Opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

aquamarijn

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2001
Mijn computer gaf tijdens gebruik plotseling een blauw scherm en viel vervolgens uit. Na onieuw opstarten (Windows 7 Prof) verscheen het scherm hoe ik wilde opstarten. Ik heb geprobeerd in de veiige modus op te starten en normaal op te starten, maar beide lukte niet. Er verscheen een scherm met opstartherstel. Aan het einde van de procedure verscheen de melding dat het probleem niet automatisch kon worden hersteld. Ik heb ook een systeemherstel geprobeerd, maar ook na afloop hiervan (bij het opnieuw opstarten) kwam weer het scherm met het opstartherstel. Ook opstraten vanaf de originele Windows cd geeft hetzelfde resultaat. Wat kan ik nog meer doen?:(

Dan is er toch echt iets hardwarematig niet in orde.
Als je de code weet die in dat blauwe scherm wordt getoond kunnen we wel meer vertellen maar de meeste boosdoeners zijn het geheugen of de videokaart.

Helaas weet ik de code niet meer, want het blauwe scherm komt niet meer terug. Ik heb een geheugentest gedaan, maar die gaf geen problemen.

Dit doet mij heel veel denken aan harde schijf problemen (Lost clusters en dergelijke.)
Alleen: in xp zou ik het zowat met mijn ogen dicht kunnen oplossen: opstarten vanaf installatie cd en op console 'chkdsk' gebruiken. Maar..... Hoe doe je dat ookalweer op Windows 7? (Ik denk echt dat je dit met HD scanners op kunt lossen.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan