opstartprobleem!Help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepheldoorn

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2003
Ik kan mijn pc niet meer opstarten, na een seconde of drie gepruttel krijg ik het DELL-welkomstscherm te zien en meer niet. Ook opstarten in veilige modus (F8) is onmogelijk. Ongeveer 1 op de 10 keer lukt opstarten wel. Inmiddels heb ik ook systeemherstel geprobeerd, maar helpt niet. Bijkomend probleem is dat mijn cd-rewriter niet meer te openen is. Kan het daar iets mee te maken hebben? Wat moet ik doen??? Alvast bedankt,
Joep

Als je CD-writer kapot is kan die inderdaad het probleem veroorzaken. Haal hem er eens uit en probeer dan je pc eens op te starten.

helpt denk ik niet...

Gisteren heb ik de cd-writer al ontkoppeld, maar het probleem blijft.... geen idee wat ik nu nog kan doen. Weet iemand raad?
Groetjes
Joep

Misschien is er een probleem met de BIOS van een andere apparaat dat aan je systeem hangt of een kaart die in je PC zit. Haal zoveel mogelijk "onnodige" apparatuur los en probeer het nog eens.

Misschien is er probleem met de boot sectie van de harde schijf. Is het een optie om de harde schijf te checken op virussen en bad sectors, wellicht zelfs (tijdelijk) te verwisselen met een andere om te zien of het probleem blijft bestaan?

Probeer eens met een utility als Norton System Doctor je systeem door te lichten als je in 1 van die 10 keren wel kunt booten. Misschien levert dat wat op.

opstartprobleem deel 3

Hallo,

Na wederom mijn cd-writer volledig ontkoppeld te hebben, is het probleem grotendeels opgelost. Wel duurt het opstarten nog steeds langer dan normaal: ik blijf het dell-scherm ongeveer 30 seconden zien. Mijn vraag is hoe dit kan. Inmiddels heb ik ook contact gehad met de dell-helpdesk, en die bedachten dat mijn geheugenkaart stuk is...niet dus, want na ontkoppeling van de cd-writer is het probleem grotendeels verleden tijd. Rest dus de vraag hoe het kan dat het opstarten nog steeds langer duurt dan voorheen. Weet iemand dit? Verder: beer & co, bedankt voor de tip over de writer!

Vriendelijke groeten,

Joep

Probeer nu de cd-rom los is een ander herstelpunt te nemen.

groet speedtouch

vervolg opstarprobs

Inmiddels heb ik eens in het foutenlogboek gekeken en twee fouten komen steeds terug: 'kan apparaat ideport 1 niet bereiken'en 'controllerfout in device cd-rom0'. Is dit belangrijk?
Overigens dank voor alle waardevolle tips!!!
Vriendelijke groeten,
Joep

Die fouten kunnen komen doordat je de CD-writer hebt losgekoppeld. Traden de fouten ook al op voordat je de CD-writer had verwijderd?

vervolg opstarprobs

Inderdaad zijn de fouten pas opgetreden toen de cd-writer het begaf. Het trage opstarten blijft overigens een probleem! De helpdesk van DELL heeft mij geadviseerd om mijn bios te updaten omdat de pc daarop zou 'blijven hangen'. Ik vraag me af of dit geen kwaad kan! En ik vraag me af of het probleem daarmee verholpen zou kunnen worden. Beer en Co, zouden jullie aub nog een keer op deze vraag willen reageren?

Vriendelijke groeten,
Joep

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan