Opstart Fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gimli

Verenigingslid
Lid geworden
5 aug 2001
Klinkt misschien een beetje vreemd, maar sinds ik indertijd een HighJack Log heb geplaatst (en m'n harde schijf al *tig keer heb gepartitioneerd en geformatteerd) blijf ik een irritante opstart fout krijgen.

Zodra ik de computer aanzet, krijg ik steevast een beschermingsfout.
Alsof de internet verbinding al gelijk m'n aansluiting terug kaatst.
Start ik opnieuw op en wacht op de veilige modus, opnieuw opstarten, dan is er niets aan de hand.
Indertijd werd ik met m'n highjak log naar 't ASO forum gestuurd, wat al 'n gesloten toppic gaf. Dus veel sjugge heb ik er niet aan gehad.

Ik ben nu weer bezig om met virusscanner te zoeken, maar deze kan niets vinden.
't is niet echt irritant, maar ik vraag me af, kan er iets in een opstart bestand verzeild raken waardoor ik er niet meer "bij"kan?
Opstarten via floppy (virusvrij) helpt ook niet.

Voor de duidelijkheid:

modem:Motorola surfboard 02009822986
abbonnementstype: ahome full
router:nee
geen splitter, kabel 8 meter(vrij lang)
lampjes: power/on - receive/on - send/on - online/on - pcactivity/knippert - standby/off
besturingssysteem: Windows98 all updates - behalve update2 (compatibiliteits probleem)
voorgeschiedenis: synport scan / detected virusscanner

En zijn de hijacklogs nu welof niet nagekeken.
anders kun je dat bv laten doen bij nucia, hijackthis.nl

Hijack logs zijn niet nagekeken, maar ook niet meer actueel.(3 jaar geleden):confused:

AdAware op los gelaten, cookies verwijderd, en zover mogelijk het register opgeschoond.
Daarna computer uitgezet en weer opgestart, niks aan de hand.:rolleyes:

't Gekke is echter dat een dag later 't zelfde euvel weer begint:

Windows kon niet opgestrart worden wegens een fout in CONFIGMG
:(
nu is 't configmg, telkens een andere melding.
en altijd na ongeveer 24 uur.

Ik draai onder Windows 98.

Ik weet niet of het mogelijk is dat je een update van je BIOS uitvoert?
Er is een grote kans dat je die foutmeldingen bij het opstarten van Winows dan kwijt bent.
Lees ook even wat Microsoft er over te vertellen heeft.
Mocht dit toch niet de gewenste oplossing geven, bekijk dan de eventuele andere mogelijkheden via Google.

Ik heb nu de pencill virusscanner, die me vermeldt dat er kwetsbare plaatsen zijn in m'n Win 98.Er waren twee updates voor service pak2 die m'n computer niet wilt installeren.

de updates geven een verhaal van:
Het bestand IE6.0SP1-KB867282-WINDOWS-2000-XP-X86-NDL.EXE is gekoppeld aan uitbrekende uitvoer NTDLL.DLL:NtShutdownSystem.

Misschien laat ik 't zo, ik ben er aan gewend geraakt.
't Ligt toch ingewikkelder dan ik dacht.

Misschien laat ik 't zo, ik ben er aan gewend geraakt.
Je hebt deze vraag niet op opgelost gezet, dus ga ik er toch even op in.
Het gaat om Windows98 "all updates" zeg je.
Maar vervolgens heb je het over een update voor Windows 2000 en Windows XP.
Die update kan niet geinstalleerd worden, onder verwijzing naar NTDLL.DLL.
Dus: je probeert een update voor 2000/XP op jouw Win98 te installeren?

Bedankt voor je antwoord.:)

De updates waren voor Win98. Nadat ik de melding kreeg dat er twee bestanden waren ,
MS04-018
MS05-050
heb ik de andere drivers gedownload om 't te verhelpen.
Met de vermelding dat Microsoft win98 niet meer ondersteund.

Vervolgens kreeg ik de bovenvermelde foutmelding.
;)

de updates geven een verhaal van:
Het bestand IE6.0SP1-KB867282-WINDOWS-2000-XP-X86-NDL.EXE is gekoppeld aan uitbrekende uitvoer NTDLL.DLL:NtShutdownSystem.
Mmm...wat bedoel je dan met: de updates geven een verhaal van? Bedoel je "ontbrekende" en niet "uitbrekende"?
En de foutmelding die je vermeldt heeft echt betrekking op een fix voor 2000 en XP. Volgens mij zegt die melding: ik kan niet installeren want er ontbreekt een 2000/XP bestand: NTDLL.DLL.

Ik heb die updates proberen te installeren na een verwijzing van de site.
De twee bestanden MS04-018 en MS05-050 gaven nadat ik ze wilde installeren, de verwijzing naar die opstartbestanden. Beveiliging voor Outlookexpress.
Bij de site van Microsoft staat ook dat ze geschikt waren voor win98.

Dat ik dan een foutmelding krijg omdat 't opstartbestand voor win2000 of winxp is kan ik natuurlijk niet helpen. Ik ondervindt enkel een win98 programma wat servicepak2 niet wilt installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan