opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

psijbers

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Berichten
16
Als ik me computer aanzet dan krijg ik gewoon mijn dos mogelijkheden en info.
Alleen als de computer behoort over te slaan naar het windows XP scherm krijg ik niet en blijft me scherm zwart.

Me XP cd erin doen bij opstarten levert me wel het setup menu op met de mogelijkheden.
Ik heb alleen belangrijke dingen op mijn computer staan waarvan ik de laatste week geen back-up van heb gemaakt (weet het lekker slim :( )
Ik wil dan ook niet computer herschrijven.

Is iemand bekend met dit probleem. :eek:
 
Opstarten met de F8 toets, (veilige modus) en dan systeemherstel uitvoeren.
 
Pasja zei:
Opstarten met de F8 toets, (veilige modus) en dan systeemherstel uitvoeren.


heb ik ook gedaan. druk F8 wil veilig modus opstarten krijg precies hetzelfde. Slaat over van beeld en wordt zwart. Krijg dan hellemaal niets
 
Wat heb je ermee gedaan?
format ofzo?
progs verwijderd?
 
Je komt in ieder geval in het scherm waar je kan kiezen voor de veilige modus. In datzelfde scherm staat ook de optie "Windows starten met laatst bekende werkende configuratie" of woorden met een soortgelijke strekking..........
 
Pasja zei:
Je komt in ieder geval in het scherm waar je kan kiezen voor de veilige modus. In datzelfde scherm staat ook de optie "Windows starten met laatst bekende werkende configuratie" of woorden met een soortgelijke strekking..........

Ja klopt. je hebt in totaal zo'n 7 tot 8 mogelijkheden.
Ook windows starten met laatst werkende configuratie werkt niet......selecteerd en dan zwart
 
foto's erop gezet met een digitaal fototoestel?
 
jean42 zei:
foto's erop gezet met een digitaal fototoestel?


ja...op de manier zoals altijd.
Het is een vrij nieuwe pc met daarop alleen de standaard dingen.
Het enige wat erop staat is foto's en muziek.
 
tja, als binnen dat F8 menu de pc ook niet meer linksom of rechtsom wil, dan resten je m.i. nog twee mogelijkheden: Windows repareren m.b.v. de herstelconcole:

De XP-herstelconsole installeren en gebruiken

Inleiding :

De herstelconsole is bedoeld om u te ondersteunen wanneer uw Windows-computer niet of niet juist wordt gestart. Wanneer de 'Veilige modus' of andere opstartopties geen oplossing bieden, kunt u , wanneer u uzelf een wat meer gevorderde gebruiker acht, de herstelconsole gebruiken om met behulp van een aantal beschikbare standaardopdrachten fouten te herstellen. Ook kunt u vanuit de herstelconsole stations formatteren, services in- en uitschakelen, gegevens op lokale stations lezen en schrijven (met inbegrip van NTFS-partities) en vele andere beheertaken uitvoeren. De herstelconsole is vooral handig als u uw computer moet herstellen door een bestand te kopiëren van diskette of cd-rom naar de vaste schijf, of wanneer u een service, die u binnen XP heeft uitgeschakeld (waardoor de computer niet meer juist opstart) weer moet inschakelen.
Installatie :

U kunt de herstelconsole op uw computer laten installeren, zodat deze beschikbaar is als u Windows niet meer kan opstarten. U dient 7 Mb vrije ruimte te hebben op C: De herstelconsole zet zichzelf nl. automatisch in het opstartscherm, waar u de keuze krijgt of u gewoon wilt doorstarten naar XP of dat u de herstelconsole wilt starten.

NB. De herstelconsole kan ook rechtstreeks vanaf de XP-CD worden uitgevoerd, wanneer u deze niet op uw harde schijf wilt hebben. Hoe dat werkt staat in de tip van januari 2004.

Installeren op de computer gaat als volgt :

1. Plaats de cd-rom van Windows-XP in het cd-romstation.
2. Klik op 'Start' en klik op 'Uitvoeren'.

3. Type in : S:\i386\winnt32.exe /cmdcons en druk op de <Enter>toets of klik op Ok (waarbij S: de letter moet zijn van uw Cd-romstation – aanpassen aan uw situatie dus)
4. Er verschijnt een Windows-setup-venster waarin u gevraagd wordt of u de herstelconsole daadwerkelijk wilt installeren. Bevestig dat door op Ja te klikken. De kans bestaat dat nu Windows-Update ertussen komt, die een dynamische update wil gaan doen vanaf de update-site van Microsoft . Hier kunt u voor kiezen, maar u kunt dat ook gewoon annuleren, dan zal de installatie van de herstelconsole gewoon vanaf de CD geschieden.

5. Start, nadat de installatie van de herstelconsole voltooid is, de computer opnieuw en heeft een nieuw opstartscherm inclusief de mogelijkheid (indien nodig) de herstelconsole 11op te roepen

Het gebruik :

Het duurt enkele seconden voordat de herstelconsole is gestart.

Er verschijn een genummerde lijst met Windows-installaties. Heeft U maar één geïnstalleerde Windows-versie dan staat er alleen

1. C:\WINDOWS. Eronder de vraag :

Bij welke Windows-installatie wilt u zich aanmelden ?

U moet op de nummertoets (1) drukken voordat u op Enter drukt. Vergeet u dat dan start de computer opnieuw op en moet u opnieuw beginnen..

Vervolgens verschijnt de mededeling : Geef het Administrator-wachtwoord op ٱ

Als u nooit een Administrator-wachtwoord hebt ingesteld drukt u gewoon op de Enter-toets.

Er verschijnt de opdrachtprompt C:\WINDOWS > ٱ (Dit witte invoerblokje blijft steeds.)

Om te weten welke commando's beschikbaar zijn typt u help en wilt u weten wat een commando kan doen en hoe het gebruikt moet worden typt u help commandonaam

bv. help fixboot of help fixmbr .

Voor meer en uitgebreidere informatie kijk in de Microsoft Knowledge Base :

http://support.microsoft.com/?kbid=307654

Succes !

of, opstarten met de CD van XP erin en starten vanaf CD en dan ..................idd. een format. Vanzelfsprekend NADAT je middels doscommando's zoals "copy" je belangrijkste bestanden verplaatst hebt naar een andere partitie.

[edit] de rode tekst in bovenstaande verhaal : vraag me alleen niet WELKE service
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een computer die ongeveer 6 maanden oud is.
Altijd geen problemen mee gehad. Zet hem pas aan maar er gebeurd na de algemene info niets meer. Op het moment dat je het eerst Windows scherm moet krijgen wordt het scherm zwart en de comp doet niets meer.
Er zit een Sata 160 GB harde schijf in.
Heb dus het cdtje erin gedaan met de software erop de drivers. Maak gewoon netjes een floppy ervan.
Doe het XP cdtje erin en loop alle instructies af.
Heb eerst repareren gedaan. Laat de floppy meelopen krijg ik de meldig fout bestand??\
Heb daarna besloten om de totale schijf leeg te halen om zodoende weer schoon te beginnen.
Laat weer de windows opstart lopen. Kies nu voor installeren.
krijg de melding dat er te weinig ruimte is dus laat formateren. Na de gehele 100% krijg ik de melding dat de schijf is geblokkeerd of eventueel is beschadigd??

Ik kom dus op geen mogelijk bij het installeren van mijn drivers of eventueel het leeghalen bij van de schijf.
Ligt dit aan de schijf of aan mijn handelswijze????????
Het gekke is namelijk dat, als ik via dos probeer te werken de computer de schijf niet meer herkend.
 
psijbers zei:
Maak gewoon netjes een floppy ervan.
(...) Laat de floppy meelopen krijg ik de meldig fout bestand??\
Ik neem aan dat je de instructies van Pasja uit de voorgaande thread allemaal hebt uitgeprobeerd?

Je spreekt over "Maak gewoon netjes een floppy ervan".

Bedoel je een diskette met de SATA en/of RAID-drivers die je voor de Setup van Windows XP door middel van het indrukken van de F6-toets moet installeren?

De melding: "fout bestand", sloeg dat op het bestand op de diskette?

Kun je gebruik maken van een andere PC?
Zo ja, kijk dan nog eens goed op de CR-Rom met drivers voor je moederbord, in een map met bijvoorbeeld de naam: RAID, of SATA, of HD-Drivers zou je een bestandje moeten zien met een icoontje er voor in de vorm van een diskette, of in de naam van het bestandje zit het woord "floppy" of "flop". (flop_xx_Stor.sys?? b.v.)

Zet dat bestand op een diskette.

Leg de Setup CD van Windows XP in de lade van je CD/DVD-speler, (her)start je PC, laat van de CD-Rom opstarten en let dan goed op de teksten die aan de onderkant van het blauwe scherm voorbij komen.

Zodra je de tekst ziet staan dat je met F6 stuurprogramma's van "derden" kunt installeren, druk je op de F6-toets.

De regels onderin het blauwe scherm lopen nu nog even door, totdat er een tekst in het scherm verschijnt, dat je de drivers van "derden" kunt installeren door een diskette in het A-station te plaatsen en op "Enter" te drukken.

Doe dat.
Daarna loopt de setup door, maar laat de diskette in de A-drive zitten.
Later kan Windows XP nogmaals om die diskette vragen.
 
Laatst bewerkt:
Boeing_737 zei:
Ik neem aan dat je de instructies van Pasja uit de voorgaande thread allemaal hebt uitgeprobeerd?

Je spreekt over "Maak gewoon netjes een floppy ervan".

Bedoel je een diskette met de SATA en/of RAID-drivers die je voor de Setup van Windows XP door middel van het indrukken van de F6-toets moet installeren?

De melding: "fout bestand", sloeg dat op het bestand op de diskette?

Kun je gebruik maken van een andere PC?
Zo ja, kijk dan nog eens goed op de CR-Rom met drivers voor je moederbord, in een map met bijvoorbeeld de naam: RAID, of SATA, of HD-Drivers zou je een bestandje moeten zien met een icoontje er voor in de vorm van een diskette, of in de naam van het bestandje zit het woord "floppy" of "flop". (flop_xx_Stor.sys?? b.v.)

Zet dat bestand op een diskette.

Leg de Setup CD van Windows XP in de lade van je CD/DVD-speler, (her)start je PC, laat van de CD-Rom opstarten en let dan goed op de teksten die aan de onderkant van het blauwe scherm voorbij komen.

Zodra je de tekst ziet staan dat je met F6 stuurprogramma's van "derden" kunt installeren, druk je op de F6-toets.

De regels onderin het blauwe scherm lopen nu nog even door, totdat er een tekst in het scherm verschijnt, dat je de drivers van "derden" kunt installeren door een diskette in het A-station te plaatsen en op "Enter" te drukken.

Doe dat.
Daarna loopt de setup door, maar laat de diskette in de A-drive zitten.
Later kan Windows XP nogmaals om die diskette vragen.

De werkwijze zoals hier beschreven. Alleen het moment dat windows de diskette onderzoeken krijg ik de fout melding.
Ik heb de cd ook op een andere computer bekeken. Heb daar alle files bekeken voor de sata schijf. Deze ook apart op de floppy gezet. Heb ook via de site van asrock gekeken.
 
Kun je wat meer informatie geven over je computer, zoals merk moederbord en type?

Heb je in de bios iets veranderd, qua sata/raid?
 
Lange Pier zei:
Kun je wat meer informatie geven over je computer, zoals merk moederbord en type?

Heb je in de bios iets veranderd, qua sata/raid?


de informatie heb ik niet hier...maar heb niets aan mijn bios veranderd.
Heb dat nog speciaal gecontroleerd.
 
psijbers zei:
De werkwijze zoals hier beschreven. Alleen het moment dat windows de diskette onderzoeken krijg ik de fout melding.
Ik heb de cd ook op een andere computer bekeken. Heb daar alle files bekeken voor de sata schijf. Deze ook apart op de floppy gezet. Heb ook via de site van asrock gekeken.
Er is maar één bestand de juiste voor de F6-procedure.

Je moederbord is kennelijk van Asrock.

Wat hadden zij te melden over het correcte F6-bestand?

Kon je niet een recenter exemplaar van hun site downloaden?

Heb je een nieuwe diskette, rechtstreeks uit de doos, gebruikt?

(Het zou niet voor het eerst zijn dat er dagenlang naar een oplossing wordt gezocht,
terwijl uiteindelijk blijkt dat de diskette "corrupt" is....)

(Ik ben ook benieuwd naar je antwoorden op de vragen van Lange Pier.)
 
ik heb wederom de werkwijze gehanteerd die jullie opgaven, via F6 en dan zie ik nu drie mogelijkheden van installeren. 1 variant pakt hij. Dan krijg ik de melding dat windows al de drivers heeft?
Daarna kan ik niets meer kiezen.

Als ik de comp nu opstart zonder schijf krijg ik de melding " NTLDR ontbreekt" kan dan alleen nog maar herstarten.

Het is trouwens een AMD athlon 64 3000+, met een een 160 gb sata schijf / ATI 9250 256 mb 1024 MB DDRAM 400 mhz Dual channel mem / 1000 mhz FSB Motherboard.
en de andere poespas als dvd brander + lezer + floppy + etc etc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan