opslaan word2007 werkt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
bruintje1: Bedankt dat je even aandacht aan men topic besteed :thumb:

Het wordt geaprecieërd ;)

Ik denk dat ik office al eens volledig heb verwijderd zonder dat ik het al 1 keer had open gedaan maar kan dit niet met zekerheid zeggen...

Telkens had ik wel altijd eerst de automatische updates geinstalleerd want de eerste 6maanden denk ik toen ik men laptop had, toen werkte men word nog perfect voor zover ik me kan herinneren :)

Ik ga het misschien binnenkort eens gaan proberen, een clean install maar met vista zal ik waarschijnlijk toch niet lang meer blijven want ik ben in ieder geval ook van plan om W7 te gaan testen en als dat me beter bevalt krijgt vista van mij geen daglicht te zien :P(en ik heb al gehoord dat het beter werkt...)

Dat van die OTK-installatie klinkt allemaal wel logisch maar wat kan ik er dan aan doen want ik denk niet dat er dan gemakkelijk iets aan te passen is?
Ik bedoel dat dan die speciale tool niet gemakkelijk te bemachtigen zal zijn ;)

Met het direct verwijderen bedoel ik dat je dit doet, direct na de installatie, dus nog voordat je iets anders installeert of enige updates ophaalt.

Volgens mij heeft dit een goede kans van slagen.

Wat betreft de OTK-cd, die kan je enkel bemachtigen via de site van Microsoft als je handelaar bent of systeembouwer én ingeschreven bent als een soort van member.
Dus niet bedoeld voor particulieren.

Ik heb zo'n cd omdat ik zelf pc-handelaar ben, zelf m'n pc-tjes bouw en herstel.

Ja, dat zou ik dus wel eens kunnen proberen binnenkort maar ik vermoed dat als ik W7 dan zal gaan gebruiken ik het probleem niet meer zal hebben...

Hoop ik althans :P

Even een update: ik heb nog niet alles opnieuw geinstalleerd( ik heb namelijk nog examens)

Maar nu kan ik af en toe wel navigeren naar de gewenste map, al lukt het alleen maar als ik er niet teveel mee 'overdrijf' precies :P -->Als ik dus verander van locatie van 'bureaublad' naar 'documenten' en dan bijvoorbeeld 'computer' dan is het weer van hetzelfde liedje.

Als ik dus eenmaal op documenten klik en het bestand daar opsla in de gewenste map dan lukt het nu toch meestal wel.

Wat er veranderd is:
-ik heb enkele dagen het word 2007-compatitbiliteitspakket geinstalleerd zodat ik docx-documenten kan openen(hierna zag ik geen verbetering.
-Gisteren heb ik SP2 binnengekregen via de automatische updates voor office.
-vandaag 3 beveiligingsupdates voor office.

Ik heb het vandaag eens getest en wat ik dus hierboven beschreven heb werkt dus min of meer :P
Het weer dus nog niet helemaal zoals het zou moeten zijn maar het is toch al een verbetering :D

Waarom krijg ik hier de melding dat er op mijn topic is gereageerd door een zekere "RTP"
maar hier uiteindelijk niet van kan zien? :confused:

Ik zei dat je al een jaar met dit probleem zit, dat is best lang..

Ik zei dat je al een jaar met dit probleem zit, dat is best lang..

Al meer dan een jaar denk ik maar misschien bestaat het topic nog maar een jaar ofzo...

Jah ik begrijp best waarom je bericht dan verwijderd word hé, niet slecht bedoeld ;)
Het was dan gewoon niet echt een bericht waarmee je me kon helpen maar gewoon een vaststelling :P
(Ik vind het natuurlijk ook erg jammer dat het probleem al zo lang aansleept)

Beste,

Ik was al lang op zoek gegaan naar een alternatief om geen recovery te herinstalleren.
Ik ben er bijna zeker van dat er in uw recovery een fout zit waardoor die Office zo raar doet.

Vandaar mijn suggestie (vanwege geen andere cd) om die office er direct af te smijten van zodra de recovery er op staat.
U hebt zelf aangegeven dat de office op een bepaald moment goed werkte, tot u updates ging ophalen.

Ik denk toch een beetje dat het de bedoeling van een forum als dit is, dat jongens elkaar helpen en dat fouten zo snel mogelijk worden opgelost.
Als die niet opgelost raken kan zich een format van de schijf opdringen.

Een topic dat al een jaar open staat is naar mijn gevoel heel lang en was ik van u zou ik gewoon doorbijten door ofwel:
-een nieuwe stand-alone cd te kopen zodat je van die recovery af bent
-of de suggestie die ik dus deed (verwijderen office direct na installatie recovery

Indien u deze initiatieven niet neemt blijft dit topic nog eens een jaar open ondanks de moeite van vele jongens die u al een (dikwijls) zeer goede hint gaven.

Niet dat ik u iets wil verwijten, maar soms is actie beter dan wachten.
Moest ik zo een jaar zitten sukkelen met een pc dan kreeg ik mijn werk gewoon niet gedaan.

Bruintje1

Ik begrijp je reactie...

Ik weet niet waarom maar op het helpmij forum ben ik altijd eerst bezig met het helpen oplossen van andermans problemen, precies alsof ik dat altijd belangrijker vind als de eigen computer-problemen.

Ik ben op zoek geweest naar alternatieven, heb voor zover ik weet alle alternatieven geprobeerd om eerst niet te moeten herinstalleren(hierdoor werkt men logboek zelfs niet meer :S)
Ik heb recovery uitgevoerd maar waarschijnlijk zit de fout daar inderdaad ergens in, hoe dat dan op te lossen is gaat men hoedje te boven.

Dat ik office er direct af zou kunnen smijten moet ik inderdaad nog eens proberen maar zoals ik al eerder vermeld heb zal ik dit binnenkort wel eens proberen(momenteel heb ik nog examens)

Dat ik dus best eens een format kan doen en dan kan installeren met een gewone vista installatie zonder acer brol maar ervoor betalen zal ik toch nooit doen aangezien ik al eens voor vista heb betaald bij de aankoop van men laptop :eek:

Je hebt gelijk dat ik niet altijd direct actie heb genomen om een oplossing te proberen maar op die momenten had ik waarschijnlijk geen zin om uren met een mogenlijke oplossing bezig te zitten die dan waarschijnlijk toch niet zou helpen (uiteindelijk heb ik ze allemaal geprobeerd hoor...)

Ik zit inderdaad te sukkelen & moest het een ander programma zijn zoals photoshop dat ik veel nodig heb voor school ipv. word dat ik misschien maximaal 10x open doe in een schooljaar is het word-probleem niet ZO belangrijk, helemaal niet onbelangrijk aangezien het niet handig is maar er valt nog mee te leven.
Helaas is er (buiten jouw optie om office direct te verwijderen) dan ook nog geen oplossing voor mijn probleem.
Acer en Microsoft willen me er beide niet mee helpen dus...

Ik ben natuurlijk iedereen heel erg dankbaar die me heeft proberen te helpen met de zovele goede tips maar het is gewoon zo dat er helaas geen enkele heeft mogen helpen :S

Laatst bewerkt:
Eerst en vooral: Sorry als dit als dubbelpost wordt aanzien maar anders zou mijn vorige bericht nog veel langer worden :S

Ok, nu werk ik dus met Windows 7 build 7260 en alles werkt tot zover echt perfect :)
Ik heb terug windows 7 geinstalleerd, alle updates er al van binnengehaald en tot zover mijn test voor het opslaan is alles al gelukt(ik zie zelfs dat er nu een gratis mogenlijkheid is om alles online --> 5Gb op te slaan :shocked:)
Wel leuk natuurlijk.

& Speciaal voor jou, bruintje1, anderen die er nog geïnteresseerd in waren en ikzelf die er natuurlijk ook nieuwsgierig naar was heb ik nog volgende test uitgevoerd vooraf:

-Vooraf de herinstallatie: Ik werkte nog met word 2003, alles ging vrijwel perfect met het opslaan zolang ik te lang bleef "twijfelen" waar ik min bestand ging opslaan :P
(Dit had ik echter al eens vermeld denk ik)

-Installatie vista home premium (acer OEM): Het eerste wat ik deed was Office 2007 testen.
Eerst ging ik de 30 dagen-trail verwijderen, daarna, na de installatie van office 2007 enterprise, verschillende documenten aangemaakt op verschillende wijzen, alles ging perfect (ik had dus nog geen updates binnengehaald van windows, niets gewoon)

Verder heb ik dit niet getest, ik kon natuurlijk testen of het nog steeds goed ging werken na de installatie van alle windows en office updates, maar daar had ik geen zin/tijd/ download limiet genoeg voor.
Vooral dat laatste stak dus tegen :P

Mijn conclusie hieruit is dus dat het ergens aan een update zal moeten liggen of dan toch aan die voorgeinstalleerde office 2007 30 dagen trial.
Sorry maar dat heb ik niet meer uitgetest.

- Windows vista home premium (Retail veronderstel ik): Dit was vista zonder Service packs vooraf mee geïntegreerd.
De installatie verliep vlot, er moest echter wel meer opnieuw opgestart worden tijden de installatie dan bij de oem installatie van acer.
Toen ik dacht dat de laatste keer werd heropgestart kreeg ik een GRUB4DOS-melding van NTDLR, wel bekend bij sommigen op dit forum denk ik :P

Ik moet jullie dan al niet zeggen dat het niet zo'n legale windows versie was, maar ik wou gewoon eens proberen of ik met de echte vista installatie ook vista kon activeren met mijn key die ik had meegekregen.
Jammer genoeg heb ik die kans dus niet gekregen omdat deze versie zowat ge-precracked was veronderstel ik door één of andere bios aanpassing.
Verder heb ik er dus geen tijd meer aan besteed omdat ik deze versie niet werkende moest krijgen ;)

Ok, dit was het dan denk ik :P

Iedereen bedankt voor de medewerking/hulp/tips die ik gekregen heb voor het oplossen van mij probleem, dit moet toch wel zeker gezegd worden na een topic van 8 pagina's lang :shocked: :D

Dus allemaal, nogmaals heel erg bedankt, het was leuk om te weten dat jullie mij allemaal zo goed mogelijk hebben proberen te helpen :thumb:

- Verder had ik nog een kleine test uitgevoerd qua opstarttijden op mijn laptop (acer aspire 7720G) voor diegenen die hierin geïnteresseerd zouden zijn ;)

-Vista SP1 vooraf: 1min; 5sec. (hierbij moeten jullie wel weten dat antivirus moest opgestart worden, objectdock, etc) De klok werd dus pas op stop gezet wanneer alles geladen was, antivirus etc. en de computer werkbaar was, er een internetverbinding was en dus niets meer moest laden.

Ik ben eigenlijk wel vrij fier over die score die ik bereikt had want voor mijn laptop is dat toch wel best een strakke tijd denk ik :P

- Vista Acer OEM: 1min; 43sec.
Nu zie je maar wat hoeveel "brol" acer standaard meelevert.
Dit is dus zonder SP1 enzo, nog niets gedownload of geinstalleerd.

-Vista Retail: Zoals dus eerder vermeld heb ik bij deze niet meer de moeite gedaan om het aan de praat te krijgen wanneer dat vista ineens ontdekte na de installatie dat deze versie precracked was ofzo.

- Windows 7: 49sec. Mooie tijd vind ik :P
Hier is dus ook weer gewacht totdat alles geladen werd maar hier stond dus ook nog geen antivirus op, het is dus gewoon de tijd van een clean install net zoals bij de vista van acer ;)

Hierbij is men topic dan afgelopen hé :D

Bedankt :love:

Hoi,

Ik weet niet welke versie van windows 7 u hebt gedownload/geinstalleerd maar ik vrees dat die er terug af moet als de final release van Windows 7 uit komt.
Deze komt in oktober uit, heb ik gelezen.

Hoedanook hoop ik dat u nu tot dan feiloos kan werken met het systeem.

Helaas moet ik beamen dan Acer en consoorten (HP, packard Bell, Sony, enz) inderdaad massa's brol op de pre-installed pc's zet.
Ik werk voor laptops met Asus en daar valt het tot nu toe nog mee.
Sony is daar een echte held in, die dubbele versies van progs installeerd en sommige programma's maar één dag geldig laat zijn (zoals Ghost), dus starten en vervallen.

Wat de starttijden betreft is er toch iets wat ik u moet zeggen.
De brol spreekt voor zich in de cijfers maar Windows 7 heeft standaard bepaalde programma's niet zoals een mailprogramma.
Bij XP 'outlook express', bij Vista 'windows mail' en bij Windows 7 dus niks.
Een Windows zeven is op een bepaalde manier dus uitgekleed wat de snelle starttijd verklaard en dus ook minder services moet draaien.
bedoeling is dat je programma's download uit het Windows Live pakket.

groetjes
Bruno

Ja, ik weet dat in oktober dacht ik de volledige versie van Windows 7 zal uitkomen, ik heb versie 7260 geïnstalleerd maar ik dacht dat dat ook wel stond in men lange bovenstaande bericht :P

Dat er in Win 7. inderdaad minder moet mee opstarten is waar, maar dat vind ik juist goed want ik gebruik bijvoorbeeld geen email cliënt ;)

De opstarttijd was toen natuurlijk van een clean installatie, nu is dat uiteraard al weer wat langer geworden maar dat zal ik wel weer proberen in te perken met bepaalde programma's :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan