Opstarten Windows xp Prof.Begint met 1 min.zwart scherm,dan start verder normaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ghlgerrits

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2010
Goede morgen.
Mijn Windows xp prof: Start op met een Zwart Scherm van 1 min. Lampjes op toetsenboard en dvd spelers knipperen wel in die tijd,in een bepaald patroon. Daarna komt het eerste opstart scherm, en een gewone opstart tijd van 3 min?
Na uitschakelen:en Opnieuw opstarten geen zwart scherm,werkt alles normaal?
B.v.dank.
Gerard.

Dit is een vaag probleem en moeilijk te achterhalen. Stap voor stap uitsluiten, het kan meerdere oorzaken hebben. Probeer eens het volgende:

- BIOS updaten.
- Randapparatuur loskoppelen(toetsenbord, muis, printer, USB-stick, printer, etc.).
- Windows XP "schoon" opstarten. (via msconfig alles opstart processen uitschakelen tot een kale installatie. voor meer info: http://www.schoonepc.nl/optim/msconfig.html.
- Laten de logboeken in Windows meldingen zien?
- Maak het werkgeheugen eens schoon, of doe een memtest.

Ik hoor graag van je.

Wat is er aan voorafgegaan? Zomaar ineens of na het updaten van bepaalde drivers? Misschien je CMOS-batterij (CR2032) die aan vervanging toe is (bijna lege batterij = wisselende bios-instellingen).
Is die al eens vervangen? Gezien Win XP wordt het langzaam tijd denk ik.
Bios update zou ik niet doen, alleen als je nieuwe hardware toevoegt waardoor dit noodzakelijk is.

Laatst bewerkt:
1 min zwart opstart scherm.

Dank voor U antwoorden.
Het is van de een op de andere dag onstaan.Windows is ongeveer 1 maand geleden opnieuw geinstaleerd. Batterij is ook pas vervangen.
Zit er iets in dat Computer Uitschakelen:(gelijk) Opnieuw opstarten alles normaal is???
Het (normaal) totaal opstarten duurt ongeveer 3 min ???
Dank Groet Gerard.

Dan heb ik even geen idee, geheugen los gehad? Controleer of je geheugenbankjes goed aangedrukt zijn, of de fan op het koelblok meteen begint te draaien enz.
Was de batterij helemaal nieuw? Eentje die er nog toevallig lag dat werkt niet. Hoe oud is de schijf en de voeding? Is alle hardware even oud? Zo ja hoe oud is dat?
Is de pc van binnen schoongemaakt toen de batterij verwisseld werd?

Laatst bewerkt:
Goede morgen.
Dank voor U antwoord.
De computer is bijna 3 jaar oud.
Bij de laatste herinstallatie is de batterij vernieuwd,en schoon gemaakt. 1 maand geleden.
Is het niet te combineren,dat uitschakelen en gelijk weer opstarten wel goed gaat? Of is de 3 min. dan ook te traag?
Ik heb ook al wat scanners laten draaien : CC Cleaner,Iobit Malware Fighter v.2.1, Advanced SystemCare.
Ik meen nu wel zeker te weten dat het probleem de eerste keer kwam, na installatie van CC cleaner, die ik toen ook weer verwijderd heb, zonder resultaat. B.v.dank Gerard.

Dank voor U antwoord.
ER IS EEN MOGELIJKHEID VOOR alle computer gegevens in te zien????

Ik ben die programma`s allemaal gaan instaleren na het probleem. De standaard programma`s zatten er toen al op, en werkte allemaal goed?
Is het niet vreemd dat na afsluiten en gelijk opstarten wel goed werkt?
Groet Gerard.

Opstarten Windows xp met zwartscherm.

Is dit wat U zoekt? Zie bijlage.
Hoe kan ik de Gegevens opzoeken met xp??
groet GerardSysteem info 1.jpg

Goede morgen.
Aanvulling? Bij aanzetten van de monitor brand er een oranje controle lampje, dit blijft de eerste minuut na aanzetten van de computer branden. Dan brand er op het moment dat het EERSTE opstart komt, een blauw controle lampje en alles verloopt normaal?
Groet Gerard.

Het oranje lampje van je monitor geeft aan dat je monitor stand-by staat, het blauwe lampje dat hij on-line is.
Het lijkt erop dat je monitor de eerste keer niet goed wakker wordt en de 2e keer wel.
Controleer of alle stroomstekker(s) v.d. monitor goed vast aangesloten zijn, anders moet je gaan denken in de richting v.d. voeding.
Je hebt even geen ander beeldscherm om uit te testen?

Dank voor U antwoord.
Is het niet mogelijk dat de computer toch het probleem veroorzaakt, omdat na een min.zwart het eerste (standaard)opstart scherm er ook pas is? Ik ga een ander beeldscherm organiseren!
Groet Gerard.

Vraag, was er een speciale aanleiding om XP opnieuw te installeren?

Goede middag.
Er was een probleem met USB apparaat word niet herkend! Bleek later in de USB poorten aan de achterzijde het probleem te zijn. Een nieuwe (kaart?) met 4 usb aansluitingen geplaatst en dat probleem is over.Door de slechte USB verbindingen is mijn externe HD ook al zijn gegevens kwijt geraakt. Heeft daarna ruim een maand zonder problemen gewerkt,nu het zwarte scherm bij opstarten.Voor mij is vreemd dat de controle lampjes op toetsenboard,en bij de dvd spelers een bepaalde regelmaat in zitten, tot na ongeveer 1 min het EERSTE opstartscherm komt. Monitor geeft ook kort GEEN SIGNAAL.Afsluiten en gelijk weer opstarten gaat wel normaal,opstart tijd 3 min?? Andere monitor geeft geen verandering. De vraag voor de computer gegevens :waar en hoe kan ik die ophalen? B.v.dankgerard.

Info XP is dit iets waar u iets mee kan???
Groet gerard

Laatst bewerkt:
1 min. Zwart scherm bij o[pstarten.

Nu heb ik ontdekt als er een dvd in de dvd speler zit het zwarte scherm blijft,en de dvd recorder maar blijft proberen op te starten?
Als ik de dvd er uit haal gaat het opstarten weer verder???
B.v.dank.

Hallo

"Nu heb ik ontdekt als er een dvd in de dvd speler zit het zwarte scherm blijft,en de dvd recorder maar blijft proberen op te starten?
Als ik de dvd er uit haal gaat het opstarten weer verder???"

Blijkbaar een defekte d.v.d. drive met lees/initilalisatieproblemen.

Koppel deze drive eens af van het motherboard , en kijk of alles nu wel vlot werkt ???

Peter

Laatst bewerkt:
Ik heb 2 dvd spelers er in zitten,als ik er geen dvd inzet,start de computer op met eerst 1 min een zwart scherm (en blijft het lampje onder de monitor Oranje)en komt het blauwe lampje start computer normaal verder op. Als ik de computer afsluit en gelijk laat herstarten loopt alles wel normaal zonder zwart scherm. Met een willekeurige dvd er in zie ik dat de dvd speler steeds aangestuurd wordt, en niet verder gaat tot ik de dvd er uit haal. Kan het geen opstart probleem zijn niet,aan de hd schijf gekoppelt??
B.v.dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan