opstart probleem win98

Status
Niet open voor verdere reacties.

wybertje

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2003
ik heb een netwerk met 4 Pc's waarvan één als server dient via een software matige proxy server. Het systeem draaide probleemloos. Echter de "server"is verkeerd afgesloten en na herstart blijft het windows98 scherm hangen. de Pc start verder wel goed door en het netwerk functioneert prima . Ook de internet ADSL verbinding die via de proxy server wordt opgestart functioneert naar behoren op de andere PC's in het netwerk.Echter ik kan deze pc niet meer bedienen. Ook het starten in de veilige modus helpt niet. De pc zet ik via de aan/uit knop uit. Na herstart wordt de het systeem door windows gescant en start zonder fouten te herkennen op. Echter steeds met het hierboven gemelde resultaat.
wie weet de oplossing om weer normaal het buro blad op het scherm te krijgen waardoor ik de pC weer normaal kan gebruiken. OPnieuw installeren van Win 98 is een probleem want het is een Compaq met een quick restore cd. zodat bij herinstallatie van windows de HD geheel geformateerd wordt en ik alles kwijt ben.

Ik zou de belangrijke data die op de server pc staat toch even via het netwerkje op een andere pc zetten en de boosdoener opnieuw installeren. Is dat geen idee?

opstart probleem

ja, de gedelde mappen heb ik al overgezet, maar een gedeelte heb ik niet gedeeld en ook geen back up van. stom maar waar.Als ik Win 98 er gewoon overheen zet en een andere OEM versie gebruikt dan die via de Quick restore CD kan dat en wordt dan het andere registratie nummer van Win 98 geacepteerd ?. In dat geval zou het geen probleem zijn. Kan dat of gewoon proberen ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan