Nog een update voor dit geheel.
Ik dacht dus dat het probleem opgelost was!
Maar eigenlijk bleek, toen ik de pc opgehaald had en een paar dagen later verder wilde gaan met de installatie dat het zelfde beginprobleem zich weer, of nog steeds opdook.
Opstarten, ventilator draait van pcu als ook van de processor en na een paar seconden weer uit

Ik terug naar de computerzaak en ze de zaak opnieuw in handen gegeven.
Moeilijkheden komen altijd in bosjes tegelijk dus toen hoorde steeds maar niks en viel de totale internet en tv verbinding van provider weg!!,,!
Gebeld, klantenservice, wachten chatbox

iedereen kent de stress.
Om een lang verhaal kort samen te vatten: de coaxkabel was gefuseerd met de elektriciteitskabel, die samen in de zelfde buis zaten (mag tegenwoordig niet meer) waardoor er geen kabelverbinding meer mogelijk, dus moest ik maar over op glasvezel. Dit allemaal geregeld kwam na een dag bericht van de netwerkinstallateur(BAM) dat ze via een omweg toch de kabelverbinding hadden weten te herstellen!,
Vervolgens geen reactie meer met de internet provider over de gemaakte afspraken over de glasvezelverbinding!

. Het modem was ondertussen wel aangekomen!
Na een paar dagen weer gebeld “ O, dus u wilt toch glasvezel?”

Maar goed een dag later monteur contact gelegd zou de volgende ochtend komen. Verlaat! Kwam pas s’middags, vervolgens in razende haast de glasvezel verbinding aangesloten en vervolgens zonder noemenswaardige uitleg vertrokken, m.a.w. “zoek het maar uit.”
Tv werkte niet , nog net op een holletje de monteur ingehaald , “O, sorry, dat had ik even moeten uitleggen” die knop, die knop dan die en dan werkt het.”
Weg was hij…. Volgende dag bleek, dat de telefoon (vaste verbinding andere provider, niet inbegrepen bij glasvezelabonnement) niet werkte.
Contact provider, klantenservice, gelukkig iemand aan de lijn die wat wist over telefoonaansluitingen. Bleek dat de monteur abusievelijk de telefoonaansluiting op het kabelmodem had aangesloten, zonder uitleg of overleg.
Gelukkig was dat snel te verhelen , stekkertje eruit en op de oude aansluiting terug gezet.
Hèhè, alles werkt. Pfffff.
Terug naar de mijn pc: niks gehoord van hen, geen contact mogelijk de afgelopen dagen; (geen telefoon, geen internet!)
Dus ging ik er meteen maar even naar toe
Ja ze hadden het probleem nu definitief opgelost, het bleek een kapotte power knop.

Lange Pier had het volgende hierover gemeld:
Schakelaar is een maak contact, nooit meegemaakt dat die stuk is maar alles kan.
Welnu, dat heb ik nu dus meegemaakt!
Dus nu kan ik beginnen aan het installeren, hoop ik!
Ik heb er nog geen tijd voor gehad maar ik ga er vanuit dat het nu wel oké is. Ze hebben de aan/uit knop nu verbonden aan de reset knop op de kast.
Simpel en doeltreffend en ik kon hem deze keer zo meenemen.
Netjes vond ik.
Goed ik hoop dat verhaal iemand tot nut kan zijn.
Als er nog onverwachte problemen komen mbt dit onderwerp zal ik het melden.
Ik hoop dat het niet nodig zal blijken te zijn, maar je weet het maar nooit