Opstart probleem met windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

SvG89

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2010
Berichten
8
Goedenmorgen,

Onlangs heb ik op mijn prive pc windows 7 proberen te installeren echter zonder succes.
Wanneer ik nu mijn pc opstart krijg ik de mogelijkheid om windows normaal op te starten of met windows opstarten in veilige modus (aanbevolen).

Bij de laatste keuze gaat hij zoeken naar fouten en start autmatisch opnieuw op waarbij ik weer bij het scherm kom met de twee keuzes.
Bij de andere optie, normaal opstarten, blijft hij hangen tijdens het laden van windows. Heel de pc valt dan stil resetten is dan de enige oplossing.
Waardoor ik weer bij die twee keuzes uitkom.

Nou is mijn vraag hoe los ik dit op? Ik zelf dacht aan het formatteren van de pc, maar omdat ik nu niet via windows in opdrachtprompt kom vraag ik me af of dit mogelijk is om dit via een usb-stick op te laten starten???

Hierna kan ik dan opnieuw windows instalerren op mijn pc. Is dit mogelijk of raden jullie iets anders aan??

Alvast bedankt voor de hulp.

Gr Sander
 
Goedemorgen,

Wat ik misschien over het hoofd zie , heb je de cd-rom speler wel als first boot gezet in de bios?
 
Sander,

Als ik het goed begrijp heeft de huidige installatie van windows 7 nog nooit gewerkt? Heb je wel een dvd van windows 7?

Groet,

Chris
 
Hallo Chris,

Windows 7 heb ik geinstalleerd vanaf een externe hard disk over windows XP.
WIndos 7 heeft inderdaad verder niets gedaan alleen een gedeelte van de installatie.

Kan het zijn dat er tijdens het opstarten en fout ontstaat doordat er nu 2 soorten windows opstaan?

@Modag De cd heb ik niet gebruikt omdat ik via usb en externe harde schijf werk, deze heb ik beide ingesteld als first boot device.
Daarnaast heb ik het ook geprobeerd om via boot menu (f12) geprobeerd.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon even proberen Windows 7 overnieuw te installeren. Dat er twee soorten Windows op staan maakt in principe niet uit.
 
Dat heb ik geprobeerd maar komt op het zelfde probleem uit. Is het mogelijk om, zonder in windows te hoeven komen, de pc te formaterren met behulp van usb stick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan