Opstartproblemen met windows installer

Status
Niet open voor verdere reacties.

groenebaret

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2004
Tijdens opstarten van window 2000 werken de meeste extensies niet. Veel Icoontjes worden met een microsoft vlaggetje weergegeven. Downloaden van tools etc.. lukt ook niet. Tijdens het openen krijg ik dan de mededeling "kan opgegeven path niet vinden of toegang tot het apparaat is geweigerd". Overigens speelt dit probleem sinds 21 december 2003. Als ik in de toepassings gebeurtenissen log kijk, zie ik op die datum rond 16:00u. de volgende mededeling:

De detectie van product {00000413-78E1-11D2-B60F006097C998E7}, functie OSB ShortCutFiles is mislukt tijdens het aanvragen van onderdeel {CC29E9CD-7BC2- 11D1-A921-00AOC91E2AA2}

Iets later direct het volgende probleem Product miscrosoft office 2000 premium probleem. Fout 1706. Kan geen geldige bron vinden. Windows installer kan niet worden voortgezet.

Bij opstarten computer verschijnt scherm met boven in ocraware.exe
Toegang tot het opgegeven apparaat,pad of bestand is geweigerd.Na het klikken op OK verschijnt scherm met tekst:Kan het bestand ocraware.exe dat wordt aangeduid in het register niet laden of starten.Controleer of dit bestand bestaat op Uw computer of verwijder de verwijzing naar dit bestand

Wie o wie kan mij helpen dit probleem op te lossen? Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Scan hier eens op virussen. Het zou namelijk best een virus kunnen zijn.

Bij opstarten computer verschijnt er een schermpje met links boven in blauwe lijn.Ocraware.exe

Toegang tot het opgegeven apparaat,pad of bestand is geweigerdvervolgens na druk op OK verschijnt er een scherm:

Kan het bestand ocraware.exe dat wordt aangeduid in het register niet laden of starten.

Controleer of dit bestand bestaat op Uw computer of verwijder de verwijzing naar dit bestand uit het register.

Waar kan ik dat vinden? Wie kan mij hiermee helpen aub.

NB.Indien ik probeer de Window 2000 Preffesionel opnieuw te laden kan hij niet worden uitgevoerd.

Ook Office 2000 kan ik niet laden/opstarten.

met vriendelijke groet,

Groenebaret

Lees dit eens:

Dear Dr. Bombay: Each time I turn on my Windows 98 computer, I get an error message: "Could not load or run OCRaware.exe specified in the Win.ini file. Make sure the file exists on your computer or remove the reference to it in the Win.ini file." I have no idea what OCRaware is or if I am supposed to have it.

- Totally Unaware

Dear Totally: Well, then, you should pay more attention to what you load on your computer. OCRaware is part of Caere's OmniPage optical-character recognition software for your scanner. It's been deleted or uninstalled poorly, because your computer still thinks it's there, and it tries to load OCRaware when it starts.

And that message telling you to remove the reference to OCRaware from Win.ini? I'm pretty sure it's telling you that you should remove the reference to OCRaware from Win.ini. I hope I simplified that enough.

You can open the Win.ini configuration file (you'll find it in the Windows folder) in Notepad and remove the reference from the Run or Load line, then save the file. Or you could use Win98's System Configuration Editor (go to Run in the Start menu and type in Sysedit), which allows you to simultaneously work on all the config files that seem to frighten and confuse those simple-minded doofs in the tacky little Apple ads, as well as other people too helpless to learn how to tweak a computer into a configuration that fits their needs.

Since you have Win98, you might want to use Msconfig instead. Start it from the Run dealie just like you did with Sysedit. In the Win.ini section of Msconfig, just unclick the box next to either the Run or Load line, whichever one is appropriate.

Als je het snapt, OK, anders vraag je maar.

Voor Office, doe dit eens:
start - configuratiescherm - software - microsoft Office klikken op wijzigen. De installatie start dan weer en je kan kiezen voor 'herinstalleren' of 'herstellen'. Zorg wel dat je evtl. de cd's bij de hand hebt.
Jo

Geplaatst door epied
Groenebaret, heb je het opgelost?

Helaas nog steeds dezelfde problemen.

Als je een idee hebt?.De voorgaande suggesties hebben helaas niets opgelost.

mvg.

Groenebaret

NB. Wel opnieuw door voorstel Papajo Office opnieuw gemonteerd,maar kan bog steeds pad niet vinden.

Geplaatst door groenebaret
Tijdens opstarten van window 2000 werken de meeste extensies niet. Veel Icoontjes worden met een microsoft vlaggetje weergegeven. Downloaden van tools etc.. lukt ook niet. Tijdens het openen krijg ik dan de mededeling "kan opgegeven path niet vinden of toegang tot het apparaat is geweigerd". Overigens speelt dit probleem sinds 21 december 2003. Als ik in de toepassings gebeurtenissen log kijk, zie ik op die datum rond 16:00u. de volgende mededeling:

De detectie van product {00000413-78E1-11D2-B60F006097C998E7}, functie OSB ShortCutFiles is mislukt tijdens het aanvragen van onderdeel {CC29E9CD-7BC2- 11D1-A921-00AOC91E2AA2}

Iets later direct het volgende probleem Product miscrosoft office 2000 premium probleem. Fout 1706. Kan geen geldige bron vinden. Windows installer kan niet worden voortgezet.

Bij opstarten computer verschijnt scherm met boven in ocraware.exe
Toegang tot het opgegeven apparaat,pad of bestand is geweigerd.Na het klikken op OK verschijnt scherm met tekst:Kan het bestand ocraware.exe dat wordt aangeduid in het register niet laden of starten.Controleer of dit bestand bestaat op Uw computer of verwijder de verwijzing naar dit bestand

Wie o wie kan mij helpen dit probleem op te lossen? Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan