Opstart problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

anton cosijn

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2011
ik heb en windows 7 pc. regelmatig komt het voor dat wanneer ik opstart dat de pc niet reageert op de iconen op mijn bureaublad of mijn taakbalk. Ik heb een aantal programma's die ik standaard gebruik zoals firefox, live mail, total commander, newsleecher en nog wat andere programma's. Na het opstarten moet ik diverse programma's weer opnieuw instellen, opdat ik weer normaal kan werken.
Zeer regelmatig draai ik CCleaner en WinUtilities om zoveel mogelijk rotsooi buiten de deur te houden en ik laat de virusscanner draaien om besmettingen te signaleren en te verwijderen.
Wat kan ik doen om weer normaal op te kunnen starten. Ja ik weet wel dat de methode is om alles overboord te gooien en van nul af aan opnieuw te beginnen. Maar dan ben ik weer een week en een een hoop stress verder.
Wie weet een betere oplossing??

Als je weet wanneer het probleem begonnen is kun je systeemherstel doen.
Dus een datum nemen van voor het probleem.
Dit moet niet te lang geleden zijn, anders veranderd er te veel.

GreeTz Will

hallo Will Dat is inderdaad een van de mogelijkheden welke in het verleden wel heb toegepast en toen moest ik inderdaad heel wat herstellen. Nu gebruik ik bij het opstarten F8 en dan de optie opstarten met de laatst bekende goede start. Dat komt eigenlijk op hetzelfde neer. Soms werkt het goed maar het komt ook voor dat ik nogmaals op moet starten. Maar als je dat iedere dag moet doen wordt je daar niet vrolijk van. Ik zoek eigenlijk naar de oorzaak van deze opstartproblemen. Want ik denk dat het pas echt is opgelost als de oorzaak is weggenomen. Al de rest is symtoombestrijding dat voor een keer wel te doen is maar dan houdt het wel op.
Gr. Anton.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan