opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

zagato

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2001
Hallo,

Gisteren heb ik mijn pc gedefragmenteerd: geen problemen. Dag daarvoor Norton nog laten scannen op virussen: ook geen probleem.

Maar nu zet ik vanmorgen mijn pc aan en krijg een zwart scherm met hierop de volgende melding:

Winows kan niet worden gestart, omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
System32\Driver\ntfs.sys

U kunt proberen om dit bestand te repareren door Windows Setup te starten vanaf de originele cdrom met installatie bestanden.
Kies 'R' in het eerste scherm om de reparatie procedure te starten.
Als ik op het scherm kom en R intoest, krijg ik te zien: C:\\

Wat nu?? Ik kan aardig werken op een cd, maar van dit soort dingen heb ik geen kaas gegeten!!! HELLUP!! :confused:

Bedankt alvast voor het meedenken!

Eef (vanaf een andere pc)

klinkt bekent

Ik heb ook zo iets raars de ene dag werkt compie nog goed de andere dag start ie op met vollume is niet goed. Ik ben zelf niet zo bekend met computers maar vroeger kon ik mijn A schijf gebruiken en zo alles terug zetten dit was in win 98 nu heb ik XP en een computer casco zonder een A schijf apraat, blijf me toch afvraagen hoe je nu tegen woordig je vollume terug kan zetten naar je opstart C: ? Ik heb dus 2 harde schijven een van 60 en van 80 en ze zijn in partities gedeeld.

Normaal gesproken moet het met de cd kunnen maar goed, doen we het anders.

Vraag via e-mail of aan je buurman het file ntfs.sys
Zet het op een floppy.
Ga weer naar diezelfde c:\ in de herstelconsole.
typ nu achter de c:\
copy a:\ntfs.sys c:\windows\system32\drivers

Het file zal dan wel vervangen worden.

Laatst bewerkt:
als dit niet mocht werken kun je ook nog proberen om via de windows cd te repareren.

zo heb ik mijn pc ook al eens gered, moet er natuurlijk niet te veel beschadigd zijn. succes:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan