opstart probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter EW001
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

EW001

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2003
opstart probleem W98

hallo,

het probleem van mijn PC is dat deze continu opnieuw opstart.
het opstarten gebeurt normaal tot en met een regel met iets van DMI .....verschijnt waarna er normaal een regel komt met windows98 wordt opgestart, dit krijg ik niet te zien en de computer start opnieuw op enz, enz.
de sessie met de opstartdiskette wordt afgebroken met een melding: interne stapeloverloop heeft sessie beeindigd en STACKS aan passen in config.
maar er valt niets aan te passen omdat de computer compeelt vast zit.
de computer heeft het altijd zonder problemen gedaan er is niets geinstalleerd/verwijdert, alleen maar verplaatst waarna het enkele dagen goed ging !
wie kan mij raad geven over dit probleemopstart probleem w98

hoi, welkom op helpmij!
Staat er op je opstartflop ook een config.sys?
Probeer die te editen met de volgende gegevens:

Stack overflow system halted:

--------------------------------------------------------------------------------

Issue:

Stack overflow system halted.

Cause:

The amount of stack space specified in the config.sys is to low

Solution:

Edit the config.sys and insure the line STACKS is at least set to 12,256. For example the line should read:

STACKS=12,256

Hopelijk start hij daarna wel op met je opstartflop.

Groetjes, Tanja

Geplaatst door EW001
opstart probleem W98

het opstarten gebeurt normaal tot en met een regel met iets van DMI .....verschijnt waarna er normaal een regel komt met windows98 wordt opgestart, dit krijg ik niet te zien en de computer start opnieuw op enz, enz.
opstart probleem w98
verifying pool data DMI
je kan wel in het BIOS komen?

het antwoord op de vraag of ik in het bios kan komen, dit kan ik helaas niet ! ook niet tijdens het opstarten de ctrl-knop ingedrukt houden!(zodat er een keuzemenu tevoorschijn komt)

de config aanpassen ?, dat doe je toch in de bios?

zou er een probleem kunnen zijn met mijn HD er kwam tijdens een keer opstarten een raar getik uit?

config.sys aanpassen doe je in windows (of op je opstartdiskette) Ik geloof dat hij gewoon in de map van windows staat.

Groetjes, Tanja

nu heb ik de floppy bekeken of er onder Dos een Config.sys voor kwam en dat is wel het geval maar om de inhoud te kunnen bekijken ontgaat mij een beetje.
het is trouwens een orginale opstart diskette van MS98 zelf

groeten Erik

Dit gaat lang terug.......... Ik weet niet of je al EDIT kan gebruiken onder dos, maar EDLIN en dan spatie en dan de bestandsnaam plus exentie (config.sys) dan bewerken en afsluiten (opslaan) met F6 (functietoets) of ctrl Z (toets ctrl ingedrukt met Z)

Maar het makkelijkste lijkt me toch als je in dos bent, dan op C proberen te komen, en daar de config sys . aan te passen zoals ik beschreven heb. En dan proberen van C op te starten

ps ik las dat je de ctrl toets ingedrukt hield om in het BIOS te komen? Of er ontgaat me iets, of je moet gewoon DEL toets indrukken (zoals bij de meeste mensen) Dan zie je genoeg keuzes!

Groetjes, Tanja

Laatst bewerkt:
Misschien ben ik dan niet geheel duidelijk geweest!
de floppy bekijk ik op een andere pc (1) maar om in config.sys van de opstart diskette te bekijken wordt geblokkeerd
in de andere pc(2)(die met het probleem) kom ik dus niet tot een dos-promp omdat deze steeds opnieuw opstart of volledig vast zit!?
ctrl-toets was een foutje!
gevoelsmatig zou ik zeggen dat de hd defect is van pc(2)?zou dat zomaar kunnen?

Als je harde schijf kapot is moet je in principe eerst de melding krijgen SMART-faillure, anders is tie wel heel plots bezweken.
Brand het ledje van de harde schijf continue zonder dat hij wat doet mag je er inderdaad van uitgaan dat ie overleden is.

Is de floppy toevallig niet beschermd tegen schrijven, klipje verkeerd?

dankjewel Blue Thunder.

daar heb ik iets aan; het ledje blijft inderdaad branden de fout melding heb ik niet gezien!, toch maar op zoek naar een andere HD-je
en ja het clipje stond verkeerd, stom, stom, stom.

en ik dank jullie allemaal voor de inzet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan