Opstart blijft hangen op Acer logo

Status
Niet open voor verdere reacties.

chicko

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2000
beste,

ik heb een Acer M1640 pc met vista.
Toen ik vanmorgen wilde opstarten, lukte dit niet.

Probleem;

pc blijft hangen op logo Acer, je kan alleen DEL:Enter setup kiezen, maar geen F12:Boot menu (deze staan onderaan dit witte logo scherm)

Wanneer ik DEL klik kom ik op een AMIBIOS scherm (american megatrends)
hier vind die onderaan de pagina:
USB devices: 4 storage devices
Auto-detecting 3rd Slave...

hierna doet die niets meer.

ik heb de stroom er al even afgehaald, maar hellaas.

heeft iemand een idee, hoe ik weer in mijn pc kom?

ik hoor het graag.

alvast bedankt

Goedemorgen,

Volgens mij wordt de hd niet gezien hoor je hem wel draaien?

Koppel je HDD eens los. Gaat ie dan wel door?
(door als in 'verder dan het acer logo' )

ik hoor wel iets waarschijnijk de fan (op het begin), verder hoor ik weinig.

ik kan dus gewoon de harde schijf loskoppelen en dan op de aanknop klikken?

harde schijf los gekoppeld en opnieuw opgestart, nu gaat die wel voorbij het scherm van Acer en komt op een zwart scherm met de tekst;

nvidia boot agent
PXE-E61: media test failure, check cable
PXE-M0F: Exiting Nvidia Boot agent.

Reboot and select proper boor device or insert boot media in selected boot device and press a key
.

?

Hoi,

Als je hem weer aansluit voel dan even of hij draait doet hij dit niet dan ben ik bang dat de bestanden niet meer te redden zijn:confused:

Hoi,

En als je nu in de opstart in de bios wordt hij daar gezien en met dat denken van draaien zie je dan ook de hd led flikkeren.

hoi ik kom alleen in de BIOS als ik mijn HD heb losgekoppeld

als ik hem in de bios weer connect gebeurt er weinig

Hoi,

Nu, dan zal je toch ergens een andere hd vandaan moeten halen.

Hoi,

Ben bang van wel :confused: aangezien hij alles blokkeert misschien dat je hem ergens als tweede hd erbij kan zetten en wie weet dat dit gaat maar ben er bang voor.
Edit dus als je doet zoals in je eerste bericht meld gebeurt er niets?

Laatst bewerkt:
a. Eerst eens kijken wat er gebeurt als je alle 'overtollige' apparaten van de computer afhaalt en dán opstart. Het zou (bijv.) kunnen zijn dat er momenteel teveel stroom wordt gebruikt, en dat dat de werking/herkenning van de harde schijf tegenhoudt. Eerste apparaten die van de pc afkunnen zijn (bijv.) externe harde schijven etc.
b. Je kunt natuurlijk (m.b.t. het redden van je gegevens) ook eens kijken wat er gebeurt als je de harde schijf uitbouwt en op een andere pc inbouwt of er aan hangt met een HDD-to-USB apparaat zoals deze of deze of deze.
Kijk of die andere computer er wél wat mee kan / er niet op vastloopt tijdens de herkenning. Het kan namelijk (bijv.) zo zijn dat je moederbord kapot is, maar de harde schijf nog goed etc.

Tijs.

allen bedankt voor de snelle reacties , echt Top.

nu heb ik n
mijn pc op tafel neergelegd en de hd kabels aangesloten toen de pc al aan stond, hier hoorde ik duidelijk dat de hd rateld/draaid.

hoe kan ik kijken of het moederboard stuk is, want deze is net 3/4jaar geleden vervangen door Acer.

mischien dat ik voor de zekerheid nog zon apparaatje koop ide/usb.

hoor het graag van jullie

Vlgs. mij heb ik al duidelijk gesteld wat je kunt doen: Bouw de harddisk in een andere computer of gebruik zo'n verloop-stekker en sluit op die manier de harddisk aan op een andere computer.

Werkt het daar wel, dan zou ik vermoeden dat je moederbord kapot is.

Tijs.

Hoi,

Of andersom als je per ongeluk een hd hebt of even kan lenen en deze inbouwen als deze wel in de bios wordt gezien dan is je moederbord goed denk ik zo maar wederom is zomaar een idee.

oke
ga ik doen thanks, d8 mischien nog wat anders in BIOS ofzo (k roep maar wat)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan