Opstart foutmelding na installatie updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

G.I. Jane

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2004
Wij hebben W2000 met SP4 + McAfee Virus Scan 4.5.1. Nu wij een snelle verbinding hadden dacht ik laten we alle updates ophalen voor W2000 bij MS. Nadat de update van Windows Installer 3.1 gedaan was gaf de pc tijdens opstarten en voor het inlogscherm komt: webscanx.exe application error. The instruction at "0x00000000" referenced memory at "0x00000000". The memory could not be "read". Click on OK tot terminate etc....

Nu las ik met Google dat er meer mensen zijn die dit probleem hebben en dat het probleem bij Mc Afee bekend is, echter er is geen oplossing voor. Kan je Windows Installer 3.1 deinstalleren? (gaf een melding dat de rest van de hotfixen waarschijnlijk niet meer werken) En daarna Windows Installer 3.0 weer installeren? Is er een losse versie 3.0 te vinden?

Groeten van Jane

Dus ik kan gewoon die ene deinstalleren, zonder rekening te houden met de hotfixen? En daarna direkt de 3.0 versie erop zetten?

Alvast bedankt in ieder geval.

Jane

Ik heb de Windows Installer gedeinstalleerd en nu is de melding met opstarten weg. Nu maar hopen dat Mc Afee on acces scanner nog goed werkt/blijft werken. Hopelijk komt er nog een nieuwe versie uit van Mc Afee waarin dit probleem is opgelost. Dan kan ik de Installer weer installeren, want ik denk dat sommige programma's die nodig hebben om zichzelf te installeren.

Groeten van Jane

Laatst bewerkt:
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad en dankzij dit forum opgelost.
Laat ik eens de laatste updates van MS erop zetten waaronder dus de Windows installer 3.1 . Na het deinstalleren hiervan was ik ook weer van de vervelende foutmelding af.
Ik heb geleerd om voorzichtig om te gaan met dit soort updates. D.w.z. EERST EEN NORTON GHOST DRAAIEN EN DAARNA PAS UPDATEN. Je zoekt je vaak een slag in de rondte voordat je uitgevonden hebt waarom het ineens niet meer goed werkt. Overigens heeft microsoft er een handje van om steeds meer eigenhandig ONGEWENSTE wijzigingen en updates aan te brengen. Ik heb Updates op UIT staan. Als ik dan een keer wat tijd over heb kan ik altijd updates aan laten brengen wanneer mij dat schikt en NADAT Norton Ghost een volledige veiligheids backup heeft gedraaid. Dat heeft me al veel ellende bespaard.
Jaap Berghuijs

Laatst bewerkt:
Windows installer.

Betreft Windows XP.
Uiteindelijk heb ik SP 2 geinstallerd, was een beetje angstig maar naaar het zich nu laat aanzien werkt alles goed, ZIJ HET OP EEN PUNT NA: ik krijg steeds het schermpje van de "Windows installer" in beeld. Dan moet ik enkele minuten wachten tot het verdwenen is en dan wordt ook Messenger opgestart. Als ik in mijn configuratiescherm kijk zie ik staan: Windows installer 3.1 (KB893803). Ik weet niet wat ik met die installer moet en probeer hem weg te krijgen of uit te schakelen. Verwijderen uit het configuratiescherm heb ik een keer gadaan maar dat werkte niet. Ik heb ook bij microsoft gekeken maar daar wordt ik niet wijzer van.
WAT IS DE OPLOSSING?gaarne reactie.

Laatst bewerkt:
Ik heb op XP ook zoiets: Als ik probeer een oude versie van MSN Messenger te verwijderen bij software dan komt ook dat Windows Installer schermpje in beeld. Daarna zoekt ie vergeefs naar een bestand, genaamd MsnMsgs.msi, en dan geeft ie aan dat MSN Messenger niet verwijderd kan worden. Voor de rest heb ik er geen problemen ermee, omdat een nieuwe versie van Messenger is geinstalleerd en die werkt gewoon goed.
In mijn sotware lijst staat ook Windows installer 3.1 (KB893803).

Heb je al geprobeerd om MSN Messenger te verwijderen, dan CCleaner, pc afsluiten/opstarten en dan Messenger opnieuw te installeren? Misschien dat zoiets helpt?

Gr. Jane

het is gelukt

via een kennis heb ik alles onderzocht en uiteindelijk MSN Messenger versie 8 er op gezet. Nu werkt alles goed en heb ik geen last meer van die"Windows installer". Alleen mijn en andere visitekaartjes zijn niet hetzelfde. zal nog wel een verder zoeken.
Jouw antwoord klopte dus wel ergens.
Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan