Opstarten duurt extreem lang

Status
Niet open voor verdere reacties.
In Alan's extra's als je X-Setup hebt geupdate en indien die nog werkt.

"HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace" daar moet niets staan.

"HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\DeleteRoamingCache" die op 1 zetten

Maare, begin bij het begin, je gooit nu alle merken door elkaar.:o

Onder je eerste genoemde sleutel staat wel iets, twee mapjes met een nummer, de eerste met als omschrijving "Printers" en de tweede met als omschrijving "Geplande taken.

De tweede sleutel staat er helemaal niet...

(gewoon gekeken met regedit in het register)

Ik denk dat ik het in dit geval maar ga opgeven.
Snap er de ....... van helaas!

Kan zelfs geen verbinding maken met internet met een lan-kabeltje en er staan zoveel extra programma's en verbindingen op, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Uiteraard is een schone install een eenvoudige optie, alleen de klant geeft aan dat liever niet te willen omdat ook zij niet weet wat er ook al weer allemaal geinstalleerd was, niet meer alles heeft en niets van de pc verwijderd wil hebben.
Temeer daar ik een vast bedrag (dus geen uurtarief) had afgesproken en tegen ontelbare problemen aanloop (ben nu al heel wat uurtjes bezig) en een nieuwe installatie geen optie is, mag ze de PC wat mij betreft wegbrengen naar een "echte" computerboer.

Misschien toch op het verkeerde been gezet en concentreer je je nu op het verkeerde, eerst eens die DaemonTools of Alcohol eraf, eventueel via deze manier.

Ok,

Zal morgenochtend een laatste poging gaan wagen, maar op dit moment ben ik die machine even helemaal spuugzat!!

Nu eerst maar weer even wat zelfvertrouwen zien te krijgen en kijken of ik toch ook nog een beetje "helper" kan zijn hier:p:p

Zou het ook nog kunnen helpen wanneer ik met de Windows CD opstart en een update van Windows uitvoer, waarbij alle bestanden e.d. behouden blijven?

Ja, alles blijft behouden, ook de verkeerde registerinstellingen.:evil:

Al alles geleegd met Hijackthis en de Daemontools/Alcohol driver gewist?

Ik heb sptd.sys in het register op disabled gezet, heeft niet geholpen,

Hijackthis moet ik nog doen, straks aan beginnen.

Wilde ook via de backup tool van XP een backup op DVD maken van gebruikers-mappen, gaat ook niet. Kan alleen kiezen voor 1 van de 7 verwisselbare media die onder Deze Computer staan, maar die allemaal niet hier aangesloten zijn:evil:

En, zoals gezged, krijg via een simpele LAN kabel ook geen verbinding met internet...

Ik heb de waarde HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\sptd\start op 4 gezet

En wat je andere adviezen betreft, omdat ik geen fantsoenlijke backup van de bestanden kan maken en de PC niet van mij is, durf ik ook niet al te veel risico's te nemen met handelingen waarmee ik geen ervaring c.q. waarvan ik geen kennis heb.

Maak er anders een ghostimage van. Dan heb je alles gebackupt en kan je rustig rommelen.

Doe ik zelf ook altijd met een pc.

OPGELOST:D:D:D

Toch maar een repair-install van XP Home gedaan. Schrok me eerst dood tijdens dat proces, er kwamen ontelbare meldingen dat bepaalde .dll files niet vanaf de cd gecopieerd konden worden. Kon niets anders doen dan deze overslaan met de waarschuwende melding dat Windows dan waarschijnlijk niet meer goed zou werken.
Was al bang dat de hele Windows installatie om zeep was, nog steeds zonder backup van de bestanden, maar zie daar:

Het werkt weer zoals het hoort, het laadscherm van XP verdwijnt al weer na 8 seconden en alles doet het!

Ontzettend bedankt voor alle hulp hier en.... weer heel veel geleerd!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan