opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkie-123

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2003
Berichten
14
hallo helpmij forum,
gisteren ontdekt dat comodo firewall niet meer reageerde. dus nieuwe versie geinstalleerd. er kwam een melding dat ik handmatig iets moest verwijderen maar dat kon ik niet vinden. pc uitgezet en na opstarten kon ik mijn naam selecteren en na verloop van tijd een blauw scherm met de melding: stop dan een hele reeks cijfers en daaronder: inspect.sys - address BA6B43D4 base at BA6A8000, Datestamp 4c05458e.
kan en wil iemand mij verder helpen. Ik heb gezocht op helpmij naar veilige modus maar dat wil bij mij geloof ik niet zo goed werken/durf niet zo goed!!!
alvast bedankt, en groeten van Henk123
 
JoZ1
het probleem is dat ik na opstarten en naam selecteren, even wachten tot alles werkt, niet verder kom. ik krijg dan direct het blauwe scherm.
 
F5 of ander f.. toets, laatste juiste bekende configuratie misschien bied dat uitkomst.
Enne f8 veilige modus is niets engs hoor. Mits je niet van alles gaat verwijderen natuurlijk.

Suc6 !!
 
safe mode via f5. daarna een gedeelte van comodo verwijderd (geek buddy) maar comodo zelf is niet te verwijderen in safemode, daar komt een melding van. pc normaal opgestart en weer een blauw scherm. hoe kan ik dit oplossen?
 
Heb je naar WhoCrashed gekeken in Veilige Modus?

En welke melding krijg je als je Comodo wilt verwijderen? Als het niet lukt, kun je een herinstallatie overwegen. Of anders terugzetten naar een vorig systesteemherstelpunt.

Post #1000! :D
 
in veilige modus krijg ik de melding dat comodo niet te verwijderen is (er staat dus dat comodo niet in safe modus is te verwijderen), en als ik in veilige modus naar resplendenc/whocrashed ga krijg ik de melding: internet explorer cannot display the webpage.
Heb je nog andere opties?
groet, Henk
 
Dan moet je even opstarten in Safe Mode With Networking.
 
beste JoZ1,
heb gedaan wat hierboven staat, en krijg weer de melding internet explorer cannot display the webpage. Ik heb in safe mode daarne geprobeerd om comodo te verwijderen en krijg daarbij de volgende melding: the windows installer service could not be accessed. this can occur if you are running windows in safe mode or if the windows installer is not correctly installed. terwijl comodo altijd goed heeft gewerkt.
verder is me opgevallen dat bij sommige sites ik ook de melding krijg internet explorer etcetera. terwijl andere sites er geen probleem is (dit wel in de safe modus dus!)
Ik zie je reaktie met belangstelling tegemoet.
Groet, Henk
 
Beste JoZ1,
terwijl ik bovenstaande heb zitten tikken is de site toch geopend. moet ik iets downloaden, ik zie nergens iets van minidump
 
na enig zoeken toch whocrashed gevonden, en gedownload. dan kwam de vraag om win debugging tools te downloaden, werkt niet omdat het niet in safe modus werkt.........
 
Kun je dan even de minidump hier uploaden? Dan weten wij om welke foutmelding het gaat.
 
Hoi,
ga in de veilige modus naar msconfig en vink onder opstarten de comodo firewall uit.
Herstart de pc in de normale modus en probeer nogmaals comodo te verwijderen.
Werkt dat allemaal niet probeer dan in de veilige modus een systeemherstelpunt terug te zetten naar een datum toen alles nog normaal werkte.
 
Laatst bewerkt:
JoZ1,
ik heb een systeemherstel uitgevoerd en alles werkt nu weer prima.
Mag ik je hierbij hartelijk danken voor de geboden adviezen!!!

Groeten, Henk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan