opstarten windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan zwijnenberg

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Berichten
77
Goede middag.
Per ongeliuk is mijn laptop tijdens het opstarten door mijn zoon uitgezet met de aan/uit knop.
Maar nu wil ik hem opnieuw opstarten blijft hij hangen bij het xp logo en zie je het balkje vam li naar re gaan
na een half uur zit er nog steeds geen verandering in.
Wie kan mij helpen.
Alvast bedankt . Jan zwijnenberg.
 
bij opstarten op F8 drukken ,en dan laatste goede opstart indrukken.helpt dat???
 
Kijk even de volgende keer dat je probeert op te starten, in welke fase het logo & voortgangsbalkje zit: De eerste keer meteen na POST-BIOS start, of komt er daarna nog even een leeg zwart scherm tussendoor & daarna weer logo plus voortgangsbalk (Goed opletten, kan vrij snel gaan!)?

Beste wat je kan doen om te beginnen, is in Veilige modus opstarten met F8 zodra je BIOS-scherm weg is.

Lukt dat wel, kan even duren, aanmelden als een Administrator, Start, Klik Deze computer, selecteer 1 voor 1 alle schijven, RechterMuisKlik, Eigenschappen, Extra, Schijfcontrole, vink de eerste keer alleen het bovenste hokje aan, Op vraag Plannen klik Ja, Toepassen, OK. Idem voor alle andere schijven. Herstart.

Even geduld, A.U.B. Vanaf na de herstart mag de schijfcontrole niet onderbroken worden. Herstart automatisch. Hopen dat het dan wel doorrolt...
 
Als ik in veilige modus opstart krijg ik een zwart scherm met links boven aan een knipperent streepje.
Verder gebeurt er nietsn
Gr. Jan.
 
Voor dat de knipperende cursor linksboven verschijnt, zie je dan in een flits een rits DOS commandoregels over het scherm rollen?

Zoja, dan heeft Windows - terecht - besloten om je HD te controleren. In Veilige modus zie je daar echter niets van. Een HD van 20GB/5400RPM doet er ongeveer 10 minuten over, een HD van 200GB/7200RPM zal er afhankelijk van de ernst van de situatie een uur over doen alvorens automatisch te herstarten.

Na die herstart moet Windows nog een keer in Veilige modus opgestart worden, anders begint de Schijfcontrole - hopelijk als het zover komt - overnieuw.

Dus er even bij blijven voor het beste resultaat. Zodra de computer herstart & door het BIOS-scherm is, F8 meppen tot je bij het menu Veilige modus kan komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan