Opstartherstel constant nodig, help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Restrainednl

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2009
Ik heb dus een best groot probleem..
Ik heb het de laatste weken pas.
Het volgende is gaande :

1 week geleden wil ik mijn computer afsluiten, en hij sluit gewoon netjes af.
Ik start mijn pc de volgende dag op, maar ineens wil hij niet verder komen bij het opstartscherm van Windows.
Na de reset button in gedrukt te hebben, moet ik dus simpelweg met opstartherstel(aanbevolen) de pc opstarten, herstellen en vervolgens restarten en dan gaat hij er wel door heen met laden.
Maar het begint gewoon weer van voor af aan als ik mijn pc afsluit..
Nu heb ik net 1 week Windows 7 opnieuw geinstalleerd, omdat 2 weken geleden mijn pc totaal tripte.
Hij startte op, en gaf tussendoor ineens een blue screen.
Ik start mijn pc op, en hij mist 'bootmgr'.
Hij zag ook niet meer dat er Windows op schijf C stond, het leek er dus op dat mijn harde schijf gecrashed was..
Maar na hem helemaal te formatteren via de windows cd heb ik nieuwe windows er toch op gekregen. maar nu dus met dat probleem wat ik hierboven uit probeer te leggen.

Is hier sprake van defecte hardware?
Als iemand hier enige ervaring mee heeft, zou ik dat graag willen weten!

Mijn besturingssysteem is Windows 7, 32 bit.
Ik denk zelf aan mijn harde schijf, wat denken jullie?

Als jullie gegevens moeten hebben over in me pc, zeg het maar!

Terence

Laatst bewerkt:
Heb je toen je Windows opnieuw erop gezet hebt, ook de chipsetdrivers geïnstalleerd?
Heb je Windows volledig update na de herinstallatie van Windows?
Heb je ál je drivers update na de herinstallatie van Windows?

Ik heb het programmatje 'Driver Checker' van een maat geleend, en die gaf alleen een High Definition Audio apparaat driver aan en een 'Realtek' internet driver.
De rest was up to date volgens dat programmatje.
Of moet ik dit anders controleren?
Want ik neem aan dat hij een Chipset update ook vind via zo'n programma?

Nee, je moet die chipsetdrivers gewoon installeren en dat tooltje niet gebruiken, maar simpelweg Microsoft update draaien.

Ik heb net de windows updates gedaan, hij vond er 30..
Ik test morgen nog wat hij doet, en dan hoor je het hier.
thx alvast!

Windows update herhalen en blijven herhalen, elke keer weer worden er nieuwe updates gevonden. Dit moet je zeker een keer of 5 achter elkaar herhalen.

Ja ik dacht dat windows update op hol sloeg eerlijk gezegd toen ik hem net geinstalleerd had..
ik had constant 30 updates toen ik me pc wou afsluiten.
Hij had blijkbaar een boost nodig van updates, zodat hij ook normaal kan worden opgestart.
het lijkt er op dat het met iets simpels opgelost is!
Maar het rare is wel, dat hij de updates niet liet zien, ik moest er zelf naar vragen terwijl ik dat niet zo ingsteld had, maargoed.

toch thx he ;):)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan