opstartpagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joeres

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2004
Beste vrienden,

Mijn vorige twee vragen heb ik de status afgewerkt gegeven en gelet op de reacties zal ik mijn volgende twee vragen (zeker de laatste voor vandaag) zo duidelijk mogelijk omschrijven.

1. In IE kies ik als opstartpagina altijd blanco. Na een tijdje verschijnt weer de MSN-pagina als opstartpagina, hoe kom ik daar vanaf!

2. Als Outlook Expres opstart verschijnt ook het (veel geheugen gebruikende) MSN messenger + ikoon - hoe kom ik daar vanaf (zonder dat ik MSN uninstall?
Afgezien van het geheugengebruik stoort me het zeer dat er ongevraagd programma's worden geopend!

groetjes en alvast bedankt,

Joeres

N.B. sorry dat ik zoveel te vragen heb vandaag - misschien duurt het nu wel maanden voor ik weer een probleem tegenkom, maar ik wil graag schoon schip maken!

Laatst bewerkt:
Wat vraag 1 betreft: je scant waarschijnlijk weleens met AdAware. AdAware ziet de instelling van de blanco startpagina als mogelijke poging tot browserhijack. Laat je AdAware vervolgens alles fixen wat is gevonden, dan stelt AdAware je startpagina weer op MSN in (omdat dat de standaardinstelling van Micorosoft is). Zie: http://www.lavahelp.net/articles/v6/04/05/1801.html
Aangezien jij zelf kiest voor "about:blank" als startpagina, kun je die melding van AdAware negeren. Gewoon de volgende keer dat je scant die melding van "possible browser hijack attempt" op de Ignore-list zetten. Je startpagina zal dan niet meer worden veranderd.

wat nr 2 betreft : Extra - opties - algemeen in outlook express en dan het vinkje weghalen bij Windows Messenger.

Als het om msn Messenger gaat, ga dan in MSN via Extra -->Opties --> tabblad Algemeen en zorg dat er géén vinkjes staan bij
* Messenger automatisch uitvoeren wanneer ik me aanmeld bij Windows
* Automatisch aanmelden toestaan bij verbinding met internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan