opstartproblemen. windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
2.032
Gisteren van vakantie thuis gekomen en vandaag......:evil: wil mijn computer niet meer.:(
Hij is ook op vankantie gegaan :D

Ontstaan probleem.

Opstarten ging goed.
excel opstarten lukte niet. Windows installer kwam tevoorschijn en wilde office 2003 weer gaan installeren. Dat heb ik geannuleerd.
Ben naar programfiles gegaan en heb excel.exe opnieuw aan opstartmenu gekoppeld omdat ik dacht dat die snelkoppeling niet meer werkte.

Opstarten excel lukte nog steeds niet en ik kreeg telkens opnieuw een foutmelding met als inhoud iets van access violence op een geheugen adres.
Na 10 keer wegklikken heb ik de computer via afsluiten ---herstarten opnieuw willen starten en dat lukt nu niet meer.

Het probleem:

Na starten komt een dos-schrem met de keuze van normaal opstarten - via veilige modus - laatst werkende configuratie etc.
Ik heb ze nu allemaal geprobeerd en telkkens heeft de pc wel 1 minuut nodig om daarvan verder te gaan.
Opstart logo van windows xp komt te voorswchijn en dan.....
weer op nieuw dat dos-scherm.

Iemand een idee wat te doen?


PS Het is een medion computer en ik heb daarvan een recovery cd die echter de hele image terugzet. windows repareren is dan helaas geen optie.
 
windows herinstalleren is wel een optie als je van iemand een installatiecd kan lenen.

Als je zegt dat je pc ook op vakantie is gegaan. Is dat dan als grap bedoelt omdat hij niet meer werkt, of heb je hem meegenomen op vakantie?

Overigens denk ik dat je die windows installer best even had laten doen. Het kan zijn dat hij je officeversie even opnieuw moest configureren. Als het probleem was gebleven had je best even je officeversie(s) van je pc gegooid en de juiste terug geinstalleerd.

Als er niets anders opzit met de recoverycd proberen.
 
Hallo vis ta, bedankt voor de reactie.

Nee die pc is netjes thuis gebleven, dat was en grapje :D

Ik heb wel een windows xp prof op de plank liggen maar geen home edition (die staat op de pc)
Weet jij of je met die prof edition ook een herstel poging kunt doen?
Ik denk nl. dat een andere xp niet gaat werken, maar weet dat niet zeker.
 
Hoi !


Voor de herstel-console maakt dat niet uit !

Gewoon opstarten van die XP-CD, en de recovery-sonsole gebruiken:

http://support.microsoft.com/kb/307654

Probeer es: chkdsk /r


daarna fixboot en fixmbr.

Dan zou normaliter het probleem vreholpen moeten zijn.

Greetz,

Harry.
 
Hoi Harry,

Als jij dat zelf bent in die avatar dan heb je een mooie snor ;)

Ik heb nog geen ervaring met herstel-console.
Wat ik in die link lees spreekt over opstartdisketts. Helaas in mijn pc zit geen diskettedrive.
Als ik die xp-cd erin stop en op hestelconsole druk dan eindig ik in dos met een c:/ prompt.

Als ik daar dir intil dan zegt ie dat er en fout is opgetreden bij het opsommen van de map.

Moet ik overigenns vanuit die c:\ het commande fixmbr ect tikken:

grt

Martin

EDIT: Ik snap het nu...... idd gewoon die commando's intikken.
Overigens is hij nu bezig met chkdsk maar dat duurt wel heeeeel erg lang. Is dat normaal?
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Ja, kan wel even duren...afhankelijk van de grootte van de HDD, en de evt. noodzakelijke reparatie's !

(De /r in het commando staat voor: "repair" .

Succes,

Harry.

Enne.....ik ben het echt zelf !
 
Laatst bewerkt:
zucht

chkdsk gedaan:
na 36% voltooid kwam een mededeling:
sommige segementen lijken onhestelbaar beschadigd te zijn.

fixboot en fixmbr uitgevoerd.

pc herstarten.........xp opstartlogo veschijnt en daarna spingt hij onveranderd weer in zijn dos scherm.

Helaas.
 
Als ie dat zegt dan betekent dat dat je HDD beschadigd is. Als hij nog onder garantie is kan je hem laten vervangen. Anders zal je het zelf moeten doen of moeten laten doen.
 
Hoi !

Tja, inderdaad bang dat je HDD de geest gegeven heeft.

Als je er een nieuwe inzet kun je proberen van deze zoveel mogelijk bestanden terug te halen door 'm als slave erbij te hangen.

Of proberen te repareren met HDD recovery, als je dat progje op de kop kunt tikken.
http://website.bogaert.org/1_1_nl.html

Duurt lang, maar je raakt geen bestanden kwijt.

Greetz,

Harry.
 
vrees het ook

Tja..... zou kunnen dat die HDD het begeven heeft.
Zal er morgen maar eens mee aan de slag om te redden wat er te redden is.

Zit helaas geen garantie meer op. Is 4 jaar oud.

Bedankt voor het meedenken.

grt

Martin
 
De schijf lijkt wel te blijven draaien.Is het wellicht een optie om een image van de schijf te maken,om die,wanneer de schijf niet gerepareerd kan worden,op een nieuwe schijf terug te zetten?

Je hebt een XP cd,dus je zou deze "BartPE live cd" met DriveImage XML kunnen maken.

Met deze cd kun je ook je data saven ;)

Hier een handleiding daartoe.

http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=1746591&postcount=15

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan