Opstart-procedure verloopt niet helemaal goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

truus22

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2010
Berichten
93
Hallo beste forumleden,

Onlangs installeerde ik Windows 7 op de PC van mijn buurman. Het betrof een z.g. Schone installatie. Op één irritant detail na, draait Windows 7 prima op deze PC. Dit irritant detail betreft de opstart-procedure, die niet helemaal vlekkeloos verloopt, nadat ik een wachtwoord voor Windows had ingesteld. Voorafgaande aan het inlogscherm, waar het wachtwoord dient te worden opgegeven, verschijnt een scherm waarin melding wordt gemaakt, van het ingeven van onjuiste wachtwoord-gegevens en de opstart procedure wordt onderbroken. Pas nadat ik enter, verschijn het inlogscherm, waarin ik het wachtwoord kan ingeven, na het ingeven van het wachtwoord gaat daarna gaat het opstarten normaal verder.
Weet iemand, hoe ik deze fout bij het opstarten kan herstellen, of anderszins kan bereiken, dat de opstart-procedure weer normaal verloopt? Ik ben bij voorbaat dankbaar voor de oplossing, of de suggestie, die naar de oplossing kan leiden.

Met vriendelijke groet,

Cor Jansen (truus22)
Weert
 
Was het wel een schone installatie? Heb je wel eerst de disk geformatteerd?

Anders kan ik je adviseren, omdat het toch een schone installatie was, om Windows te Herstellen.
 
Hoi vverloop,
Dank voor jouw reaktie; het was inderdaad een z.g. schone installatie en er is geformateerd. Wat bedoel je precies met "Windows herstellen"? Windows opnieuw installeren?
Alvast weer bedankt voor de reactie,

met vriendelijke groet,

Cor Jansen (truus22)
Weert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, Windows Herstellen kan met de installatie CD van Windows. Maar eigenlijk komt dit op hetzelfde neer als Windows opnieuw installeren.
Windows Herstellen, zet alle oorspronkelijke systeem bestanden terug, maar blijft van je eigen data af.
Opnieuw installeren lijkt me zowiezo beter.

Dit zijn eigenlijk de stappen:
  1. Windows opnieuw installeren
  2. Alle drivers/stuurprogramma's installeren, eerst dmv. Windows Update, overige drivers vanaf de website van de fabrikant.
  3. Alle Windows Updates installeren
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je wel vverloop, dit is duidelijk, maar wel weer veel werk, dus ik moet er nog even over nadenken.

Groet,

Cor Jansen (truus22)
Weert
 
Ok Crash, bedankt voor de moeite en de duidelijkheid. Aan wat bvoor soort berichten moet ik dan denken?

Groet,

Cor Jansen (truus22)
Weert
 
truus22
Ik heb je openingstopic eens goed gelezen.

Voorafgaande aan het inlogscherm, waar het wachtwoord dient te worden opgegeven, verschijnt een scherm waarin melding wordt gemaakt, van het ingeven van onjuiste wachtwoord-gegevens en de opstart procedure wordt onderbroken. Pas nadat ik enter, verschijn het inlogscherm, waarin ik het wachtwoord kan ingeven, na het ingeven van het wachtwoord gaat daarna gaat het opstarten normaal verder.

Voorafgaande het inlogscherm moet er een wachtwoord ingevoerd worden. Ik veronderstel dat hiermee het inlogscherm van windows bedoelt word. Ik heb een vermoeden dat het eerste paswoord dat moet ingevoerd worden een BIOS paswoord is. Pas als het BIOS paswoord ingevoerd werd met enter als bevestiging , zal windows beginnen opstarten en het inlogscherm voor windows verschijnen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Seniorke,

Misschien ben ik niet heel duidelijk geweest, want ik ben bang dat jij mijn probleem niet goed hebt begrepen. Ik probeer het nog eens uit te leggen:

Normaal krijg je tijdens het opstarten een inlogscherm, waar het wachtwoord dient ingetypt te worden, voordat hij het opstarten voortzet. Welnu i.p.v. dat inlogscherm, verschijn bij mij een scherm, waarin wordt medegedeeld, dat het wachtwoord, dat werd ingegeven, niet juist is, (terwijl ik nog helemaal geen wachtwoord heb kunnen ingeven). Pas wanneer ik dan enter, verschijnt het eigenlijke inlogscherm en wanneer ik dan het wachtwoord intyp, gaat het opstarten verder zoals gebruikelijk. Ik hoop dat ik het nu duidelijker heb kunnen maken, zoniet dan wil ik best proberen, om het probleem nog meer duidelijkheid te geven. In ieder geval zeer bedankt voor de respons en wanneer je wellicht nu weet, wat de oplossing voor het probleem(pje) is, dan hoor ik dat graag,

met vriendelijke groet,

Cor Jansen (truus22)
Weert
 
Beste Cor

Ik begrijp het heel goed, en na je laatste uitleg ben ik bijna vrij zeker dat ik in de juiste richting denk.
Ga eens in het BIOS controleren of User password op Enabled of Disabled staat ingesteld.
 
Hoi Seniorke,

Blij, dat het probleem in ieder geval duidelijk is en ook dat jij weer reageerde. Het betreft de PC van mijn buurman en ik moet wachten tot (waarschijnlijk) morgen, voor dat ik weer op zijn PC kan, om te zien of die fout er uit gehaald kan worden. Uiteraard zal ik jouw instructie's dan proberen toe te passen en ongeacht het resultaat, zal ik je die laten weten. Tot dan, met vriendelijke groet uit Weert,

Cor Jansen
 
Hallo Cor,
Graag gedaan hoor, en zal wat meer uitleg geven.
In het Bios kan men twee paswoorden invoeren.
Een paswoord voor het Bios te beveiligen zodat anderen geen wijzigingen in het Bios kunnen aanbrengen zonder eerst het juiste paswoord te hebben ingevoerd.
Een User paswoord , en dit heeft als doel dat er eerst een paswoord moet ingevoerd worden om het besturingssysteem te kunnen laten opstarten. Bij het aanzetten van de computer word dan gevraagd om het paswoord in te voeren. Daar je op enter drukt en dan windows opstart werd er geen paswoord ingevoerd. In het Bios zal User pasword op Enabled staan , en daarom denkt het Bios dat er een paswoord werd ingevoerd. Dit moet op Disabled gezet worden.
 
Hoi Seniorke,

Ik was tot nog toe niet in de gelegenheid, om jouw advies uit te proberen op de PC van mijn buurman. Daarnet echter wel en in de Bios kon ik het Item "User Password" vreemd genoeg niet benaderen. Dus jammer genoeg ben ik zodoende nog niet verder kunnen komen. Heb jij nog een suggestie?

met vriendelijke groet,

Cor Jansen (truus22)
Weert
 
Daarnet echter wel en in de Bios kon ik het Item "User Password" vreemd genoeg niet benaderen.
Wat bedoel je hier juist mee? Het is niet zichtbaar in het Bios , of het is wel zichtbaar in het Bios maar je krijgt geen toegang.
 
Hoi Seniorke,

Het Item is "User Pasword" is wel zichtbaar, maar in tegenstelling tot de andere aanwezige Items kan ik "User Pasword" niet benaderen. Bij alle andere Items, zijn de letters zwart gekleurd en bij "User Paswords" blauw.

met vriendelijke groet,

Cor Jansen (truus22)
Weert
 
Dan is het Bios beveiligd met een paswoord.
Pas na ingeven van het juiste paswoord supervisor ga je de optie user password kunnen uitschakelen.
 
Hoi Seniorke,

Hoi Seniorke,

Dat lijkt mij een logische verklaring en wanneer dat inderdaad zo is, dan weet ik dat paswoord niet en mijn buurman ook niet. In dat geval is het probleempje dus niet op te lossen? Ook niet, wanneer ik Windows 7 opnieuw (schoon) zou installeren?

Groet,

Cor
 
Tuurlijk is er een oplossing! CMOS batterij verwijderen(moederbord), aantal secoden wachten, batterij weer terugplaatsen. Daarna is de BIOS teruggezet naar Factory Defaults. En heb je gewoon weer toegang tot de BIOS, zonder passwords!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan