opstart fout (boot.ini)

• Onderwerp starter Onderwerp starter bboy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bboy

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2004
hoi,

als ik mijn pc opstart,

krijg ik het volgende schermje:

ongeldige boot.ini
windows word opgestart vanuit c:/windows

daarnaa gaat hij wel gewoon weer verder.

maar ik vind dat irritand, want dat kost 10.20sec. langer.

alvast bedankt

Heb je iets gewijzigd in die boot.ini of een programma niet goed verwijderd?
Probeer dit op te lossen met een systeemherstel. Dit is geen garantie dat het werkt maar proberen kost niets.

Geen systeem herstel doen, geef even door of je xp home of xp pro hebt

Porbeer dit eens en laat weten of het helpt

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    70,7 KB · Weergaven: 62
jean42 zei:
Heb je iets gewijzigd in die boot.ini of een programma niet goed verwijderd?
Probeer dit op te lossen met een systeemherstel. Dit is geen garantie dat het werkt maar proberen kost niets.

ik heb het denkik perongelijk verwijderd

probeer maar eens met een systeemherstel.

Doe het volgende:

Klik met de rechtermuisknop op deze computer en kies dan voor eigenschappen dan kies je voor geavanceerd en dan onderaan kies je voor opstart en herstel instellingen daar kies je voor bewerken, in het kladblok bestand wis je alles en vult daar letterlijk in: (zie foto) of hieronder

[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect

Nu kies je voor opslaan en probeer hoe de pc nu opstart....

Lokoloko

Bedankt voor je antwoord tov mij!!!
Ik vind en daar heb ik ondervinding mee dat een systeemherstel veel kan oplossen.
bboy zegt zelf dat hij iets verwijderd heeft.
Gaat het hier niet mee dan kunnen we inderdaad verder zoeken en dan is het antwoord van u zeer goed.
Ik hou altijd rekening dat de mensen die vragen stellen zelf een leek zijn in pc gebruik.
We blijven wel even goede vrienden.
Ik heb trouwens al velen kunnen helpen met mijn adviezen.

jean

:thumb:
lokoloko zei:
Doe het volgende:

Klik met de rechtermuisknop op deze computer en kies dan voor eigenschappen dan kies je voor geavanceerd en dan onderaan kies je voor opstart en herstel instellingen daar kies je voor bewerken, in het kladblok bestand wis je alles en vult daar letterlijk in: (zie foto) of hieronder

[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect

Nu kies je voor opslaan en probeer hoe de pc nu opstart....

kerel, je bent de beste, toen ik bewerken koos maakte hij een nieuwe boot.ini aan en ik vulde in wat jij zei,, en toen starte hij fijn weer normaal op, hartelijk dank!:thumb:

jean42 zei:
Lokoloko

Bedankt voor je antwoord tov mij!!!
Ik vind en daar heb ik ondervinding mee dat een systeemherstel veel kan oplossen.
bboy zegt zelf dat hij iets verwijderd heeft.
Gaat het hier niet mee dan kunnen we inderdaad verder zoeken en dan is het antwoord van u zeer goed.
Ik hou altijd rekening dat de mensen die vragen stellen zelf een leek zijn in pc gebruik.
We blijven wel even goede vrienden.
Ik heb trouwens al velen kunnen helpen met mijn adviezen.

jean

wat bedoel je met mensen die vragen stellen zelf een leek zijn in pc gebruik, zijn die noobs? die vragen stellen, ik kan goed met een pc onderweg, ik ben nog maar 15 jaar en ik ga volgend jaar aan me studie itc beginnen, ik ben echter dan niet een leek,, ik weet best veel van pc'z af van bouwen tot instaleren, alleen niet iedereen kan alles weten, en mensen maken fouten, en dat had ik dus, wedden dat jij ook niet alles weet?:cool:

bboy zei:
wat bedoel je met mensen die vragen stellen zelf een leek zijn in pc gebruik, zijn die noobs?

Als je goed leest kan je zien dat hij er rekening mee houdt en dus niet zegt dat alle vragenstellers nitwits zijn.

In ieder geval fijn dat je probleem is opgelost :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan