.

Maar zoals ik al eerder vermeld.
Als het een document is van internet wordt het eerst opgeslagen in een temp-map en dan moet ik er daar altijd gaan achter zoeken aangezien ik de locatie niet zelf kan gaan bepalen bij het opslaan aangezien hij dan een foutmelding geeft en wordt afgesloten :confused:

is er geprutst geweest met macro's?
anders moet je eens proberen om office op te starten met shift of ctrl toets ingehouden...
zo start je hem op langs de 100% standaard weg...
ik weet niet zeker welke het is, shift of ctrl,
alletwee eens proberen...;):)

grtz
G3X

is er geprutst geweest met macro's?
anders moet je eens proberen om office op te starten met shift of ctrl toets ingehouden...
zo start je hem op langs de 100% standaard weg...
ik weet niet zeker welke het is, shift of ctrl,
alletwee eens proberen...;):)

grtz
G3X

nee, met macro's heb ik nooit geprutst, ik heb me trouwens al een tijdje afgevraagd wat dat zijn :P

Het is zo dat office al een paar keer is opnieuw geinstalleerd dus volgens mij zijn er dan dus wel weer standaard instellingen he...

Maar toch bedankt voor je bijdrage :thumb:
Andere tips zijn natuurlijk nog altijd welkom hoor :)

nee, met macro's heb ik nooit geprutst, ik heb me trouwens al een tijdje afgevraagd wat dat zijn :P

Het is zo dat office al een paar keer is opnieuw geinstalleerd dus volgens mij zijn er dan dus wel weer standaard instellingen he...

Maar toch bedankt voor je bijdrage :thumb:
Andere tips zijn natuurlijk nog altijd welkom hoor :)

macro's zijn een soort programmeertaal in het programmeerprogramma van office (Visual Basic)
hierbij kan ik bijvoorbeeld mijn ouders in de zak zetten en 'programmeren' als ze klikken op opslaan dat al hun tekst weg is en dat er op komt LOL en dat het vb 100 keer wordt afgedrukt :D
je kan er leuke dingen mee doen:)
maar natuurlijk is dat niet de echte bedoeling he van macro's:p
ookal installeer je het opnieuw, je normal.dot kan nogsteeds kapot zijn ofzo...
weet je waar je die kan vinden?
als je het weet, sluit alles van office af, ga naar de normal.dot, je verwijderd die gewoon,
en je start office terug op... dan zou hij terug VOLLEDIG standaard moete staan zoals je hem koopt in de winkel...
als je het niet weet zijn je normal.dot,
dan moet je mij hier maar eens quoten, dan stuur ik je een screenshot door hoe je er kan aangeraken ;-)
grtz,
G3X

macro's zijn een soort programmeertaal in het programmeerprogramma van office (Visual Basic)
hierbij kan ik bijvoorbeeld mijn ouders in de zak zetten en 'programmeren' als ze klikken op opslaan dat al hun tekst weg is en dat er op komt LOL en dat het vb 100 keer wordt afgedrukt :D
je kan er leuke dingen mee doen:)
maar natuurlijk is dat niet de echte bedoeling he van macro's:p
ookal installeer je het opnieuw, je normal.dot kan nogsteeds kapot zijn ofzo...
weet je waar je die kan vinden?
als je het weet, sluit alles van office af, ga naar de normal.dot, je verwijderd die gewoon,
en je start office terug op... dan zou hij terug VOLLEDIG standaard moete staan zoals je hem koopt in de winkel...
als je het niet weet zijn je normal.dot,
dan moet je mij hier maar eens quoten, dan stuur ik je een screenshot door hoe je er kan aangeraken ;-)
grtz,
G3X

Nu ja, al ik programma's verwijder, dan verwijder ik deze met revo uninstaller zodat alle registervermeldingen, achtergebleven bestanden ook weg zijn, dus ik denk dus wel dat alle instellingen weg zijn dan :P (ik kan natuurlijk ook mis zijn hé ;) )

Maar ik heb even gezocht achter die normal.dot maar niet direct iets gevonden...
voor de duidelijkheid, nu staat er dus office 2003 op :thumb:

Nu ja, al ik programma's verwijder, dan verwijder ik deze met revo uninstaller zodat alle registervermeldingen, achtergebleven bestanden ook weg zijn, dus ik denk dus wel dat alle instellingen weg zijn dan :P (ik kan natuurlijk ook mis zijn hé ;) )

Maar ik heb even gezocht achter die normal.dot maar niet direct iets gevonden...
voor de duidelijkheid, nu staat er dus office 2003 op :thumb:

C:\Users\Kevin Goethals\AppData\Roaming\Microsoft\Sjablonen
hier staat bij mij mijn normal.dot
mar de map AppData is niet zichtbaar,
dus je moat het wel in je adresbalk bovenaan in deze computer intypen..
daar staat de normal.dot
gewoon even verwijderen,
word ofzo opnieuw opstarten en je maakt automatisch een nieuwe aan...
laat iets weten ok?
grtz
G3X

Dat Appdata een verborgen map is wist ik wel hoor ;)

maar het enigste sjabloon dat er bij mij te vinden was, is normal.dotm--> dus niet .dot maar dotm

Deze heb ik dan gewoon maar even verwijderd, word opgestart en een document proberen op te slaan...
Helaas "word werkt niet meer & ..."

Ook werd het bestand normal.dot niet meer aangemaakt maar ik denk niet dat het kwaad kan :P

Het was het proberen waard :thumb:

Dat Appdata een verborgen map is wist ik wel hoor ;)

maar het enigste sjabloon dat er bij mij te vinden was, is normal.dotm--> dus niet .dot maar dotm

Deze heb ik dan gewoon maar even verwijderd, word opgestart en een document proberen op te slaan...
Helaas "word werkt niet meer & ..."

Ook werd het bestand normal.dot niet meer aangemaakt maar ik denk niet dat het kwaad kan :P

Het was het proberen waard :thumb:
aarg ***...:(
sorry;)
als dat het niet is kan ik je niet verderhelpen ;):(
grtz,
G3X

Hoe open je het document, via bestand of via word? ( ik weet niet of deze vraag eerder is gesteld, heb het niet doorgelezen ).

Hoe open je het document, via bestand of via word? ( ik weet niet of deze vraag eerder is gesteld, heb het niet doorgelezen ).

Hallo HelpMYNOT :)

Sorry, maar ik begrijp je vraag niet helemaal goed...

Hoe bedoel je, via bestand of via word???

Ik open men word bestanden gewoon met dubbelklik & dan start word automatisch op...

of ik start gewoon word op en open in word dan een nieuw document.

In beide gevallen faalt het toch bij het opslaan :(

Je kunt ook OpenOffice gaan gebruiken. Vergelijkbare interface als Word 2000/2003 en biedt support voor .doc bestanden. XML (docx, xlsx, pptx enzovoort van word2007) doet ie niet out of the box maar daar zijn plugins voor.

Je kunt ook OpenOffice gaan gebruiken. Vergelijkbare interface als Word 2000/2003 en biedt support voor .doc bestanden. XML (docx, xlsx, pptx enzovoort van word2007) doet ie niet out of the box maar daar zijn plugins voor.

Bedankt, ik begrijp dat je niet veel zin zal gehad hebben om men hele topic te gaan doorlezen, maar openoffice heb ik al geinstalleerd en ja het is een goed alternatief maar ik werk nog iets liever met word dus ik zou deze graag werkende krijgen ;)

Toch bedankt voor de reactie :thumb:

Kan er hier iemand even zeggen wat er al geprobeerd is want die 6 pagina's topic maken zelfs mij duizelig.

Er wordt gezegd dat het misschien een probleem van Acer is; heb je al bericht terug van Acer op je mail?

Verder is het misschien een radicale oplossing, maar je kunt ook óf de verschillende acer-progjes (die voorgeïnstalleerd waren) verwijderen, of vista helemaal opnieuw installeren. En dan een clean install, geen recovery/herstelpunten. Door een clean install kun je de mogelijkheid uitsluiten dat het een botsing is met een acer-programma..

Misschien dat het helpt..

Kan er hier iemand even zeggen wat er al geprobeerd is want die 6 pagina's topic maken zelfs mij duizelig.

Ik kan zo uit men hoofd niet verzinnen wat er allemaal al geprobeerd is hoor maar ik zal men best doen om zo'n aantal dingen op te noemen die ik nu zo weet ;)

- deinstalleren (revo uninstaller, microsoft uninstaller programma) & opnieuw installeren, office 2003 & 2007 geprobeerd zonder resultaat.
-dll-bestand in system32 vervangen dat volgens de logboeken de oorzaak is, dit is mislukt en het heeft nog meerdere problemen opgeleverd.
-opnieuw installeren van vista met acer recovery dvd's en dan office direct testen --> mislukt ook.

Er wordt gezegd dat het misschien een probleem van Acer is; heb je al bericht terug van Acer op je mail?

Verder is het misschien een radicale oplossing, maar je kunt ook óf de verschillende acer-progjes (die voorgeïnstalleerd waren) verwijderen, of vista helemaal opnieuw installeren. En dan een clean install, geen recovery/herstelpunten. Door een clean install kun je de mogelijkheid uitsluiten dat het een botsing is met een acer-programma..

Misschien dat het helpt..

Wel, voor zover ik weet heb ik zo goed als alle programma's verwijderd van acer: enet, emanagement, erecovery, acer toolbar,... --> deze vertraagden men systeem ook gewoon.
Ik denk dat het conflict acer - office op men laptop dus dieper in het systeem verborgen ligt, het gaat men hoofd te boven allesinds ;)

Een clean install heb ik nog niet geprobeerd, ik heb namelijk alleen maar de acer OEM recovery dvd's/recovery partitie, dit is het enigste legale vista dat ik heb...
Ik ben wel van plan om na men eindwerk, na de examens eens te gaan testen met Windows 7, maar momenteel heb ik het dus te druk om dit alles te gaan uittesten.

Ik ben er eigenlijk vrij zeker van als ik een originele dvd van vista gebruik dat ik deze problemen niet zou ondervinden, maar ja :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan