Opstart problemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter poi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

poi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
De hardisk van een pc heb ik volledig leeggemaakt, partitie (10Gig Fat32 primary) opnieuw aangemaakt, geformateerd en Windows 98SE geinstalleerd.
Iedere keer as ik de pc opstart krijg ik het blauwe scherm alsof ik de pc "hard" zou hebben uitgezet en nadat het gele balkje klaar is gaat ie automatisch verder met een oppervlakte controle. Deze gaat niet verder dan 15, soms 17%.
Als ik"dit annuleer start Windows verder op en alles draait (zeker voor een P1 233MHz) erg snel en goed.

Hoe krijg ik die opstartproblemen eruit?

Vervolg

Nb. Als ik naar het scherm van die oppervlakte controle bekijk (ziet er ongeveer uit zoals in Windows de defragmentatie) staan er wel een 6-tal B'tjes in (Bad sectors)

Welk merk hardeschijf heb je?
Kijk eens op de site van de fabrikant of daar een diagnostische tool staat om je hardeschijf te controlleren.
Bad sectors is meestal geen goed teken.:(
Maakt voor de zekerheid backups van je belangrijkste bestanden.

Ik vrees ook dat ie binnenkort gaat overlijden, maar toch blijft het een beetje vreemd. Toen de oude installatie er nog op stond had ie deze problemen niet.
Het merk weet ik niet uit mijn hoofd, zou ik moeten nakijken als ik weer vanmiddag thuis ben.

Het is een WD Caviar 36400. Ik heb al gekeken, maar hier kan ik inderdaad een diagnostische tool voor downloaden bij Western Digital.
Ik ga het proberen en mocht het niet lukken wordt het waarschijnlijk toch een nieuwe :-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan