opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat klopt, als de drivers geladen zijn, dan heeft windows die op zijn ramschijf staan, maar die staan dan nog niet op de harde schijf.
Als je dan met de XP cd doorstart en naar de recovery console gaat, lukt dat.
 
Als je dan met de XP cd doorstart en naar de recovery console gaat, lukt dat.[/QUOTE]


Maar als ik met de xp cd doorstart naar de recovery console dan kom ik weer in de dos omgeving. En dan herkent hij me schijf weer niet en houden mijn mogelijkheden op.

Kan het zo zijn dat er toch mischien bios indelingen fout staan....dit zonder dat ik er aangezeten heb????
 
psijbers zei:
Als je dan met de XP cd doorstart en naar de recovery console gaat, lukt dat.


Maar als ik met de xp cd doorstart naar de recovery console dan kom ik weer in de dos omgeving. En dan herkent hij me schijf weer niet en houden mijn mogelijkheden op.

Kan het zo zijn dat er toch mischien bios indelingen fout staan....dit zonder dat ik er aangezeten heb????[/QUOTE]

Nee, alleen de tijd en datum kan veranderd worden in windows, en speciale progjes.

Maar je komt dus niet op je installatie van windows? in de recoverey console?
 
Maar je komt dus niet op je installatie van windows? in de recoverey console?[/QUOTE]

Ik kom op het blauwe setup menu daar krijg ik de mogelijkheid om via de diskette een driver te noteren. Dan geeft hij de melding is al bekend..?!?!
als ik de setup gewoon verder laat lopen komt de officiele setup fase. Daar kan ik kiezen voor repareren of installeren.
Als ik doe reparen gaat hij naar de dos omgeving en als ik doe installeren dan krijg ik het verhaal van de part. De onbekende en de bekende.
Maar windows kan niet formatteren want de schijf is beschadigd of beveiligd en als ik dan kies voor installeren dan geeft de schijf een te kleine ruimte weer.
Dus het enige wat ik dan kan doen is een herstart.?!?
 
Ja, een herstart, maar daar schiet je ook geen ........mee op.:(

Kun je de schijf misschien in een andere pc erbij hangen? dan kun je daar een chkdsk uitvoeren.

Of een opstart cd met allerlei progjes om de schijf te kontroleren gebruiken, de Ultimate Boot cd.

Hier te downloaden.
 

Kun je de schijf misschien in een andere pc erbij hangen? dan kun je daar een chkdsk uitvoeren.


het grote probleem is dat lukt me niet op korte termijn.
Denk niet dat mijn baas het leuk vindt als ik de schijf in een computer hang:shocked:
 
psijbers zei:

Kun je de schijf misschien in een andere pc erbij hangen? dan kun je daar een chkdsk uitvoeren.


het grote probleem is dat lukt me niet op korte termijn.
Denk niet dat mijn baas het leuk vindt als ik de schijf in een computer hang:shocked:

Dan maar even die cd branden?
 
Ik vraag me af of je Service Pack 2 geinstalleerd hebt.
Want SP2 zou eventuele problemen met overmatig defragmenteren verhelpen.

Je hebt foto's en muziek op je PC staan. Zijn dat (erg) veel bestanden?
Heb je in het afgelopen half jaar regelmatig gedefragmenteerd?

Zoniet, lees bijgaand verhaal van Microsoft, zit daar de oplossing van je probleem in verscholen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan