opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Berichten
1.689
Mijn PC wilde gisteravond niet meer opstarten, hij had een tijdje aan gestaan, en toen heb ik hem uitgezet, en daarna wilde hij niet meer opstarten, hij start komt in het scherm met het xp logo, en slaat dan weer uit, en begint opnieuw, met het keuzemenu, windows normaal opstarten, en zo blijft hij door gaan, er komt wel heel even een klein blauw scherm tussendoor, maar dat gaat zo snel dat ik het niet kan lezen, het enige woord was , beschadigd, maar wat.? het zal wel iets met windows zijn neem ik aan.?
1000 Mhz, en 512 Mb geheugen, en een schijf van 160 GB waar alleen windows op stond
en de map mijn documenten.
Iemand enig idee of ik deze schijf nog aan de praat krijg.? of zal ik hem een grote swieper geven.? het is een WD 1600.

graag jullie reacties
 
Laatst bewerkt:
er zit geen usb hd aan? zo ja haal die er is af. Verder, je zult het blauwe scherm op pauze moeten zetten. Ik weet niet of dit mogelijk is, probeer het anders is met de pauze toets. Kun je in veilige modus opstarten?
 
Er zat wel een usb HD aan, maar die heb ik er afgegooid, en toen deed ie het nog niet.

veilige modus is me niet gelukt gisteren ga het nog een keer proberen
 
Nou , ik heb het blauwe scherm kunnen stoppen,
Er staat stop: C0000218 ( registerbestandfout ) Het vregister kan het volgende bestand niet laden
\ Config \ SoftwareSysteem root \ Systeem32\ config \software of het logboekbestand of een vervangend bestand.

Het is beschadigd niet aanwezig of niet schrijfbaar

Starten fysieke geheugendump, de fysieke geheugendump is voltooid.

klinkt ernstig

Ik heb er al even op gegoogled, maar de juiste oplossing nog niet gelezen, en zeker niet in het hollands
 
Laatst bewerkt:
Ik zou niet weten of het helpt, maar je kan proberen met de windows XP cd naar het recoveryconsole te gaan en dan chkdsk te doen.
 
Ik heb het geprobeert, maar met de windows cd erin kom ik eerst in het scherm waar ik op een toest moet drukken om van cd rom te starten, en daarna gaat hij direct weer door naar naar het schern van veilge modus en dergelijke, dus volgens mij com ik niet in de recovery console.?
Ik heb de art hier op helpmij er op nageslagen, maar kom er niet verder mee., I s er nog een andere mogelikheid om in de recovery console te komen.?

alvast bedankt
 
heb je cd rom wel als first boot device ingesteld? en als je op een toets hebt gedrukt start ie toch de windows cd op?!
 
goedemiddag

Ik heb de beschrijving gevolgd, maar tot nu toe nog geen baat bij gehad
als ik deel drie uitgevoerd heb, en weer opstart krijg ik de melding
windows kan niet worden gestart omdat het navolgende bestand niet kan worden gevonden

c:\ windows\system32\config\system, kan niet gevonden worden, enz enz,

wat is hier nog aan te doen, of wat doe ik fout.

jan

Ik denk dat ik de fout gevonden heb,...bij punt 11, moet je natuurlijk ook wijzig in de naamsverandering meenemen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een aantal malen de stappen door gelopen , maar geen suc6, ik blijf nu de systeemfout krijgen. I.sass.exe, het wachtwoord schijnt niet juist te zijn, ik weet niets van en wachtwoord
Ik kan de map c:Systeem Volume Information gewoon openen.
wie weet raad

graag jullie advies.

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die workaround 5 of zes keer dooegeworsteld, maar zonder resultaat,

Wie heeft voor mij nog duidelijke adviezen of wordt het opnieuw installeren, ik kan hem wel aan een andere pc hangen, maar geen idee wat er moet gebeuren.

HEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLPPPPPPPPPPPPPPPPPPP MMMMMMMMMIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ
 
Hij is weer opgestart, al vast mijn dank hier voor, alleen , hij staat ongeveer een half jaar terug, heb ik even in systeemherstel gekeken, maar geen tussentijdse herstel punten.
Is hier nog iets aan te doen.?
kan ik alsnog een repair installatie uitvoeren met de windows cd.?
kan ik nog iets terug krijgen van mijn map documenten?

alvast bedankt
 
Die procedure doet niets met je mappen, alleen alle info in het register is teruggezet naar een eerdere restorepoint, en wat erna is gebeurt, is natuurlijk niet meer te herstellen, qua installatie van soft en hardware en instellingen.

Zet alle mogelijkheden tot het bekijken van alle bestanden in de mapopties op enabled, en zoek je harde schijf, lees de C:, eens af.
 
Nou ik heb alles wel weer teruggevonden , maar volgen my wel op een andere plek, kun je die gwoon weer terugslepen?
 
Nogmaals, die procedure doet niets met de mappen, dus hoe komt het dat er dingen zijn veranderd?

En slepen of kopieëren kun je altijd proberen, eerst eigenaar worden en indien er bestanden niet willen, dan zijn het systeembestanden, die kun je dan niet veranderen
 
Hij start weer op, maar hij blijft onzettend lang in het zwwarte scherm, na het windows logo, is hier iets aan te doen, en als hij bijna opgestart is krijg ik een sherm van norton ghost,als bureaublad, Ik bedoel dus niet in de browser., en de muis gaat vlg mij hoofdzakelijk naar de startknop en het sluiten vakje, ik heb het al proberen te veranderen in de eigenschappen van de muis maar hij blijft het doen.
Als ik mijn mappen langs loop, kom ik een map tegen "mijn documenten"en daar staan allemaal undo bestanden in, kan ik deze verwijderen?

Graag jullie advies


alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Weet niet wat je allemaal gedaan hebt, maar die dingen gebeuren niet zomaar.:(

Probeer een herstelinstallatie, opstarten met de XP cd, en dan dus doorgaan tot installeren en daar voor een herstelinstallatie kiezen.
 
Momenteel werkt alles weer naar behoren alleen , hij blijft heel lang in het zwarte scherm, ongeveer 1 1/2 a 2 minuten.

Hij had een aantal mappen gemaakt met administrator een stuk of vier en daar zaten bureaublad enz, in , die heb ik er allemaal er uit gegooid.

denk je dat het nog nodig is om een herstel procedure te doen, of gewoon baat het niet het schaadt ook niet?

alvast bedankt

jan

K ben allang weer blij dat ik weer zover ben.
 
Nou ik probeer op te starten van de cd, maar krijg direct de melding, dat de versie op de cdrom ouder is dan de geinstalleerde versie, en als ik de geinstalleerde versie verwijder, de instellingen niet hersteld kunnen worden.
Ja, dat snap ik zelfs nog, weg is weg niet waar, maar wat nu? en het is toch echt de zelfde cd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan