opstartdiskette windows xp pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

krugar

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 okt 2003
Ik heb op de site http://www.bootdisk.com het programma voor opstartdiskette's te maken gedownload.

Ik heb zes diskette's volledig geformateerd en dan als ik opstartdiskette's aan het maken ben geeft hij de fout
gegevensfout (cyclinische redundantiecontrole) aan.

ik snap er nix van!!
Wie kan me helpen!!

Alvast bedankt

Ik heb geen antwoord voor je, maar ik denk dat je cyclische bedoelt ipv cyclinische. Klopt dat? Want google kent helemaal geen cyclinische redunantiecontrole.

Krugar,

Heb je wel de juiste opstartfloppy's genomen.

Er is een verschil tussen xp-pro en xp-home

Download ze anders opnieuw , het beste kan je nieuwe floppy's nemen of zorg dat ze goed geformatteerd zijn.

groetjes speedtouch

eerst had ik 98se op de computer staan mar daar heb ik windows xp pro over gezet. ik heb het progje al een paar keer gedownload en steeds dezelfde fout. ik snap er nix van

Als je xp cd zelfstartend is heb je die 6 opstartdiskettes helemaal niet nodig.

Ja dat weet ik maar ik heb een copy en die start volgens mij niet van zelf op en hou moet ik dan schijf c volledig formatteren.

Tijdens de installatie van xp vraagt hij of c geformatteerd moet worden. Je moet wel goed opletten dat hij hem inderdaad op C installeert, anders zit je met een dualboot.

Ja dat kan wel kloppen ik let niet altijd goed op als ik de xp opnieuw installeer.

Je moet een Opstartdiskette hebben.
Die stop je in je pc en dan doe je hem aan.

En dan moet je kiezen:

Computer Opstarten met cd-rom ondersteuning.

Dan als alles klaar is moet je dat intikken bij: A:/

format C:

dan ENTER en dan de J en dan nog een keer ENTER.

En dan gaat hij bezig met formateren.

:cool: :thumb:
slk300

dat is nou het probleem ik heb geen opstartdiskette

Ik het Windows xp proffesional nederlandse versie

Die heb ik al een paar keer gedownload maar het lukt steeds niet bij de 30% a 40 % geeft hij steeds de fout aan.

Kan het dan zijn dat er iets met de diskette's aan de hand is? ik weet het echt niet meer en anders dan heb ik pech.

Is inderdaad een optie om het met nieuwe diskettes te proberen. Anders is het inderdaad jammer. dan zou je dus altijd eerst win98 moeten installeren, en dan een upgrade naar winxp. Beetje omslachtig.

Ja dat is wel een beetje omslachtig ja mar met nieuwe diskette's heb ik ook geprobeerd. lukt het bij jou wel met die link maar ik zal het nog eens proberen.
Totdat het een keer lukt. het moet eigenlijk toch gewoon lukken.

Ik heb een bootable cd dus ik heb die diskettes niet nodig. Maar het lijkt me sterk dat een link van Bill himself niet goed is.

Als het met de 6 floppy's voor xp niet lukt, kan je ook bij www.bootdisk.com een opstart floppy halen voor w98

start dan hiermee op en ga vervolgens verder met de xp-cd zoals slk300 al heeft aangegeven.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan