opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobkeizer65

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Berichten
323
Hoi allemaal

Ik heb een fijne laptop met i5 intel.
Hij is van Acer en ik heb een vraag over de reactietijd van de HDD (denk ik)
Als ik iets download (plaatje bijvoorbeeld) duurt het een tijd voordat het ook daadwerkelijk wordt opgeslagen. Net of de HDD ligt te slapen. Ik kan alleen nergens instellingen hiervoor vinden.

Een tijd had ik even de demo versie van tune-up utilities en toen werkte hij wel snel en vooral "direct". Nu is Tune-up r weer af en het probleem is terug.

Weet iemand welke instelling ik moet aanpassen hiervoor?
Tune up gaan kopen is hier niet een oplossing want daar leer ik niets van.

Ik ben benieuwd naar de reacties

Bob:shocked:
 
Ja.
Daar al gekeken en aangezien ik de laptop meestal op stroom heb staan staat hij niet energiezuinig of zo ingesteld (in tegenstelling zelfs):(
 
:) Eerst moet je zeker zijn dat je JPG ( foto's ) bestanden met Windows Photo Viewer ( heb je windows 7 ? :( ) openen kan, als maar niet zo is windows weet ook waarschijnlijk niet in welk vorm die opslaan moet , en een bestand standaard openen met juiste programma je kan in windows vinden in Configuratie scherm\Programma's\Standaardprogramma's\Koppelingen instellen :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Sorry ROYONIX, maar dat raakt kant nog wal in deze situatie !!

Standaardkoppelingen hebben niets van doen als het om opslaan gaat.

Wat Crash zegt ga ik ook in mee, er moet iets zijn waardoor de schijf traag reageert !

Ik zal nog een wat zoeken een erop terug komen echter niet vanavond al. Heb het probleem al eens eerder bij de hand gehad en ook opgelost maar is alweer even terug !
 
Mijn laptop heeft idd geen enkel probleem met jpg en dergelijke openen hoor. Wat dat betreft is mijn laptop prima geconfigureerd.

Ik heb zelf het idee dat er ergens een spin-down instelling in de acer software zit waar ik niet zo 1,2,3 bij kan (of kan vinden)
Voor zover ik weet heb ik al wel bijna alles wat van Acer was meegeleverd eraf gehaald en draai ik op een schone windows 7 versie, maar je weet nooit wat er af fabriek nog op staat wat ik niet zie.

Alvast bedankt voor jullie meedenken

Bob:thumb::thumb::thumb:
 
watchdog vroeg mij of de vraag is opgelost, maar helaas is dit niet het geval.

Heeft iemand nog raad voor mij????

Bob:shocked:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan